سامسونگ a54
سامسونگ a54
هزینه خرید گوشی‌های پرچم‌داری چون گلکسی اس 21 بسیار بالا است و برای افراد با بودجه کمتر خرید چنین محصولی غیرممکن خواهد بود.

اگر دو گوشی گلکسی A54 و گلکسی اس ۲۳ پلاس روی میزی در کنار هم قرار داشته باشند، از دور تشخیص این دو از هم مشکل است؛ مگر زمانی که به اندازه کافی به آن‌ها نزدیک شوید و آن‌ها را در دست بگیرید. همین ظاهر جذاب و مشابه گوشی‌های پرچم‌دار باعث شده تا سامسونگ a54 یکی از محصولات پرفروش موجود در بازار باشد. در ادامه با این محصول شگفت‌انگیز بیشتر آشنا خواهید شد.

بررسی گوشی گلکسی A54

این گوشی هوشمند نقاط قوت بیشتری از یک میان‌رده معمولی دارد. صفحه‌نمایش بزرگ ۶٫۴ اینچی، عمر باتری بالا و … نوید یک خرید خوب و جذاب را به شما می‌دهد. همچنین با یکی از گوشی‌های قدرتمند بازار از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری روبه‌رو هستید. تک‌تک مشخصات این گوشی از جنبه‌های مختلف در ادامه بررسی شده است تا قبل از خرید آن را بهتر بشناسید.

کیفیت ساخت و طراحی

گلکسی A54 دارای پنل شیشه‌ای مقاوم در جلو و پشت است؛ در حالی ‌که بسیاری از دستگاه‌های میان‌رده معروف دیگر، از جمله Google Pixel 6A، از پلاستیک کامپوزیت در پنل پشتی استفاده می‌کنند؛ بنابراین این یک امتیاز خوب است. با این ‌حال، قاب بیرونی A54 پلاستیکی است. همچنین باید اشاره کرد که ای ۵۴ گواهینامه IP67 برای مقاومت قوی در برابر گردوغبار و مقداری غوطه‌ور شدن در آب را دارد که در بین تلفن‌های ارزان‌قیمت وجود چنین قابلیتی رایج نیست. حسگر اثر انگشت این گوشی خوش‌دست روی صفحه‌نمایش قرار گرفته و برای تشخیص هویت از یک سنسور اپتیکال استفاده می‌کند که دارای سرعت و دقت مناسبی است. در مورد جایگاه دکمه‌ها و پورت‌ها هم باید گفت که:

  • روی لبه راست گوشی دکمه پاور و دکمه کم و زیاد کردن صدا را مشاهده خواهید کرد.
  • در بخش پایین گوشی اسپیکر، پورت تایپ سی و دو عدد میکروفون وجود دارد.
  • در بالای گوشی، میکروفون و درگاه سیم کارت قرار گرفته که به صورت هیبریدی ساخت شده است. به این معنی که هم‌زمان نمی‌توان از دو سیم کارت و کارت حافظه جانبی استفاده کرد.

صفحه‌نمایش

چیزی که به ‌نوعی فانتزی و جالب توجه به نظر می‌رسد، صفحه‌نمایش A54 است. این گوشی یک پنل OLED بزرگ ۶٫۴ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰p با نرخ تازه‌سازی بالای ۱۲۰ هرتز دارد. این نرخ تازه‌سازی سریع باعث می‌شود A54 گران‌تر از آنچه هست به نظر برسد و ارزش خرید داشته باشید. همچنین با این سرعت پیمایش در وب سایت‌ها و صفحات، صفحه اصلی گوشی بسیار ساده و پرسرعت است. همچنین صفحه‌نمایش A54 نسبت به مدل سال گذشته یعنی A53 کمی روشن‌تر شده و روشنایی آن تا ۱۰۰۰ نیت هم می‌رسد تا خواندن متن روی صفحه‌نمایش حتی در نور مستقیم خورشید سخت نباشد.

باتری و پردازنده گلکسی A54

گلکسی A54 با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی عرضه شده است که البته در هر گوشی می‌توان آن را پیدا کرد. البته باید اشاره کرد که استقامت باتری آن بسیار خوب است. صفحه‌نمایش A54 نسبت به اکثر گوشی‌های ارزان‌قیمت انرژی بیشتری نیاز دارد، بنابراین برای جبران آن باتری بزرگی می‌خواهد. این باتری تا ۲۵ وات با شارژر سیمی شارژ می‌شود که به طور جداگانه فروخته خواهد شد. باتری یک روز کامل دوام می‌آورد و برای کاربری‌های سبک آخر شب خواهید دید که بیش از ۵۰ درصد از شارژ آن باقی‌مانده است.

دوربین سامسونگ گلکسی A54

دوربین سامسونگ گلکسی A54

در بخش پشتی A54 آرایه دوربین سه‌گانه را مشاهده خواهید کرد. دوربین اصلی A54 دارای تثبیت‌کننده اپتیکال است که می‌تواند به ثبت تصاویر بهتر در نور کم کمک کند. این گوشی به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی F/1.8 در پشت مجهز شده و دارای تثبیت‌کننده نوری مشابه گوشی S23 و S23 Plus است. دوربین‌های دیگر در A54 عبارت‌اند از:

  • دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با کیفیت متوسط
  • دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسل با عملکرد خوب
  • دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی

عکس‌های دوربین اصلی در نور روز خوب و زیبا به نظر می‌رسند. همچنین یک حالت شب توانمند برای عکاسی در نور بسیار کم و شب وجود دارد که اگر سوژه شما حرکت نکند، گزینه خوبی است؛ اما اگر سوژه شما در حال حرکت باشد، کار سخت‌تری برای ثبت تصویر باکیفیت پیش‌رو خواهید داشت.

مشخصات سخت‌افزاری

نسخه پایهA54 با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شود که برای بسیاری از افراد کافی است. همچنین دارای ۶ گیگابایت رم بوده که برای باز نگه داشتن برنامه‌ها در پس زمینه و پیمایش بین آن‌ها عالی عمل می‌کند. چیپست Exynos 1380 آن قادر است بازی‌های گرافیکی فشرده‌ای مانند Genshin Impact را به‌ خوبی اجرا کند.

علاوه بر این موارد باید اشاره کرد که گوشی گلکسی ای ۵۴ دارای دو نسخه دیگر هم هست که با ۸ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شوند. نکته مهم دیگر اینکه حافظه داخلی هم از نوع UFS 3.1 بوده که سرعت اجرای خوبی دارد. علاوه بر این موارد باید اشاره کرد که می‌توانید فضای ذخیره‌سازی آن را با یک اسلات حافظه افزایش دهید. البته جایگاه کارت حافظه و سیم کارت دوم با یکدیگر مشترک هستند و تنها می‌توانید یکی از این دو را استفاده کنید.

مشخصات نرم‌افزاری

این گوشی با اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1 عرضه می‌شود که هر دو از امکانات شخصی‌سازی متنوع برخوردارند و کار با آن را لذت‌بخش و روان می‌کند. خبر خوب این است که برند سامسونگ تضمین کرده که گوشی ای ۵۴ تا چهار نسخه به‌روز‌رسانی سیستم عامل و تا پنج سال به‌روزرسانی امنیتی را دریافت می‌کند. شما با نسخه جدید رابط کاربری این گوشی خیلی راحت می‌توانید بین برنامه‌های مختلف پیمایش کنید و لگ یا تأخیری را مشاهده نکنید.

مشخصات اسپیکر گوشی سامسونگ گلکسی A54

این گوشی دارای یک اسپیکر استریو قدرتمند با صدای بسیار بلند و کیفیت خوب است. حتی در فضای پرسروصدا می‌توانید صدای آن را به‌ خوبی بشنوید و برای مکالمات عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد؛ مانند بسیاری از گوشی‌های جدید در ای ۵۴ هم خبری از جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا نیست و باید از تبدیل یا هندزفری بی‌سیم استفاده کنید.

آیا گوشی Samsung Galaxy A54 ارزش خرید دارد؟

آیا گوشی Samsung Galaxy A54 ارزش خرید دارد؟

این گوشی سامسونگ در اکثر بخش‌ها بهبود یافته و ارتقا پیدا کرده است. شما با خرید a54 می‌توانید از مزایای مهم آن بهره‌مند شوید که عبارت‌اند از:

  • صفحه‌نمایش با جزئیات و روشن
  • دوربین با کیفیت تصویر خوب و قابلیت‌های متنوع
  • طراحی زیبا، شیک و خوش‌دست بودن
  • کیفیت ساخت بالا
  • شارژدهی خوب باتری
  • قدرت سخت‌افزاری بالا

ویژگی‌های گفته شده باعث شده تا ای ۵۴ از ارزش خرید بالایی برخودار باشد و یکی از گوشی‌های پرفروش بازار لقب بگیرد.

سخن پایانی

هزینه خرید گوشی‌های پرچم‌داری چون گلکسی اس ۲۱ بسیار بالا است و برای افراد با بودجه کمتر خرید چنین محصولی غیرممکن خواهد بود. اگر شما هم در چنین شرایطی هستید یا دوست دارید یک گوشی با ظاهر پرچم‌دار ولی قیمت کمتر خریداری کنید، این محصول را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]