گوشی‌های سری ردمی شیائومی بهتر است یا پوکو؟ + لیست قیمت گوشی‌های شیائومی
گوشی‌های سری ردمی شیائومی بهتر است یا پوکو؟ + لیست قیمت گوشی‌های شیائومی

در این مطلب به بررسی قیمت انواع گوشی شیائومی می پردازیم.

اقتصاد آنلاین – فائزه امین پویا؛ برند Redmi در جولای ۲۰۱۳ به عنوان سازنده گوشی های هوشمند اقتصادی تأسیس شد. این شرکت یکی از زیرمجموعه‌های شرکت الکترونیکی چینی شیائومی است. در سال ۲۰۱۹، ردمی به یک برند فرعی جداگانه از شیائومی تبدیل شد که بر ساخت گوشی های مقرون به صرفه و میان‌رده تمرکز دارد.

گوشی شیائومی پوکو

برند POCO یکی از برندهای فرعی شیائومی است که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد. پوکو نیز دقیقاً مانند Redmi، با هدف تولید گوشی موبایل هوشمند مقرون به صرفه شروع به کار کرد. در ژانویه ۲۰۲۱، POCO global به یک نام تجاری مستقل بدل شد.

اکثر گوشی ‌های پوکو به عنوان گوشی‌هایی با تغییر نام تجاری Redmi در نظر گرفته می‌شوند. اگرچه ردمی و پوکو ممکن است دو برند مجزا از هم باشند، اما محصولات این شرکت‌ها شباهت‌هایی با یکدیگر دارند.

مقایسه گوشی های ردمی و پوکو، کدام بهتر است؟

تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک از گوشی های ردمی و پوکو بهتر است بسیار سخت است. دلیل آن هم این است که هر دو شرکت سالانه گوشی های زیادی را به بازار روانه می‌کنند، پس شما در مورد اینکه کدام یک را باید بخرید سردرگم می‌شوید. اما در یک جمع‌بندی کلی متوجه می‌شوید که در ابتدا انتخاب کدام یک از این شرکت‌ها به سلیقه و انتخاب شما نزدیک‌تر است؟

باتری گوشی شیائومی

بسیاری از مردم به امید یک باتری خوب و باکیفیت گوشی می‌خرند، البته که گوشی‌های موبایل با باتری بزرگ‌تر، عمر طولانی‌تری نیز دارند و این خوب است زیرا می‌توانید برای مدت طولانی از دستگاه استفاده کنید. گوشی های POCO و Redmi دارای باتری‌های بزرگ با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع هستند.

بزرگترین باتری داخل این گوشی‌ها از ظرفیت ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت برخوردار است و فناوری شارژ سریع تا ۳۳ وات در داخل آن‌ها وجود دارد. نمونه‌ای از این قبیل گوشی‌ها، گوشی شیائومی ردمی ۹ تی و گوشی شیائومی پوکو ام ۳ هستند. باتری این گوشی هوشمند ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است. بنابراین، وقتی صحبت از باتری به میان می‌آید، هر دو برند ارزش یکسانی دارند.

دوربین گوشی شیائومی

وقتی صحبت از دوربین به میان می‌آید، گوشی‌های Redmi بادی در سر می‌اندازند. شاید این به این دلیل است که مدت زمان بیشتری نسبت به برند POCO سابقه دارند؛ به عنوان مثال، سری Redmi Note سنسورهای دوربین بسیار قوی و ویژگی‌های جالب بسیاری دارند.

با این حال سری POCO X واقعاً در ارائه کیفیت خوب در تصاویر عالی عمل می‌کنند. از طرفی نیز بالاترین سنسور دوربین در سری گوشی شیائومی ردمی نوت، ۱۰۸ مگاپیکسل است در حالی که سنسور در سری ۴۸ POCO X مگاپیکسل است. بنابراین، وقتی صحبت از دوربین هر دو برند به میان می‌آید، گوشی‌های هوشمند Redmi با استفاده از فناوری‌های جدید شیائومی، در رتبه‌ی بهتری قرار می‌گیرند.

طراحی و ساختار

بسته به آنچه که دوست دارید، هر دو برند طراحی واقعا خیره کننده‌ای را در در میان گوشی های موبایل ارائه می‌دهند. اکثر گوشی‌های POCO دارای بافت مستحکم در طرح‌های خود هستند که در دست گرفتن آن احساس راحتی به آدم می‌دهد، در مقابل ممکن است این بافت در بدنه گوشی های ردمی دیده نشود. با این حال، طراحی گوشی های موبایل شیائومی نظیر هر برند دیگری، می‌تواند در هر زمان تغییر کند.

چیپست و نرم افزار

اگر می خواهید بحث را به چیپست و نرم افزار مورد استفاده در این گوشی‌ها ببرید، واقعاً جایی برای بحث وجود ندارد زیرا گوشی های POCO و REDMI از چیپست‌های Mediatek و اسنپدراگون Qualcomm استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که اکثر این گوشی‌ها در طول آزمایش‌های زنده عملکرد مشابهی دارند.

گوشی‌های هوشمند هر دو شرکت نیز از سیستم عامل اندروید و نرم‌افزار «MIUI» استفاده می‌کنند. بنابراین، استفاده از هر دو گوشی تجربه کاربری یکسان و تجربه ناوبری مشابهی را به شما می‌دهد.

رم و حافظه داخلی

بنابراین مقایسه ما بین این دو سازنده گوشی هوشمند، ما را به رم و حافظه داخلی می‌برد. اگر احساس می کنید گوشی های ردمی دارای حافظه داخلی بزرگتر و اندازه رم بزرگتر هستند، باید دوباره فکر کنید.

حداکثر حافظه داخلی این گوشی‌ها تاکنون ۲۵۶ گیگابایت و حداکثر حجم رم آن ۸ گیگابایت است. و هر دو گوشی پوکو و گوشی های Redmi فضای ذخیره سازی خارجی را از طریق کارت microSD ارائه می‌دهند. در این مورد نیز در این دسته کیفیت یکسانی دریافت می‌کنید.

چرا گوشی های ردمی یا پوکو؟

شرکت‌های Redmi و POCO گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه می‌سازند. این بدان معناست که این شرکت‌ها به شما کمک می‌کنند کمتر هزینه کنید تا گوشی با ویژگی‌های چشمگیر دریافت کنید. با گوشی های Redmi و Poco، می توانید یک گوشی با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی را خیلی مناسب‌تر از چیزی که فکر می‌کنید خریداری کنید.

در بازار موبایل قیمت گوشی  Redmi Note ۱۲ ۴G دو سیم کارت با ظرفیت  ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت مبلغ ۷,۵۹۰,۰۰۰ تومان است این در حالیست که قیمت گوشی  Poco C۴۰ دو سیم کارت دو سیم کارت  با ظرفیت۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت مبلغ ۳,۷۳۸,۰۰۰ تومان اعلام شده است.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت گوشی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار موبایل تهران روزانه به سرویس “موبایل” در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد. ممکن است قیمت گوشی موبایل در سطح بازار تحت تاثیر عوامل مختلف با اندکی افزایش یا کاهش قیمت خریدوفروش شود.

قیمت انواع گوشی شیائومی
مدل ظرفیت دوربین / مگاپیکسل قیمت / تومان
 Redmi Note ۱۲ ۴G دو سیم کارت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۵۰ ۷,۵۹۰,۰۰۰
Poco X۵ Pro ۵G دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۱۰۸

۱۳,۱۰۰,۰۰۰

Redmi Note ۱۲ Pro ۵G دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۵۰

۱۲,۳۰۰,۰۰۰

Poco C۴۰ دو سیم کارت ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت ۱۳

۳,۷۳۰,۰۰۰

Redmi ۱۲C دو سیم کارت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت ۵۰

۵,۳۰۰,۰۰۰

Redmi Note ۱۲ Pro ۵G دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت ۵۰

۱۴,۷۵۰,۰۰۰

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]