رکورد فروش شکسته شد! / چرا «ارفع»؟
رکورد فروش شکسته شد! / چرا «ارفع»؟

شرکت آهن و فولاد ارفع در سال ۱۳۸۳ به صورت سهامی خاص تاسیس و در سال ۱۳۹۲ با پذیرش در بازار دوم فرابورس به سهامی عام تغییر یافت. کارخانه این شرکت در استان یزد، شهر اردکان، کیلومتر ۲۵ جاده اردکان نائین قرار دارد، شرکت های معدنی وصنعتی چادرملو و سرمایه گذاری توسعه معادن وفلزات با دارا بودن بیش از ۶۵ درصد از سهام فولاد ارفع سهامدارن عمده این شرکت هستند . ارفع با ســرمایه ۱.۲۰۰ میلیارد تومانی خود در زمینه آهن و فولاد فعالیت می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، شرکت آهن و فولاد ارفع در سال ۱۳۸۳ به صورت سهامی خاص تاسیس و در سال ۱۳۹۲ با پذیرش در بازار دوم فرابورس به سهامی عام تغییر یافت. کارخانه این شرکت در استان یزد، شهر اردکان، کیلومتر ۲۵ جاده اردکان نائین قرار دارد، شرکت های معدنی وصنعتی چادرملو و سرمایه گذاری توسعه معادن وفلزات با دارا بودن بیش از ۶۵ درصد از سهام فولاد ارفع سهامدارن عمده این شرکت هستند . ارفع با ســرمایه ۱.۲۰۰ میلیارد تومانی خود در زمینه آهن و فولاد فعالیت می‌کند.

فولاد ارفع تولید کننده لوله های فولادی، پروفیل های سبک و سنگین، نبشی های آج دار و صاف و … است. این شرکت فولادی با ایجاد کارخانجات آهن و فولادســازی و انجام عملیات فولادســازی با روشهای مختلف ذوب و ریخته گری و نورد فلزات آهنی و تولید انواع قطعات هندســی اســتاندارد و عملیات پایین دســتی فعالیت می‌کند.
ارفع با تولید محصولاتی از قبیل شمش فولادی و آهن اسفنجی که هرکدام با ظرفیت ۱ میلیون تن و ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن است، توانسته جایگاه بالایی در تولید محصولات فولادی داشته باشد.
 فروش این شرکت عمدتأ داخلی است و شمش مازاد بر نیاز مصرف داخل را به سایر کشورها صادر می‌کند. شمش صادراتی برای ارفع به دلیل  ارزاوری و سوداوری صادرات و معافیت های ناشی از صادرات و استرداد مالیاتی اهمیت ویژه ای دارد.
مواد مصرفی شرکت عمدتا گندله است وسایر مواد مصرفی،  اهن اسفنجی و قراضه اهن و کک از دیگر مواد اولیه شرکت است.
رکورد فروش سهم در آذر ماه شکسته شد:
گزارش فروش آذر ماه ۱۴۰۲ شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)  نشان میدهد که شرکت موفق به فروش ۳۲۵۸٫۵۳ میلیارد تومان در آذر ماه ۱۴۰۲ شده است  که نسبت به مشابه سال قبل ۱۳۶٫۴۶ درصد افزایش داشت.
فروش صادراتی ۱۰۴۷٫۴۴ میلیارد تومان بوده و همچنین فروش کل شرکت در سال ۱۴۰۲به رقم ۱۴۰۹۷٫۹۱ میلیارد رسید که نسبت به مشابه سال قبل۳۵٫۶۱ درصد افزایش یافتته و صادرات کل سال ۱۴۰۲به رقم ۵۹۵۴٫۰۸ میلیارد تومان رسید.
گزارش های فروش ماهانه شرکت:
فروردین = ۷۹۵۷۴۶۹
اردیبهشت = ۲۳۸۲۴۳۹۲
خرداد = ۱۹۳۷۳۱۰۰
تیر = ۱۴۰۲۱۰۸۸
مرداد = ۸۲۱۹۰۰۱
شهریور = ۱۶۴۸۷۲۵۴
مهر = ۸۳۵۳۱۱۰
آبان = ۱۰۱۵۸۲۹۲
آذر = ۳۲۵۸۵۲۸۷ میلیارد ریال است  که نسبت به ماه گذشته ۲۲۱ درصد رشد داشته و نسبت به آذر سال گذشته ۱۳۶ درصد افزایش را نشان میدهد. نرخ فروش شمش فولادی در آذرماه ۵ درصدی کمتر از ماه قبل است ولی نسبت به ماه مشابه سال پیشین ۳۴ درصد افزایش را نشان میدهد. فروش آذر ماه رکورد فروش در سال ۱۴۰۲ بوده است.
پی برای ۵٫۳۷
پی برای گروه۷٫۱۹
ارزش بازار ۳۰۰,۱۸۰ میلیارد ریال
قیمت سهم ۲۵۰۰ ریال.
همانگونه که شاهدیم ارفع امسال در فروش و سود سازی عالی عمل کرده و برای سهم  حداقل ۵۰۰ تومان EPs با P/e  ۵ مد نظر است . ارفع در سال های اخیر رشد چشمگیری در درآمدهای خود داشته است که نشان دهنده تقاضای بالای بازار و بهبود عملکرد شرکت است.
با توجه به اخرین گزارش های صنعت فولادی ارفع با رشد ۱۰۸ درصدی بیشترین افزایش مبلغ فروش را نسبت به میانگین سال ۱۴۰۲ ثبت کرده است / منبع جدول: کارگزاری بورس بیمه ایران

ارفع چه وضعیتی تکنیکالی دارد؟ پیش بینی روند حرکت سهم

سهم یک دیامتریک را برای دوسال طی کرده و ریزش چندانی نسبت به سهم های دیگر بازار از ۹۹ تا ۱۴۰۱ نداشته است و بیشتر نوسانی الگو طی شده که این عدم تمایل ریزش ها نشان از  کنترل سهم و وضعیت خوب بنیادی نیز هست.
سپس در یک رشد عالی از ابان ۱۴۰۱ تا اردیهبشت ۱۴۰۲ از ۹۸۸ به ۲۸۸۰ تومان رسیده و A تکمیل شده . این اصلاح که باز تمایلی به ریزش هاش شارپ نیست B است که بیشتر زمان میخرد. الگو هنوز تمام نشده و به نظر سمیتریک باشد. لذا یکی دو هفته به سهم زمان دهیم تا شروع موج C رخ دهد. حمایت نزدیک ۲۴۰۰ و هدف های میان مدتی موج C 2900-3000 تومان . سپس ۴۱۵۰ تومان است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]