جلسه شورای عالی بورس برای ریاست سازمان
جلسه شورای عالی بورس برای ریاست سازمان

فردا، جلسه مهم شورای عالی بورس با ریاست وزیر اقتصاد برگزار خواهد شد. این جلسه دقیقاً با پایان مهلت قانونی ریاست مجید عشقی همزمان شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهر بورس، فردا (دوشنبه) جلسه‌ شورای عالی بورس به ریاست وزیر اقتصاد برگزار خواهد شد. جلسه‌ای که تحلیلگران و دنبال کنندگان اخبار بازار سرمایه، از آن به عنوان روز تصمیم‌گیری برای ابقا یا تغییر رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار یاد می کنند.
بر اساس ماده ۹ قانون بازار اوراق بهادار، رئیس هیئت‌مدیره سازمان از بین اعضاء هیئت‌مدیره به پیشنهاد اعضاء و تصویب شورا به مدت ۳۰ ماه تعیین خواهد شد.
از این‌رو مجید عشقی که در تاریخ ۲۱ مهر ماه ۱۴۰۰ توسط اعضا شورای عالی بورس، به عنوان رئیس سازمان انتخاب شده بود، هم اکنون ۲۹ ماه و ۲۹ روز از ریاست آن بر سازمان بورس و اوراق بهادار گذشته است. بدین جهت تحلیلگران بازار سرمایه بر آن‌ند که جلسه روز آینده‌ شورای عالی بورس و اوراق بهادار، تعیین‌کننده‌ ادامه فعالیت عشقی و یا انتخاب رئیس جدید برای سازمان خواهد بود.
دوره‌ ۳۰ ماهه ریاست عشقی در سازمان بورس در حالی رو به پایان است که نام “مجید عشقی” در کنار سقوط بازار در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، یادآور یکی از بزرگ‌ترین عدم شفافیت‌های سال‌های گذشته در بازار بورس سرمایه، به‌جا خواهد ماند.
با این حال کارشناسان و تحلیلگران، گمانه‌زنی‌های مختلفی را در راستای موضوعات و تصمیمات جلسه روز آینده شورای عالی بورس در فضای مجازی مطرح کرده‌اند. برخی گفته‌اند عشقی ابقا می‌شود و برخی دیگر نیز گزینه‌های محتمل و در دسترس دیگری را برای ریاست سازمان بورس پیشنهاد کرده‌اند.
باید دید در جلسه‌ روز آینده شورای عالی بورس با ریاست احسان خاندوزی چه موضوعاتی بررسی خواهد شد و آیا تکلیف ریاست سازمان بورس برای یک دوره سی ماهه دیگر مشخص خواهد شد؟!

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]