پایان نیمه نخست / برتری شاگردان قلعه‌نویی از سوریه
پایان نیمه نخست / برتری شاگردان قلعه‌نویی از سوریه

نیمه نخست دیدار تیم‌های ملی ایران و سوریه با نتیجه ۱-۰ به سود شاگردان قلعه‌نویی به پایان رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فوتبالی، ایران با کسب سه پیروزی در مرحله گروهی و با ۹‌ امتیاز کامل به عنوان تیم اول گروه C و سوریه هم با کسب یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست با ۴ امتیاز به عنوان تیم سوم گروه B توانسته‌اند خود را به این مرحله برسانند. سوری‌ها در سه بازی گذشته خود یک گل زده و یک گل خورده دارند و باید دید تیم ملی چه برنامه‌ای مقابل این تیم با خط دفاعی نسبتاً منسجم دارد.
نکته آماری: اما دو تیم ایران و سوریه تاکنون ۲۹ بار در رقابت‌های مختلف مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که تیم ملی برتری فاحشی به رقیب خود دارد. ملی‌پوشان در ۱۸ بازی پیروز میدان بوده‌اند و ۱۰ بازی هم مساوی شده و سوریه صرفاً یک بار برنده بوده که به بیش از ۵۰ سال پیش برمی‌گردد. در این ۲۹ مسابقه، یوزها ۵۱ بار دروازه حریف خود را باز کرده‌اند و در مقابل ۱۵ بار توپ را درون دروازه خودی دیده‌اند.
امیر به سوریه نمی‌بازد: سرمربیان دو تیم هم سابقه تقابل با تیم مقابل را در کارنامه دارند. امیر قلعه‌نویی در دو دیداری که مقابل سوریه به عنوان سرمربی تیمش را هدایت کرده، یک برد و یک تساوی به دست آورده و اصلاً دوست ندارد رکورد شکست‌ناپذیری خود را از دست دهد. هکتور کوپر سرمربی آرژانتینی سوریه هم یک بار و زمانی که سرمربی تیم ملی ازبکستان بود، با ایران بازی کرده که نتیجه آن شکست بوده و برای دومین بار باید مقابل یوزهای ایرانی قرار گیرد.
بهترین گلزنان ایران به سوریه: در تاریخ دیدارهای بین دو تیم سردار آزمون در کنار علی دایی و حمید علیدوستی با ۴ گل زده برترین گلزنان این مسابقه هستند و آزمون می‌تواند با به ثمر رساندن دومین گل خود در جام ملت‌ها در این بازی، به تنهایی و با گذر از دایی و علیدوستی به صدر برسد. همچنین مهدی طارمی هم پیش از این سابقه به ثمر رساندن سه گل مقابل سوریه را داراست که این سه گل را در یک مسابقه و با ثبت هت‌تریک رقم زده است.
خطرناک‌ترین بازیکن حریف: بین بازیکنان تیم حریف هم شاید بتوان گفت عمر خریبین آشناترین بازیکن سوری بین فوتبال دوستان ایرانی است. مهاجم ۲۹ ساله‌ای که در لیگ قهرمانان آسیا بارها برابر تیم‌های ایرانی بازی کرده و هم‌اکنون در الوحده امارات حضور دارد. خریبین گران‌ترین بازیکن سوریه از دید سایت ترانسفرمارکت هم هست. همچنین ابراهیم عالمه دروازه‌بان دوم سوری‌ها یک بازه زمانی کوتاه سنگربان سپاهان بوده و با فوتبال ایران آشناست.
نتیجه بازی گذشته: تیم ملی ایران با نتیجه ۲ بر ۱ از سد امارات گذشت و سوریه هم با یک گل بر هند غلبه کرد.
مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا
ایران – سوریه
چهارشنبه ۱۱ بهمن ساعت ۱۹:۳۰
ورزشگاه عبدالله بن خلیفه قطر
داور: کیم جونگ هیوک (کره جنوبی)  
ترکیب ایران
علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، شجاع خلیل‌زاده، روزبه چشمی، رامین رضاییان، سامان قدوس، سعید عزت‌اللهی، مهدی قایدی، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]