تهران چند دکل غیرمجاز دارد؟؛راهکار اپراتورها برای فرار از اجرای حکم
تهران چند دکل غیرمجاز دارد؟؛راهکار اپراتورها برای فرار از اجرای حکم

نایب‌رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت ‌:اغلب اپراتورها به دلایل مختلف در برابر این رأی مقاومت می‌کنند و اگر شهرداری بخواهد این احکام را اجرا کند، نامه‌نگاری می‌کنند و برای مثال از فرمانداری درخواست می‌کنند با توجه به اینکه نزدیک انتخابات است و باید زیر‌ساخت‌ها را تأمین کنیم، از شهرداری مهلت می‌گیرند.

مهدی بابایی، نایب‌رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره وضعیت دکل‌های مخابراتی غیر‌مجازمی‌گوید‌: دکل‌های غیر‌مجازی که در حال حاضر رأی ماده ۱۰۰ دارند، حدود ۹۰۰ دکل هستند. اغلب اپراتورها به دلایل مختلف در برابر این رأی مقاومت می‌کنند و اگر شهرداری بخواهد این احکام را اجرا کند، نامه‌نگاری می‌کنند و برای مثال از فرمانداری درخواست می‌کنند با توجه به اینکه نزدیک انتخابات است و باید زیر‌ساخت‌ها را تأمین کنیم، از شهرداری مهلت می‌گیرند. شهرداری تهران هم آن‌طور که باید و شاید آن جدیت لازم را در اجرای ماده ۱۰۰ دکل‌ها و آنتن‌ها نداشته و این نقد به شهرداری تهران وارد است و باید سریعا برای اجرای رأی اقدام کند.

او ادامه می‌دهد: درخصوص صدور مجوزها اما وضعیت این‌گونه نیست و فرایند صدور مجوز طی می‌شود؛ یعنی اپراتورها درخواست می‌دهند، بررسی می‌شود و اگر مغایرتی با مقررات نداشته باشد، صدور مجوز صورت می‌گیرد. بااین‌حال، در اجرای احکام ماده ۱۰۰ دچار عقب‌ماندگی هستیم و شهرداری باید با جدیت این کار را پیگیری کند و تنها با رأی دیوان عدالت می‌شود توقف اجرای دیوان رأی داشت و با نامه‌نگاری و‌… امکان توقف رأی وجود ندارد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]