اقتصاد ایران: زنجان-رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: توسعه اقتصاد فرهنگ، دانش‌بنیان و دیجیتال در برنامه حوزه خدمات استان زنجان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،احمد خداوردی  در مورد برنامه‌های تدوین شده در راستای تحقق شعار سال شامل رشد تولید و کنترل تورم، اظهار کرد: در بخش صنعت تکمیل زنجیره ارزش صنایع نساجی و پوشاک، شیمیایی و سلولزی، برق و الکترونیک در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: تکمیل زنجیره تامین و عرضه مسکن و ساختمان، ساماندهی صنایع ناسازگار با کانون‌های جمعیت استان، منطقه ویژه اقتصادی، ایجاد تاسیسات انتقال و تصفیه فاضلاب برای استفاده در صنایع و توسعه دانش و فناوری در عرصه‌های تولیدی نیز در بخش اقتصادی تدوین شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان ابراز کرد: مدیریت بهینه پسماندهای صنعتی، تامین منابع آب پایدار برای شهرها و روستاهای استان و کنترل سطح آب‌های زیرزمینی در دشت‌های بحرانی استان و ساماندهی ناتوانی تولید و مصرف حامل‌های انرژی و تامین برق مطمئن، پایدار و پاک نیز در اولویت برنامه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی، تقویت و ایجاد زنجیره‌های ارزش محصولات دارای مزیت نسبی مثل زیتون، کشمش و مرغ و گیاهان دارویی از برنامه‌های بخش کشاورزی است، عنوان کرد: توسعه کشت محصولات کشاورزی در محیط‌های کنترل شده و بهره‌وری رعوامل تولید در واحدهای تولیدی کشاورزی از دیگر برنامه‌های این بخش است.

خداوردی توسعه زنجیره ارزش نظام حمل و نقل، توسعه گردشگری استان با تاکید بر ژئوپارک زنجان و ماهنشان و محور گردشگری زنجان -سلطانیه- قیدار، توسعه اقتصاد فرهنگ و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و دیجیتال را از برنامه‌های حوزه خدمات برشمرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]