آقای همتی، بیخیال فیلترینگ؛ بورس را دریاب!
آقای همتی، بیخیال فیلترینگ؛ بورس را دریاب!

آقای همتی وزیر اقتصاد که این‌روزها بیشتر در نقش وزیر ارتباطات فرورفته بازهم طی سخنانی از فیلترینگ نقد کرده آنهم درحالی که بورس رنگ خون گرفته و سهامداران با زیان سنگین مواجه اند و نقد جدی هم به عملکرد وزارت اقتصاد دارند!

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ریزش های پشت سرهم شاخص بورس درحالی همچنان ادامه دارد که سهامداران خرد نقدهای جدی به عملکرد سازمان بورس و خصوصا وزارت اقتصاد دارند.

سهامداران با کنایه هر روز به رئیس سازمان بورس می گویند: “هنوز وقت آن نشده که کت‌‌تان را در بیاورید؟” برخی هم از همتی گله دارند و می گویند: “آقای همتی حال بازار فقط با تزریق پول خوب می شود نه وعده و وعید”.

منتقدان به عملکرد وزارت اقتصاد و سازمان بورس معتقدند آنچه تا کنون از سوی این مدیران مشاهده شده، صرفا بازی با دامنه نوسان بوده است درحالی که برای بهبود وضعیت بازار سرمایه باید به فکر تزریق منابع باشند.

اما دقیقا در زمانی که بورس رنگ خون گرفته و هر روز شاهد ریزش بازار هستیم، نقل قول هایی از همتی وزیر اقتصاد درباره فیلترینگ منتشر می شود، ظاهراً وی به جای وزیر اقتصاد باید وزیر ارتباطات می شد.

هرچند همتی به عنوان وکیل مدافع بورسی ها تلاش هایی را برای افزایش قیمت ارز نیما انجام داد و تا اینجا هم به لطف سیاست های او و علی رغم مخالفت رئیس کل بانک مرکزی، قیمت دلار نیمایی رشد بالایی داشته و در حال عبور از کانال ۴۸ هزار تومان است. ولی با این وجود نه تنها بهبودی در وضعیت بازار سرمایه نداشتیم بلکه هر روز شاهد ریزش های شدید این بازار هستیم.

گفتنی است، ارزش دلاری بازار سرمایه با سقوط شدیدی همراه شده و ارزش سال ۹۸ بازگشته است. کاهش شاخص و خروج نقدینگی از بازار سهام هر روز بیش از گذشته تقویت می‌شود و بورس تهران هر روز بیش از گذشته به کف خود می‌رسد.

برخی کارشناسان بورس می گویند: «درحال حاضر خروج نقدینگی از صندوق‌های درآمد ثابت افزایش یافته و در مقابل قیمت دلار نیمایی در بازار به بیش از ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. به نظر می‌رسد که افزایش قیمت دلار خروج نقدینگی از بورس را تقویت می‌کند.»

 طبق اذعان فعالان بورسی، ساعتی قبل و در راستای ادامه روند نزولی شاخص کل بورس، بی عملی دولت و وزارت اقتصاد و سازمان بورس عملاً تالار بورس تعطیل شد و معامله گران دست از کار کشیدند.

یکی از بورسی ها با تأکید براینکه تنش های منطقه ای هیچ ارتباطی به ریزش بازار سرمایه ندارد می گوید: دولت بورس را رها کرده است و فقط در ایام انتخابات شعارهای حمایت از این بازار را می دادند.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]