اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ رویترز با استناد به بیانیه‌ای از دفتر دادستانی پاریس گزارش داد که دادستان‌ها در حال تحقیق در مورد معاملات مربوط به برنارد آرنو مالک شرکت کالاهای لوکس LVMH و نیکلای سارکیسوف، رییس شرکت بیمه روسی Reso-Garantia هستند، برنارد آرنو مالک شرکت کالاهای لوکس LVMH درحال حاضر ثروتمندترین فرد جهان با ۱۶۴ […]

اقتصادآنلاین – حسین عسکری؛ رویترز با استناد به بیانیه‌ای از دفتر دادستانی پاریس گزارش داد که دادستان‌ها در حال تحقیق در مورد معاملات مربوط به برنارد آرنو مالک شرکت کالاهای لوکس LVMH و نیکلای سارکیسوف، رییس شرکت بیمه روسی Reso-Garantia هستند، برنارد آرنو مالک شرکت کالاهای لوکس LVMH درحال حاضر ثروتمندترین فرد جهان با ۱۶۴ میلیارد دلار پس از ایلان ماسک ۲۶۰ میلیارد دلاری است.

 روزنامه فرانسوی لوموند ابتدا وجود این تحقیقات را با استناد به معاملات مربوط به اموال پیست اسکی کورشول واقع در کوهستان آلپ گزارش داد.

سخنگوی شرکت بیمه روسی Reso-Garantia گفت که نه شرکت Reso-Garantia و نه شخص آقای نیکلای سارکیسوف در معامله‌ای که در مقاله لوموند توضیح داده شد، دخالت نداشته‌اند و آقای سرکیسف و آقای آرنو هرگز ملاقات نکرده‌اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ثروت آرنو ۱۶۴ میلیارد دلار (۱۳۴ میلیارد پوند) تخمین زده می‌شود که در یک مقطع زمانی او را به ثروتمندترین مرد جهان بر روی کاغذ تبدیل کرد.

 او و خانواده‌اش صاحب ۴۱ درصد از شرکت LVMH هستند، شرکتی که صاحب برندهای لوکس از جمله برند کیف‌دستی لویس ویتون و شرکت جواهرسازی Tiffany و شرکت ساعت‌سازی Tag Heuer و بسیاری دیگر از برندهای لوکس می‌شود.

آرنو که ۷۴ سال سن دارد، آماده می‌شود تا مدیریت امپراتوری خود را که ۳۵ سال پیش تأسیس کرد و با به‌دست آوردن برخی از معروف‌ترین مارک‌های مد جهان و گسترش فروش به مشتریان مشتاق به‌ویژه در آسیا رشد کرد، تحویل اعضای خانواده خود دهد.

 در ژانویه، او دخترش، دلفین را برای مدیریت برند کریستین دیور، دومین برند بزرگ در LVMH منصوب کرد، در اقدامی که به‌گفته برخی از تحلیلگران، صحنه رقابت خانوادگی با برادرش، آنتوان، بر سر اینکه چه کسی شرکت را اداره کند، ایجاد کرد.

بنا به گزارش لوموند، پلیس ضد پولشویی فرانسه در حال بررسی معاملاتی است که شامل خرید ۱۴ ملک در استراحتگاه کوه آلپ فرانسه معروف به کورشول طی یک دوره چند هفته‌ای در پاییز ۲۰۱۸ است.

 بنا بر گزارش‌ها، این املاک در یک منطقه منحصر به‌فرد که دارای پیست‌اسکی و رستوران‌های گران‌قیمت با چشم‌اندازی از دامنه‌های بکر کوهستان آلپ است قرار دارد.

دومین فرد ثرتمند جهان مشکوک به پولشویی در فرانسه شد!

املاک لوکس واقع در کوهستان آلپ فرانسه

طی گزارش لوموند، سارکیسوف از طریق همکاری با آرنو این املاک و مستغلات لوکس را به‌دست آورده است.

سخنگوی Reso-Garantia گفت: این معامله توسط یک واحد سرمایه‌گذاری کوچک مدیریت شد که به‌صورت حرفه‌ای در املاک و مستغلات اروپا سرمایه گذاری می‌کند و تمام معاملات آن توسط دفاتر اسناد رسمی فرانسه و توسط وکلای فرانسوی تنظیم شد.

LVMH و آرنو از اظهار نظر در این رابطه خودداری کردند اما لوموند به نقل از یکی از نزدیکان آرنو گفت که این معامله با رعایت کامل قوانین فرانسه انجام شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]