بهترین صرافی جایگزین بایننس؛ ۵ صرافی جایگزین بایننس در سال ۲۰۲۴
بهترین صرافی جایگزین بایننس؛ ۵ صرافی جایگزین بایننس در سال ۲۰۲۴
بهترین صرافی جایگزین بایننس کدام صرافی است؟ به جای بایننس بهتر است از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی استفاده کنیم یا صرافی‌های خارجی متمرکز انتخاب مناسب‌تری هستند؟ این دو سوال و سوالات مشابه، موضوعی است که قصد داریم در این مطلب از همتاپی به آن‌ها بپردازیم.

در ادامه مطلب، پس از مروری کوتاه بر صرافی بایننس و محدودیت‌ها و چالش‌هایی که برای کاربران ایرانی می‌تواند داشته باشد، تعدادی از صرافی‌های ارز دیجیتال را معرفی خواهیم کرد که می‌توانند بهترین صرافی جایگزین بایننس برای شما باشند. با ما همراه باشید.

نگاهی به صرافی بایننس (Binance) و کاربران ایرانی‌اش!

صرافی بایننس (Binance) یکی از پیشروترین و قدرتمندترین صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال در سطح دنیا است که در سال ۲۰۱۷ میلادی، توسط چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، ملقب به سی زی و در هنگ کنگ راه‌اندازی شده است.

تمرکز اصلی صرافی بایننس روی معاملات آلت‌کوین‌ها است و با پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال، در حال حاضر بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال دنیا قلمداد می‌شود. این صرافی، بالاترین حجم معاملات روزانه را در میان رقبای خود دارد و از نظر نقدینگی رتبه نخست صرافی‌های جهان را از آن خود کرده است.

اما در کنار همه این خوبی‌ها، یک نکته سیاه در مورد صرافی بایننس وجود دارد – حداقل برای ما سیاه! – و آن هم این است که این صرافی، خدمات و محصولات خود را برای کاربران ایرانی محدود کرده است!

تحریم کاربران ایرانی توسط صرافی بایننس

ماجرا از نوامبر ۲۰۱۸ میلادی آغاز شد؛ زمانی که ایالات متحده آمریکا از برجام خارج شده و تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را بیش از پیش افزایش داد. نتیجه این بود که بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی خارجی، از ارائه خدمات به کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها سر باز زدند.

یکی از این شرکت‌ها هم بایننس بود! پس به کاربران ایرانی هشدار داد که قبل از مسدود کردن حسا‌ب‌های کاربری‌شان و بلوکه شدن دارایی‌های دیجیتال، سرمایه خود را از این پلتفرم خارج کنند.

هر چند که کاربران ایرانی هم طی این سال‌ها حسابی به محدودیت و فیلتراسیون و تحریم و این صحبت‌ها عادت کرده‌اند و تنها مدتی بعد، با روش‌های مختلف صرافی و فرایندهای احراز هویت آن را دور زده و مجدداً فعالیت‌های خود را در این پلتفرم از سر گرفتند!

اما مجدداً در سال ۲۰۲۰ میلادی، قضیه از چیزی که بود هم پیچیده‌تر شد! بایننس برای جلوگیری از پولشویی و سوء استفاده‌های مالی، فرایندهای احراز هویت خود را اجباری و در عین حال بسیار سخت‌گیرانه‌ةر کرد. چیزی که عملاً برای کاربران ایرانی امکان رد شدن از آن‌ها – با مدارک هویتی ایرانی – ممکن نبود… هر چند که باز هم با جعل مدارک و کارهایی از این دست برخی از کاربران مجدداً به پلتفرم راه پیدا کردند!!

اما تا کجا می‌توان بایننس را دور زد؟! اصلاً چه لزومی به جعل اسناد و مدارک هویتی و دردسرهای مختلف و تحمل استرس احراز هویت در بایننس وجود دارد، وقتی بسیاری از صرافی‌های دیگر هم همان خدمات و معاملات و آپشن‌ها را در اختیار ما قرار می‌دهند؟!

حتی در صورتی که فرض را بر این بگیریم که خدمات و قابلیت‌های ارائه شده توسط برخی از صرافی‌های دیگر، به اندازه صرافی بایننس با کیفیت و در سطح بالا نیست، باز هم به نظر ارزش آن را دارد که با خیال راحت، بدون نیاز به تغییرات آی‌پی و ترس از لو رفتن آن، یا نیاز به جعل مدارک و مواردی از این قبیل، از این پلتفرم‌ها استفاده کنیم… خیال‌مان هم راحت باشد که دست کم خبری از مسدود شدن حساب کاربری و بلوکه شدن دارایی‌‌ها و غیره نخواهد بود.

بهترین صرافی جایگزین بایننس

پنج مورد از صرافی‌هایی که می‌توانند به عنوان بهترین صرافی جایگزین بایننس معرفی شوند عبارتند از:

  • صرافی ارز دیجیتال همتاپی (Hamtapay)
  • صرافی ارز دیجیتال کوین بیس (Coinbase)
  • صرافی ارز دیجیتال کراکن (Kraken)
  • صرافی ارز دیجیتال بینگ ایکس (BingX)
  • صرافی ارز دیجیتال کوینکس (CoinEx)

در ادامه، هر پنج صرافی را به تفصیل معرفی می‌کنیم.

صرافی ارز دیجیتال همتاپی (Hamtapay)

صرافی ارز دیجیتال همتاپی

صرافی ارز دیجیتال همتاپی (Hamtapay) از سال ۱۳۹۸ فعالیت خود در زمینه خدمات معاملاتی ارزهای دیجیتال آغاز کرده است. نام صرافی همتاپِی از ترکیب دو کلمه «همتا» به معنی مانند و «پِی» مترادف انگلیسی پرداخت (Pay) ایجاد شده است که نشان از نگاه ویژه توسعه دهندگان این صرافی به ارزهای دیجیتال به عنوان یک ابزار پرداخت مدرن دارد.

مجموعه همتاپِی سعی دارد تا با تکیه بر تیمی پویا و متخصص، و در عین حال ارائه بهترین سرویس‌های بومی هم‌تراز با کیفیت جهانی، توسعه فناوری بلاکچین در کشورمان را محقق و خدمات بازار ارزهای دیجیتال را برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران این بازار فراهم کند.

ثبت‌نام و احراز هویت در این صرافی بسیار ساده است. کافی است در صرافی ثبت نام کرده و سپس بر آن‌چه که در راهنمای صرافی آمده است، فرایند احراز هویت در آن را طی کنید.

نام صرافی همتاپی | Hamtapay
نوع صرافی صرافی متمرکز ایرانی
سال راه‌اندازی ۱۳۹۸ شمسی
دفتر مرکزی ایران؛ مشهد
تعداد توکن‌ها بیش از ۱۵ ارز دیجیتال
کارمزد معاملات ۰ درصد

برای ثبت نام در صرافی و استفاده از خدمات آن می‌توانید از طریق لینک صرافی به نشانی hamtapay.net اقدام کنید.

مزیت‌ها، خدمات و امکاناتی که صرافی همتاپی در اختیار شما قرار می‌دهد نیز به شرح زیر هستند:

  • خرید و فروش آسان در تالار معاملات همتاپی
  • ارائه بازارهای ریالی و دلاری به صورت هم‌زمان
  • ارائه پلتفرم آنلاین و جامع مبادلات ارز دیجیتال
  • ارائه کیف پول اختصاصی ارز دیجیتال
  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مهم و محبوب
  • ارائه سطح بسیار بالایی از امنیت و اعتبار
  • پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته از کاربران
  • و مواردی از این دست…

صرافی ارز دیجیتال کوین بیس (Coinbase)

صرافی ارز دیجیتال کوین بیس

در کنار صرافی همتاپی که به عنوان یک صرافی ایرانی می‌تواند بهترین صرافی جایگزین بایننس باشد، برخی صرافی‌های متمرکز خارجی ارز دیجیتال نیز می‌توانند گزینه خوبی باشند.

صرافی کوین‌بیس (Coinbase) یکی از این صرافی‌ها است که به ویژه از نظر نقدینگی نزدیکی زیادی به بایننس دارد. این صرافی فعالیت خود را از سال ۲۰۱۴ میلادی در آمریکا آغاز کرده است و در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی حوزه ارزهای دیجیتال در سطح دنیا است.

نکته‌ای که در خصوص کوین بیس وجود دارد این است که با وجود این پلتفرم معاملاتی، شما دیگر به کیف پول کریپتو نیازی نخواهید داشت چرا که صرافی خود دارای کیف پول اختصاصی است. با این حال، احراز هویت در صرافی کوین بیس ممکن است یکی از چالش‌هایی باشد که برای کاربران ایرانی وجود دارد.

نام صرافی کوین بیس | Coinbase
نوع صرافی صرافی متمرکز خارجی
سال راه‌اندازی ۲۰۱۴ میلادی
دفتر مرکزی ایالات متحده آمریکا
تعداد توکن‌ها بیش از ۲۰۰ ارز دیجیتال
کارمزد معاملات حدود ۰٫۲۰ درصد

مزیت‌ها، خدمات و امکاناتی که صرافی کوین بیس در اختیار شما قرار می‌دهد به شرح زیر هستند:

  • ارائه پلتفرم آنلاین و جامع مبادلات ارز دیجیتال
  • ارائه کیف پول اختصاصی ارز دیجیتال
  • پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال
  • ارائه سطح بسیار بالایی از امنیت و اعتبار
  • اپلیکیشن اختصاصی صرافی برای پلتفرم‌های اندروید و آی‌او‌اس (iOS)
  • و مواردی از این دست…

صرافی ارز دیجیتال کراکن (Kraken)

صرافی ارز دیجیتال کراکن

صرافی کراکن (Kraken) صرافی سوم پیشنهادی ما است که می‌تواند به عنوان بهترین صرافی جایگزین بایننس مورد استفاده قرار گیرد.

این صرافی در سال ۲۰۱۱ میلادی، در ایالات متحده آمریکا و توسط فردی به نام جسی پاول (Jesse Powell) راه‌اندازی شده است. کراکن که می‌توان آن را یکی از نخستین صرافی‌های ارز دیجیتال در سطح جهان نیز معرفی کرد، سطح قابل توجهی از امنیت و اعتبار را ارائه می‌دهد، از بیش از ۱۹۰ ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند و در کل از نظر خدمات و کارمزدها و امثال آن گزینه خوبی به عنوان جایگزین بایننس است.

نام صرافی کراکن | kraken
نوع صرافی صرافی متمرکز خارجی
سال راه‌اندازی ۲۰۱۱ میلادی
دفتر مرکزی ایالات متحده آمریکا
تعداد توکن‌ها بیش از ۱۹۰ ارز دیجیتال
کارمزد معاملات حدود ۰٫۲۵ درصد

با این حال، اگر به کراکن به عنوان بهترین صرافی جایگزین بایننس فکر می‌کنید، بد نیست به موضوع زیر هم توجه داشته باشید:

بر اساس توافقی که صرافی کراکن با دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (OFAC) داشته است، مقرر شده که این صرافی مقررات و شرایط سختگیرانه‌تری را در خصوص فعالیت کاربران ایرانی در پلتفرم این صرافی اتخاذ کند! با این اوصاف، استفاده از آی‌پی (IP) خارجی ثابت هم الزاماً نمی‌تواند تضمین کننده باشد… واقعیت این است که صرافی کراکن نیز می‌تواند درست مانند بایننس با استفاده از سرویس‌های سایفرتریس و رهگیری تراکنش‌ها در بلاکچین، ایرانی را شناسایی و حساب کاربری آن‌ها را مسدود کند!

اما مزیت‌ها، خدمات و امکاناتی که صرافی کراکن در اختیار شما قرار می‌دهد عبارتند از:

  • ارائه پلتفرم آنلاین و جامع مبادلات ارز دیجیتال
  • ارائه کیف پول اختصاصی ارز دیجیتال
  • پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال
  • ارائه سطح بسیار بالایی از امنیت و اعتبار
  • اپلیکیشن اختصاصی صرافی برای پلتفرم‌های اندروید و آی‌او‌اس (iOS)
  • و مواردی از این دست…

صرافی بینگ ایکس (BingX)

صرافی بینگ ایکس

صرافی دیگری که جزو صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز خارجی مناسب برای کاربران ایرانی است و تا حدودی قابلیت آن را دارد که جایگزین بایننس شود، صرافی بینگ ایکس (BingX) است.

این صرافی، در سال ۲۰۱۸ میلادی و تحت نام تجاری بینگ بن (BingBon) در سنگاپور راه‌اندازی شده است. با این حال، در سال ۲۰۲۱ میلادی به بینگ ایکس تغییر نام داده است.

صرافی بینگ ایکس که به بزرگترین صرافی در زمینه سوشال تریدینگ مشهور است، می‌تواند برای کاربران ایرانی بهترین صرافی جایگزین بایننس باشد چرا که دسترسی کاربران ایرانی را با وجود تحریم‌های بین‌المللی محدود نکرده است و شما حتی به آی‌پی ثابت نیز نیاز ندارید.

در عین حال، فرایندهای احراز هویت در این صرافی نیز اجباری نیستند و تنها محدودیتی که در صورت احراز هویت نشدن در صرافی بینگ ایکس خواهید داشت، محدودیت سقف برداشت‌های روزانه تا ۵۰ هزار دلار است که معمولاً کار کاربران ایرانی را راه م‌اندازد!

هر چند که در صورت تمایل برای احراز هویت هم کار چندان دشوار، پیچیده یا غیر ممکنی پیش رو نخواهید داشت. شما می‌توانید در عرض چند دقیقه با استفاده از همین مدارک هویتی ایرانی – مثل کارت ملی، پاسپورت یا گواهینامه رانندگی – هم در صرافی بینگ ایکس احراز هویت انجام دهید!

نام صرافی بینگ ایکس | BingX
نوع صرافی صرافی متمرکز خارجی
سال راه‌اندازی ۲۰۱۸ میلادی
دفتر مرکزی سنگاپور
تعداد توکن‌ها بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال
کارمزد معاملات حدود ۰٫۰۴۵ درصد

مزیت‌ها، خدمات و امکاناتی که صرافی بینگ ایکس در اختیار شما قرار می‌دهد عبارتند از:

  • ارائه پلتفرم آنلاین و جامع مبادلات ارز دیجیتال
  • اپلیکیشن اختصاصی صرافی برای پلتفرم‌های اندروید و آی‌او‌اس (iOS)
  • اجباری نبودن احراز هویت و قابلیت احراز هویت برای کاربران ایرانی
  • پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال
  • ارائه سطح بسیار بالایی از امنیت و اعتبار
  • و مواردی از این دست…

صرافی کوینکس (CoinEx)

صرافی کوینکس

بسیار خوب… تا این بخش از مقاله چهار مورد از صرافی‌های ارز دیجیتال که می‌توانند بهترین صرافی جایگزین بایننس باشند را معرفی کردیم. یکی از این صرافی‌ها صرافی ارز دیجیتال ایرانی همتاپی بود و سه مورد دیگر، صرافی‌های متمرکز خارجی بودند.

پنجمین صرافی ارز دیجیتالی که می‌تواند جایگزین خوبی برای بایننس باشد، صرافی کوینکس (CoinEx) است. این صرافی در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی، در هنگ کنگ راه‌اندازی شده است و در حال حاضر، به طیف گسترده‌ای از کاربران از سراسر دنیا ارائه خدمات دارد.

جالب است بدانید که بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی وب‌سایت تریدرز یونیون (Traders Union)، عمده‌ترین کاربران صرافی کوینکس از کشورهای ایران، ایالات متحده آمریکا و ژاپن هستند و جالب‌‌تر این‌که بر اساس داده‌های این وب‌سایت، چیزی در حدود ۶۷٫۳ درصد از کاربران صرافی کوینکس را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند!

نام صرافی کوینکس | Coinex
نوع صرافی صرافی متمرکز خارجی
سال راه‌اندازی ۲۰۱۷ میلادی
دفتر مرکزی هنگ کنگ
تعداد توکن‌ها بیش از ۷۰۰ ارز دیجیتال
کارمزد معاملات حداکثر ۰٫۲۰ درصد

مزیت‌ها، خدمات و امکاناتی که صرافی کوینکس در اختیار شما قرار می‌دهد نیز به شرح زیر هستند:

  • ارائه پلتفرم آنلاین و جامع مبادلات ارز دیجیتال
  • اپلیکیشن اختصاصی صرافی برای پلتفرم‌های اندروید و آی‌او‌اس (iOS)
  • پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال
  • ارائه سطح بسیار بالایی از امنیت و اعتبار
  • ارائه سطح پایینی از هزینه‌ها و کارمزدهای معاملاتی
  • و مواردی از این دست…

معیارهای انتخاب بهترین صرافی جایگزین بایننس

پنج مورد از صرافی‌های ارز دیجیتال – ایرانی و خارجی – که می‌توانند به عنوان بهترین صرافی جایگزین بایننس استفاده شوند را معرفی کردیم. اما سوال اصلی این‌جا است… صرافی که بتواند جایگزین بایننس باشد اساساً چه نوع صرافی است؟ برای انتخاب این صرافی چه معیارهایی را باید در نظر داشت؟

برخی از مهم‌ترین معیارهایی که لازم است در انتخاب بهترین صرافی جایگزین بایننس مد نظر قرار داده شوند عبارتند از:

امنیت و اعتبار و دسترسی

امنیت و اعتبار، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای اعتماد کردن به صرافی ارز دیجیتال است. شما قرار استن بخشی از سرمایه خود را در اختیار این صرافی قرار دهید و اساساً به این دلیل به دنبال جایگزین برای صرافی بایننس هستید که خسال‌تان از بابت دارایی‌هایتان راحت شود.

پس بهتر است به سراغ صرافی‌هایی بروید که امن هستند، قابل اعتماد و معتبرند و بر خلاف صرافی بایننس، برای کاربران ایرانی هم بدون هیچ‌گونه محدودیتی ارائه خدمات دارند.

با این اوصاف، اگر دسترسی، اعتبار و امنیت را مهم‌ترین معیار در نظر گرفته‌اید، شاید بد نباشد از همان صرافی اول و ایرانی استفاده کنید. صرافی همتاپی، یک صرافی معتبر است که دفتر مرکزی، توسعه دهنده و همه جزئیات آن روشن و شفاف است و از نظر دسترسی نیز با توجه به ایرانی بودنش، می‌تواند بهترین گزینه برای کاربران ایرانی باشد.

رتبه‌بندی صرافی و نقدینگی

صرافی بایننس به این دلیل طرفدار دارد که از نظر نقدینگی و رتبه‌بندی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. پس اگر قرار باشد یک جایگزین برای این صرافی پیدا کنیم، ترجیحاً بهتر است سراغ صرافی‌‌هایی در همان سطح یا دست کم نزدیک به آن برویم (به شرط آن‌که برای ایرانی‌ها ارائه خدمات داشته باشند).

اگر نقدینگی و رنکینگ جهانی صرافی‌ها برایتان مهم است، بد نیست به فهرست زیر نگاهی بیندازید؛ این فهرست بر اساس جدیدترین داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ (Coin Market Cap) آماده شده است:

رتبه صرافی امتیاز صرافی اسم صرافی حجم معاملات روزانه
۱ ۹٫۹ بایننس (Binance) حدود ۱۰ میلیارد دلار
۲ ۸٫۴ کوین بیس (Coinbase Exchange) حدود ۱ میلیارد دلار
۳ ۸٫۲ کراکن (Kraken) حدود ۸۰۰ میلیون دلار
۱۸ ۶٫۰ بینگ ایکس (BingX) حدود ۶۰۰ میلیون دلار
۹۰ ۴٫۸ کوینکس (CoinEx) حدود ۳۰ میلیون دلار

امکانات، خدمات و کارمزدها

نکته دیگری که در خصوص انتخاب بهترین صرافی جایگزین بایننس باید به آن توجه داشت، تنوع خدمات، امکانات پلتفرم و همین‌طور هزینه‌ها و کارمزدهای ارائه شده در صرافی است؛ مواردی که به شدت می‌توانند روی فعالیت و کسب سود شما در بازار ارزهای دیجیتال تاثیرگذار باشد.

در حالت کلی، خدماتی که صرافی‌های معرفی شده خارجی ارائه می‌دهند تقریباً در یک حد و یک تنوع است. این در حالی است، که ممکن است صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی از نظر تنوع خدمات و امکانات قابلیت رقابت با رقبای خارجی را نداشته باشند.

اما برای ارزیابی کارمزدها، می‌توانید از جدول زیر استفاده کنید:

اسم صرافی کارمزد معاملات
همتاپی (Hamtapy) ۰ درصد
کوین بیس (Coinbase) ۰٫۲۰ درصد
کراکن (Kraken) ۰٫۲۵ درصد
بینگ ایکس (BingX) ۰٫۰۴۵ درصد
کوینکس (CoinEx) ۰٫۲۰ درصد

جمع‌بندی

بهترین صرافی جایگزین بایننس صرافی است که دارای سطح بالایی از امنیت و اصالت باشد، قابل اعتماد و معتبر باشد، خدمات و امکانات ارائه شده در آن قابل مقایسه با بایننس بوده یا دست کم نیازهای کاربران را برآورده کند، از نقدینگی و حجم معاملات قابل توجهی برخوردار باشد و مهم‌تر از همه این موارد، برای کاربران ایرانی در دسترس باشد.

اساساً دلیل این‌که کاربران ایران به دنبال صرافی جایگزین بایننس هستند این است که این صرافی به بهانه تحریم‌های بین‌المللی دسترسی کاربران ایرانی به پلتفرم خود را محدود کرده است. از این رو، صرافی که احراز هویت در آن اجباری نبوده یا قابلیت احراز هویت کاربران ایرانی را فراهم کرده، به آی‌پی ایران ارائه خدمات دارد و احتمال مسدودی حساب کاربری در آن نیست، انتخاب بهتری برای ایرانی‌ها است.

در متن مقاله، پنج صرافی به عنوان بهترین صرافی جایگزین بایننس معرفی شده‌اند:

  • صرافی ارز دیجیتال همتاپی (Hamtapay)
  • صرافی ارز دیجیتال کوین بیس (Coinbase)
  • صرافی ارز دیجیتال کراکن (Kraken)
  • صرافی ارز دیجیتال بینگ ایکس (BingX)
  • صرافی ارز دیجیتال کوینکس (CoinEx)

مورد نخست پیشنهادی، صرافی ارز دیجیتال ایرانی همتاپی است که با ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات و پشتیبانی از ارزهای مهم و محبوب، بدون محدودیت دسترسی و در کمال امنیت و اعتبار در خدمت کاربران ایرانی است.

دو مورد صرافی‌های ارز دیجیتال کوین بیس و کراکن، از نظر رتبه‌بندی و نقدینگی، صرافی‌های برتر جهان پس از بایننس هستند که یم‌توانند جایگزین خوبی برای آن باشند. با این حال، چالش محدودیت دسترسی به این پلتفرم‌ها نیز همچنان وجود دارد.

اما دو صرافی ارز دیجیتال بینگ ایکس و کوینکس، با این‌که صرافی‌های متمرکز خارجی هستند، همچنان به کاربران ایرانی ارائه خدمات دارند و گزینه‌های پیشنهادی بعدی به عنوان جایگزین بایننس هستند.

سوالات متداول

  • بهترین صرافی جایگزین بایننس ایرانی کدام صرافی است؟

بهترین صرافی جایگزین بایننس ایرانی صرافی همتاپی است که شما یم‌توانید در اوج امنیت و اصالت، به ارزهای دیجیتال مختلف دسترسی داشته و از پلتفرم معاملاتی پیشرفته و کیف پول اختصاصی آن استفاده کنید.

  • بهترین صرافی جایگزین بایننس خارجی چه صرافی است؟

صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی که از نظر رتبه‌بندی و نقدینگی می‌توانند جایگزین بایننس باشند دو صرافی کوین بیس (Coinbase)و کراکن (Kraken) هستند.

  • کدام صرافی‌ها مشکل دسترسی به پلتفرم بایننس برای کاربران ایرانی را ندارند؟

در حال حاضر، دو صرافی خارجی ارز دیجیتال بینگ ایکس و کوینکس بدون محدودیت به کاربران ایرانی ارائه خدمات دارند. احراز هویت در صرافی‌ها برای ایرانیان نیز ممکن است و فعلاً خطر مسدودی حساب یا بلوکه شدن دارایی‌ها در آن‌ها وجود ندارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]