دامداری تلیسه نمونه مورد ارزیابی قرار گرفت
دامداری تلیسه نمونه مورد ارزیابی قرار گرفت

طبق اخرین بررسی ها ، شرکت های زراعتی در فروردین ماه ۱۴۰۳ موفق به فروش ۲۴۶۸٫۳۵ میلیارد تومان شدند که نسبت به مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در این گروه تلیسه نیز خوش درخشیده و (۱۲ماهه) را با ۵۰۳ ریال سودسازی به ازای هر سهم و افزایش ۱۰۱% سودخالص نسبت به سال قبل به پایان رسانید. تلیسه مارکت ۱۹ هزار میلیاردی دارد و با قیمت ۳۷۷۵ریال در بازار فرابورس داد و ستد میشود. در این گزارش ضمن معرفی شرکت عملکرد و تکنیکال سهم را بررسی میکنیم.
معرفی و حوزه فعالیت شرکت
شرکت دامداری تلیسه نمونه از گروه زراعت و دامپروری در تاریخ ۱۷ مردادماه ۱۳۶۴ در راستای تداوم فعالیت دامداری توحید که یکی از واحدهای خودگردان امور دامپروری معاونت کشاورزی بنیاد مستضعفان است، تاسیس شد. این شرکت سال ۱۳۹۳ با نماد تلیسه مورد پذیرش سازمان بورس اوراق بهادار قرار گرفت .
تلیسه دارای دو واحد گاوداری در شهرستان‌های شهریار و حسن‌آباد فشافویه می‌باشد و بازارهای اصلی شرکت بازار داخلی است .شیر، گوساله نر، ماهی، کود حیوانی و محصولات زراعی از محصولات تلیسه هستند.
شرکت دامداری تلیسه نمونه در انجام کلیه امور کشاورزی، زراعت، دامداری، باغداری، پرورش طیور، زنبور عسل، ماهی و هرگونه حیوان دیگر به‌منظور استفاده از پشم، کرک، گوشت، پوست، شیر و سایر فرآورده‌های پروتئینی فعالیت دارد. همچنین از دیگر فعالیت‌های این شرکت می‌توان به اخذ نمایندگی از کشورهای خارجی، واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات و لوازم، هر نوع دام و حیوانات مورد نیاز و تامین صنایع وابسته به کشاورزی و دامداری اشاره کرد.
عملکرد سهم چه می‌گوید؟
طبق اخرین بررسی ها ، شرکت های زراعتی در فروردین ماه ۱۴۰۳ موفق به فروش ۲۴۶۸٫۳۵ میلیارد تومان شدند که نسبت به مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است. در این گروه تلیسه نیز خوش درخشیده و (۱۲ماهه) را با ۵۰۳ ریال سودسازی به ازای هر سهم و افزایش ۱۰۱% سودخالص نسبت به سال قبل به پایان رسانید.
سهم در ۳ماهه به سود ۷۶ ریالی رسیده است و ۳۳۴ میلیارد ریال سود عملیاتی و ۳۷۷ میلیارد ریال سود خالص دارد. در ۶ماهه سود ۲۸۸ ریال وسود عملیاتی ۹۲۲ و سود خالص ۱۴۳۸ میلیارد ریال است. در ۹ماهه سود ۳۱۰ ریالی و ۱۰۱۲ میلیارد ریال سود عملیاتی و ۱۵۴۷ میلیارد ریال سود خالص دارد.
در ۱۲ماهه سود عملیاتی ۱۶۰۸ وسود خالص ۲۵۱۰ میلیارد ریال بود و رشد خوبی در ۳ماهه چهارم داشته است.
عملکرد ماهانه فروردین ماه نسبت به فروردین ۱۴۰۲
دامداری تلیسه در فروردین ماه به درآمد فروش ۸۱٫۹ میلیارد تومانی دست یافته که نسبت به ماه قبل ۰٫۹% کاهش داشته اما ۱۱٫۷% بیشتر از میانگین ماه‌های گذشته بوده است. همچنین نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۷% افزایش درآمد گزارش شده است.
تولید و فروش شیر خام و گوساله نر شرکت از لحاظ مقداری نسبت به ماه گذشته به ترتیب ۳٫۶% و ۲٫۳% رشد داشته است.
نرخ فروش گوساله نر نسبت به اسفند ماه با کاهش ۵% همراه بوده است.

شرکت های زیر بالاترین میزان رشد نسبت به مشابه سال قبل را ثبت کردند.
زپارس ۱۳۸%
زکشت ۵۴%
زگلدشت ۵۳%
سپید ۴۱%
تلیسه ۳۷%
زفکا ۳۵%
زشگزا ۳۲%
زملارد ۳۱%
زدشت ۳۱%
زبینا ۲۶%
زمگسا ۲۵%
زشریف ۲۰%
زماهان ۱۸%
زفجر ۱۶%
زقیام ۱۶%
سیمرغ ۱۰%

نمودار سهم و سناریوی شمارش امواج سهم :

سناریوی میان مدت و بلند مدتی به شرح زیر داریم.
در موج B چندین ساله هستیم که در لگ D به سر می بریم. این لگ اگر ترکیبی مد نظر باشد در Y از آنیم که می تواند دیا باشد . در این صورت یکی دوماه زمان برای پایان این موج ضروری است ولی حمایت معتبری در ۳۴۰ داریم . شکست هدف ۵۰۰-۵۳۰ برای پایان الگو مهم است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]