اقتصاد ایران: زنجان-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توسعه زیرساخت‌ها از جمله فیبر نوری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور ۲ برابر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، عیسی زارع‌پور ظهر دوشنبه در دیدار با فعالان حوزه آی سی تی در زنجان، اظهار کرد: این وزارتخانه طیف وسیعی از فعالیت‌ها را برعهده دارد و کارهای بزرگی در کشور در حال انجام بوده و سرعت تحول در حوزه کاری ارتباطات و فناوری اطلاعات بالا است.

وی ابراز کرد: در برنامه هفتم توسعه که برنامه تحولی کشور است وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اولین بار فصل مستقل و هویت پیدا کرده و نگاه دولت سیزدهم به این حوزه راهبردی است و همه دستگاه‌ها در سال اول برنامه هفتم باید برنامه‌های خود را در این حوزه ارائه دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینک عزم و اراده دولت استفاده ویژه از این حوزه است، تصریح کرد: سهم اقتصاد دیجیتال در کشور تا پایان برنامه هفتم توسعه ۲ برابر می‌شود و به ۱۵ درصد می‌رسد.

وی توسعه فیبر را از اقدامات مهم دولت خواند و گفت: این وزارتخانه در حال انجام کارهای زیرساختی است و توسعه فیبر نوری حداقل پنج دهه آینده کشور را تضمین می‌کند.

زارع‌پور ادامه داد: راه‌اندازی فیبر نوری راهکار اساسی برای رفع بسیاری از مشکلات کشور از جمله اینترنت است که باید به همه خانه‌ها و محل کارها راه یابد.

وی با اشاره به اینکه با وجود زیرساخت ‎ای پرسرعت که در کشور در حال توسعه است همه امور متحول می‌شود، عنوان کرد: امکان دسترسی به فیبر نوری در کل کشور تا پایان دولت سیزدهم فراهم و طبق برنامه ریزی‌ها زیرساخت پرسرعت و پرکیفیت در کشور آماده می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به کاهش سفرهای درون شهری با دیجیتال شدن امور مختلف، خاطرنشان کرد: رسیدن به این مرحله نیازمند زیرساخت بوده که هم اکنون در دست اجرا است و قطعاً در آینده همه خدمات برخط و دیجیتال خواهد بود.

وی از شکل‌کیری کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال در کشور خبر داد و گفت: عزم و اراده دولت بر این است که به صورت ویژه از حوزه فناوری اطلاعات استفاده کند، مراکز پردازش سریع که برای هوش مصنوعی ضروری است باید در کشور راه‌اندازی شود.

زارع‌پور ادامه داد: در حال حاضر با وجود زیرساخت‌های پرسرعتی که در کشور توسعه می‌یابد می‌توان به اپلیکیشن‌ها و کاربردهای جدیدی فکر کنید که با وجود آن‌ها کسب‌وکارها متحول می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]