مایکروسافت نیروگاه اتمی خرید
مایکروسافت نیروگاه اتمی خرید

مایکروسافت قرارداد جدیدی امضا کرده است تا نیروگاه هسته‌ای تعطیل‌شده‌ی تری مایل آیلند (Three Mile Island) را احیا کند. اگر این قرارداد به تأیید نهادهای رگولاتوری برسد، مایکروسافت به‌طور انحصاری از ۱۰۰ درصد خروجی نیروگاه هسته‌ای برای تأمین نیازهای خود در حوزه‌ی دیتاسنترهای هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، شرکت Constellation، مالک تری مایل آیلند، در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید با فرض تأیید قرارداد از سوی نهادهای رگولاتوری، مایکروسافت در سال ۲۰۲۸ نیروگاه هسته‌ای موردبحث را احیا می‌کند.

 به نقل از زومیت، راکتوری که مایکروسافت در پی احیای آن است، در سال ۲۰۱۹ به‌دلایل اقتصادی تعطیل شد. آن راکتور در نزدیکی راکتوری قرار دارد که بدترین حادثه‌ی هسته‌ای تاریخ ایالات متحده را رقم زد و در سال ۱۹۷۹ از چرخه‌ی فعالیت خارج شد.

نیروگاهی که در سال ۲۰۲۸ بازگشایی می‌شود، توانایی تولید ۸۳۷ مگاوات انرژی را دارد که برای تأمین انرژی موردنیاز بیش‌از ۸۰۰٬۰۰۰ خانوار کافی است. این عدد به وضوح نشان می‌دهد که دیتاسنترهای هوش مصنوعی به مقدار قابل توجهی انرژی نیاز دارند.

مایکروسافت پس از احیای نیروگاه تری مایل آیلند، نام آن را به مرکز انرژی پاک کرین تغییر خواهد داد تا یاد و خاطره‌ی کریس کرین (مدیرعامل فقید Exelon) را زنده نگه دارد. به موجب بندهای قرارداد، مایکروسافت می‌تواند به‌مدت ۲۰ سال از کل ظرفیت نیروگاه استفاده کند. این نخستین باری است که ردموندی‌ها وارد چنین توافق‌نامه‌ای می‌شوند.

آمار نشان می‌دهد که حجم گازهای گلخانه‌ای ناشی از فعالیت‌های مایکروسافت در حال افزایش است و بخشی از این موضوع، به جاه‌طلبی‌های مایکروسافت در حوزه‌ی هوش مصنوعی ارتباط دارد. خبرگزاری بلومبرگ می‌گوید که مایکروسافت به‌لطف نیروگاه هسته‌ای تری مایل آیلند می‌تواند برق دیتاسنترهایش را با انرژی پاک تأمین کند.

شرکت Constellation قرار است برای بازگشایی مجدد نیروگاه هسته‌ای، ۱٫۶ میلیارد دلار هزینه کند. مایکروسافت قرار نیست مالکیت تری مایل آیلند را در اختیار بگیرد؛ بلکه صرفا قرار است کل انرژی تولیدشده را به‌طور انحصاری استفاده کند.

۵۸۵۸

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]