اپل طراحی آیفون ۱۷ را تغییر خواهد داد
اپل طراحی آیفون ۱۷ را تغییر خواهد داد

اگرچه تنها کمی بیش از یک ماه از معرفی آیفون ۱۶ می‌گذرد، اما زمزمه‌هایی در مورد مدل‌های آینده‌ی آیفون در فضای مجازی به گوش می‌رسد. گزارش جدیدی که توسط MacRumors منتشر شده است، شایعه‌ی پیشین مبنی بر عرضه‌ی آیفون ۱۷ پرو مکس با جزیره‌ی پویای (Dynamic Island) کوچک‌تر را تقویت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش دیجی‌کالا مگ، به گفته‌ی MacRumors، این سایت اخیرا به یادداشت تحقیقاتی جف پو، تحلیل‌گر مشهور، که با Haiton International به اشتراک گذاشته شده بود، دسترسی پیدا کرده است. در این یادداشت ادعا شده که سری آیفون ۱۷ از فناوری «metalens» برای سخت‌افزار FaceID خود استفاده خواهد کرد که امکان کاهش چشمگیر اندازه‌ی جزیره‌ی پویا را فراهم می‌آورد.

اما metalens چیست؟ این فناوری با استفاده از نانوساختارها به جای لنزهای شیشه‌ای سنتی، نور را متمرکز می‌کند. البته جف پو توضیح نداده که اپل قصد دارد چگونه از این فناوری استفاده کند. متاسفانه، به نظر می‌رسد که این به‌روزرسانی فقط برای آیفون ۱۷ پرو مکس خواهد بود و مدل‌های دیگر از آن محروم خواهند ماند.

همچنین، گزارش جدیدی از The Elec حاکی از این است که اپل ممکن است فناوری صفحه‌نمایش LTPO3 را که در سری ۱۰ ساعت‌های خود به کار برده، در آیفون‌های آینده نیز استفاده کند. این فناوری باعث بهبود قابل توجه زوایای دید و همچنین کارایی صفحه‌نمایش در نرخ‌های تازه‌سازی پایین‌تر می‌شود. LTPO2 از اکسید برای دو TFT سوئیچینگ استفاده می‌کند، در حالی که LTPO3 با اضافه کردن اکسید به TFT نیز یک گام فراتر می‌رود.

طبق ادعای اپل، سری ۱۰ ساعت‌های اپل در مقایسه با نسل قبلی خود که دارای صفحه‌نمایش LTPO2 بود، هنگام مشاهده از زاویه ۴۰٪ روشن‌تر است. اگر این فناوری به آیفون‌های آینده راه پیدا کند، می‌تواند عمر باتری و عملکرد صفحه‌نمایش را به ویژه از نظر زوایای دید، بیشتر بهبود بخشد. با این وجود، The Elec می‌گوید که سری آیفون ۱۷ در تمام مدل‌ها از صفحه‌نمایش‌های LTPO2 استفاده خواهد کرد، اما احتمال استفاده از LTPO3 در آیفون‌های بعدی بسیار زیاد است.

۲۲۷۲۲۷

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]