صفر تا صد کخاک! / برنامه‌های توسعه‌ای که می‌تواند روند نماد را دگرگون کند
صفر تا صد کخاک! / برنامه‌های توسعه‌ای که می‌تواند روند نماد را دگرگون کند

شرکت خاک چینی ایران  تولیدکننده انواع کائولن درجه بندی و فرآوری شده است که مواد اولیه پشتیبان صنایع تولید کننده ظروف چینی، چینی بهداشتی، کاشی و سرامیک، مقره سازی عایق ها، سیمان سفید، بتن سبک، آجرنسوز و …  است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، صنایع خاک چینی ایران از گروه سایر محصولات کانی های غیر فلزی در بورس است که با ارزش بازار ۵۸,۷۳۰میلیارد ریال و سرمایه  ۳.۵ هزار میلیارد ریال و قیمت تابلوی ۱۶۷۸۰ ریال امروز یکشنبه ۱۷ دیماه ۱۴۰۲به صف نشسته است.
معرفی و موضوع فعالیت شرکت
شرکت سهامی صنایع خاک چینی ایران در سال ۱۳۶۴ تاسیس و در سال ۱۳۷۵ در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته شد. محصول اصلی شرکت کائولن فرآوری شده است. مهم‌ترین کاربرد کائولن در ایران در صنایع کاشی و سرامیک  است و همچنین این محصول در تولید لاستیک، چسب، پلاستیک، صنایع نسوز، رنگ، افزودنی سیمان و… کاربرد دارد. از مصارف سنتی کائولن می‌توان به ساخت ظروف چینی اشاره کرد، به همین دلیل در گذشته نام خاک چینی را بر آن گذاشته بودند. پس از استخراج مواد اولیه از معدن، عمل خردایش روی آن‌ها انجام شده و پودر همگنی بدست می‌آید. سپس با آب مخلوط شده و سیلیس و سایر ناخالصی های آن گرفته می‌شود. در مرحله آخر ماده بدست آمده خشک و بسته بندی می‌شود. در طی فرآیند تولید کائولن، مقدار زیادی سیلیس از مواد معدنی جدا می‌شود و با هزینه زیادی به معدن حمل می‌شود.  شرکت در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ از خط تولید بلوک سبک گازی خود بهره برداری نموده که ظرفیت تولید سالانه آن ۳۲۵ هزار متر مکعب است و فعلا هزینه بر است و سوداوری از تولیدات این طرح شرکت سال آتی بهتر میشود. با اجرای طرح توسعه (ساخت بلوک و پانل سبک گازی)، استفاده از سیلیس ضایعاتی و ترکیب آن با مواد دیگر، مصالح ساختمانی تولید می‌شود که وزن آن بسیار پایین‌تر از مصالح متعارف است و از طرفی عایق حرارت و صوت هم هستند.
پس معدن اصلی شرکت، معدن کائولن زنوز در شهرستان مرند است و تولیدات شرکت شامل کائولن درجه‌بندی شده و فرآوری شده هستند و در سال ۱۴۰۱ بلوک سبک گازی نیز به آن افزوده شده است.
کخاک تولید کننده مصالح سبک نیز هست. کارخانه تبلکس به عنوان بزرگترین و مدرن ترین کارخانه تولید بتن سبک و بلوک تبلکس، محصولات خود را با ظرفیت سالانه ۳۲۵۵۰۰ مترمکعب انواع بتن سبک (AAC)، ۱۳۹۵۰۰ مترمکعب پانل سبک مسلح و ۴۸۰۰۰ تن ملات خشک با بهره گیری از بروزترین فناوری های اروپایی HESS,EIRICH,LAHTIPRECISION) ) متناسب با بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کند.

طرح های توسعه شرکت
طرح تولید پانل سبک گازی، طرح تولید ملات خشک و پروژه احداث خط پنجم کائولن فرآوری شده از طرح‌های در دست توسعه این شرکت هستند که به نظر می‌رسد که مورد آخر در بازه‌ی این تحلیل به بهره‌برداری نمی‌رسد.
با توجه به طرح های توسعه در دست بهره برداری به نظر میرسد سال آتی عملکرد شرکت بهتر شده و شاهد رشد فروش و افزایش درآمد خواهیم بود.
یکی از علل کاهش سود شرکت افزایش مالیات است. حقوق دولتی یا بهره مالکانه شرکت از ۵.۵ به ۶.۵ درصد رسیده که روی مواد مستقیم مصرفی شناسایی مشود.
سهامداران و مالکین شرکت
صدر تامین مهم ترین سهامدار شرکت است و مالکیت ۷۵.۸ درصدی شرکت را داراست.
سپس شرکت معدنی و املاح ایران با با ۵.۵ درصد و شرکت تعاونی مصرف کارگران خاک چینی و مشاغل با ۱.۸ درصد در لیست سهامداران مشاهده میشود.

عملکرد شرکت روی خط کدال/ آبان و آذر و بهبود عملکرد
گزارش_فعالیت_ماهانه دوره_۱_ماهه منتهی به  ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ شرکت صنایع_خاک_چینی_ایران از زیرمجموعه های بورسی تاصیکو
شرکت صنایع خاک چینی ایران طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ مبلغ معادل ۱,۱۸۸,۸۳۱ میلیون ریال، از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۷ درصد رشد داشته است.
کخاک با سرمایه ثبت شده ۳,۵۰۰,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۹ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ مبلغ ۹,۲۰۰,۸۷۱ میلیون ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۴ درصد رشد داشته است.
کخاک تکنیکالی ارزیابی شد

همانطور که در نمودار لگاریتمی در تایم روزانه مشاهده میشود کخاک فارغ از وضعیت بنیادی از نظر نموداری  چارت جالی دارد و الگوی زمانبری را از ۹۹ تا ایان امسال تکمیل کرده و حال شروع راه الگوی صعودی است.
یک سمیتریک را برای لگ اخر مد نظر داریم که تمام شده و با شکست محدوده ۱۵۵۰-۱۶۰۰ وارد موج صعودی شدیم.
حمایت را همین محدوده میگیریم و انتظار داریم هدف های مسیر ۱۷۲۰-۱۸۲۰ و سپس ۲۰۰۰ پیش روی سهم باشد. شکست محدوده دوم مهم است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]