۹ تن طلا با تعرفه گمرکی صفر وارد شده است
۹ تن طلا با تعرفه گمرکی صفر وارد شده است

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نزدیک به ۹ تن واردات طلا با تعرفه گمرکی صفر داریم و تعادل در واردات و صادرات و تامین مواد اولیه مورد نیاز موجب شده کمبودی در بازار طلا وجود نداشته باشد.

به گزارش بازار، محمدمهدی برادران امروز در اولین همایش ملی توسعه صادرات مصنوعات طلا، جواهر، نقره، گوهرسنگ و صنایع وابسته اظهار کرد: زمانی با اعمال تحریم‌های ظالمانه ورود ماشین‌آلات مورد نیاز در صنعت طلا و جواهر به کشور با مشکل مواجه بود ولی اکنون این تحریم ها را بی اثر کرده ایم و به همان کشورهای تحریم کننده ماشین آلات صنعتی دقیق تر و بهتر می فروشیم که این افتخار بزرگی برای ماست البته در این زمینه بدون همراهی این صنف کسب چنین موفقیت هایی ممکن نبود.

وی افزود: صنعت طلا و جواهر علاوه بر پیشینه زیاد، آینده درخشانی دارد چرا که این صنعت ظرفیت خوبی برای توسعه دارد.

برادران نخستین فرصت بهبود در حوزه طلا و جواهر را وجود انسان‌های موفق و بزرگ دانست و گفت: در حال حاضر بسیاری از صنایع مشکل مالی و تسهیلاتی دارند ولی فعالان این هنر صنعت توانمندی خوبی دارند.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: وجود انجمن های تخصصی فرصت مغتنمی است چرا که در کنار اتحادیه ها، انجمن های تولیدکنندگان و صادرکنندگان ظرفیت خوبی دارند و خوشبختانه اتحادیه ها و انجمن های این حوزه در کنار یکدیگر هستند.

برادران با اشاره به برآورد ذخیره ۳۰ تنی طلا در آذربایجان شرقی گفت: بسیاری از زیرساخت‌ها مانند کارخانه‌های فعال در این صنعت، ماشین آلات صنعتی و بازار مناسب در این حوزه وجود دارد که باید از این ظرفیت ها استفاده شود و به سمت تولید انبوه حرکت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت اتصال صنایع کوچک به یکدیگر گفت: وزارت صمت از تمام صنایع به ویژه صنایع بزرگ حمایت می کند.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت به تدوین برنامه‌های راهبردی در صنعت طلا و جواهر اشاره کرد و گفت: ملاک ما در این حوزه اتخاذ برنامه‌های راهبردی است که به صورت مستمر تمام اقدامات انجام شده در این مسیر را پیگیری می‌کنیم.

برادران ادامه داد: موضوع تسهیل واردات و صادرات در حوزه طلا و جواهر کار بزرگی بود که البته موضوع واردات شمش را نیز حل کردیم.

وی با بیان این که در حال حاضر نزدیک به ۹ تن واردات طلا با تعرفه گمرکی صفر داریم، تاکید کرد: تعادل در واردات و صادرات و تامین مواد اولیه مورد نیاز موجب شده کمبودی در بازار طلا وجود نداشته باشد و آرامش کامل در این حوزه برقرار شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: امیدواریم شهرک طلا و جواهری که در شهر تبریز ایجاد خواهد شد به عنوان نماد تبریز در صنعت طلا و جواهر بدرخشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]