تلویزیون ارزان می‌شود!
تلویزیون ارزان می‌شود!

سامسونگ با فناوری بازیافت جوهری که در ساخت پنل‌های QD-OLED هدر می‌رود، احتمالاً قیمت تلویزیون‌های مجهز به این تکنولوژی را کاهش خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین براساس گزارش زومیت، سامسونگ سه سال قبل اولین پنل QD-OLED خود را معرفی کرد و از آن زمان تاکنون پیشرفت‌های زیادی در این فناوری داشته است. اکنون به‌نظر می‌رسد غول فناوری کره‌ی جنوبی قصد دارد با اعمال برخی بهبودها، پنل‌های QD-OLED ارزان‌تری تولید کند که می‌تواند قیمت تلویزیون مجهز به فناوری مذکور را کاهش دهد.

سامسونگ دیسپلی می‌گوید فناوری جدیدی برای بازیافت جوهر نقاط کوانتومی توسعه داده است. این فرایند می‌تواند ۸۰ درصد از جوهر نقاط کوانتومی را که قبلاً در طول ساخت پنل‌های QD-OLED هدر می‌رفت، بازیابی و پردازش کند. در فرایند تولید پنل‌ها، لایه‌های متراکمی از جوهر نقاط کوانتومی قرمز و سبز ازطریق فرایند Inkjet Printing روی پنل قرار می‌گیرند. جوهر از نازل‌هایی با ابعاد میکرومتری اسپری می‌شود و معمولاً حدود ۲۰ درصد از آن در داخل نازل‌ها باقی می‌ماند.

سامسونگ برای مطالعه‌ی چگونگی کاهش ضایعات هنگام ساخت پنل‌های QD-OLED، تیمی از مهندسان واحدهای آزمایشگاه تحقیقاتی، توسعه، تأمین قطعات، تولید و ایمنی محیط زیست تشکیل داد. این تیم در آگوست ۲۰۲۴ (مرداد و شهریور ۱۴۰۳) موفق شد تأسیساتی را برای بازیافت جوهر نقاط کوانتومی تأسیس کند. جوهر هدررفته چندین فرایند را طی می‌کند تا کیفیت نوری و خلوص آن احیاء شود. آزمایش‌ها نشان می‌دهند جوهر بازیافت‌شده و جوهر اصلی عملکردی یکسان دارند.

براساس اعلام سامسونگ، این شرکت می‌تواند با استفاده از فناوری بازیافت خود سالانه تا ۷٫۳ میلیون صرفه‌جویی کند. شرکت کره‌ای قصد دارد از چند فناوری دیگر برای بهبود عملکرد و کاهش هزینه‌ی تولید پنل‌های QD-OLED برای تلویزیون‌ها و مانیتورها استفاده کند.

سئونگ‌بونگ کیم از مدیران سامسونگ دیسپلی می‌گوید: «با استقبال گسترده‌ از QD-OLED سامسونگ، بیش‌ از هر زمان دیگری از جوهر نقاط کوانتومی استفاده می‌کنیم. با توسعه‌ی این فناوری پیشگامانه که جوهر باکیفیت نقاط کوانتومی را درون شرکت بازیافت می‌کند، نه‌تنها به کاهش هزینه‌ها بلکه به بازیافت منابع نیز کمک خواهیم کرد.»

۲۲۷۲۲۷

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]