طراحی سایت یا پیج اینستاگرام؟ کدام بهتر است؟
طراحی سایت یا پیج اینستاگرام؟ کدام بهتر است؟
به گزارش خبرگزاری اقتصاد ژورنال، پلتفرم‌های مختلفی از جمله اینستاگرام و سایت، برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی و جذب مشتری، مورد استفاده قرار می‌گیرند و به عبارتی، استفاده از آن‌ها در دنیای امروز اجتناب ناپذیر است.

دو پلتفرم نامبرده را می‌توان از محبوب‌ترین‌ها دانست. اما انتخاب شما کدام است؟ طراحی سایت یا پیج اینستاگرام؟ در ادامه این خبر به نقل از ویرا به این سوال پاسخ خواهیم داد.

ویژگی‌های استفاده از سایت برای یک کسب و کار

فعالیت در فضای آنلاین، از الزاماتی است که شما برای معرفی خود یا فعالیت در دنیای کسب و کارها و یا حتی جذب مخاطبین هدف خود، به آن نیاز دارید. وبسایت یکی از راه‌های فعالیت در فضای آنلاین است. اما ساخت سایت فروشگاهی و جذب مشتری با استفاده از آن، چه مزایا و معایبی دارد؟

مزایای طراحی سایت

۱- ایجاد دسترسی آسان و ۲۴ ساعته برای مشتریان

۲- امکان تبلیغات و بازاریابی به روش نوین و با استفاده از محتواهای جذاب و خلاقانه

۳- ایجاد درگاه بانکی آنلاین برای پرداخت آنلاین و انجام مطمئن پرداخت‌های مالی

۴- امکان گزارش‌گیری و دریافت آمار و تحلیل‌های دقیق مربوط به کسب و کار و ورودی‌های وبسایت با استفاده از ابزارهای آنالیز

۵- استفاده از دیتاها و تحلیل‌های دقیق برای تدوین استراتژی‌های آینده

۶- مدیریت آسان محصولات و امکان قراردهی جزئیات محصولات در وبسایت برای اطلاع و اطمینان مشتریان

۷- امکان ارسال نظر توسط مشتریان و افزایش اعتماد سایرین نسبت به شما

۸- احتمال بسیار پایین فیلتر شدن و دسترسی همیشگی مشتریان به شما

۹- افزایش اعتماد در مشتریان برای داشتن یک کسب و کار معتبر و حرفه‌ای با کمک قرار دادن اینماد در وبسایت خود (در مقاله‌ی دیگر می‌توانید بهترین روش‌های افزایش اعتماد مشتری در سایت فروشگاهی را مطالعه کنید)

فراموش نکنید، طراحی وبسایت فروشگاهی خود را باید به یک مجموعه متخصص بسپارید. وبسایت شما، باید ضمن اینکه قابلیت‌های مختلف را در اختیارتان قرار می‌دهد، امکان شخصی‌‌سازی داشته باشد و امنیت آن نیز بالا باشد. پیشنهاد ما به شما، طراحی سایت توسط تیم vira است که کار شما را نیز آسان می‌کند.

مزایای طراحی سایت

معایب طراحی وبسایت

۱- به روزرسانی سایت

۲- نیاز به مدیریت همه روزه و به‌روزرسانی همیشگی با مقالات و محصولات جدید

۳- سخت بودن رقابت در دنیای وبسایت‌های آنلاین و کسب رتبه در موتورهای جستجو

مزایا و معایب پیج اینستاگرام

اینستاگرام، یک شبکه اجتماعی بسیار قوی و پرمخاطب است که نه تنها توسط اشخاص، بلکه توسط بسیاری کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله مزایا و معایب پیج اینستاگرام برای انتخاب یک کسب و کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای پیج اینستاگرام

۱- امکان تهیه محتواها، تصاویر و ویدئوهای خلاقانه

۲- جذب مخاطبین جوان و کنترل بازار هدف

۳- استفاده از تبلیغات به‌روز و هدفمند با توحه به جنسیت، سن و خواست مشتریان

۴- عدم نیاز به هزینه کردن برای ساخت یک پیج اینستاگرام و تعامل با مخاطبین

۵- آسان بودن تعامل و برقراری ارتباط با کاربران

۶- آسان بودن دیده شدن در اینستاگرام

معایب پیج اینستاگرام

۱- دشوار بودن دسته‌بندی و مدیریت پست‌ها و محصولات

۲- سخت بودن پیگیری مشتریان و یا پرداخت با استفاده از اینستاگرام

۳- فیلتر بودن این پلتفرم و عدم در دسترس بودن برای تمام مخاطبین

معایب پیج اینستاگرام

پیج اینستاگرام و سایت؛ کدامیک بهتر است؟

بسیاری از افراد، پیج اینستاگرام را به وبسایت ترجیح می‌دهند چرا که فکر می‌کنند طراحی سایت و مدیریت آن، سخت بوده و نیاز به هزینه‌های زیاد دارد. در صورتی که، نتایج و آمارها نشان می‌دهد که برای داشتن یک فعالیت ماندگار و پایا و بدون نگرانی در خصوص فیلتر شدن، طراحی سایت برای شما بهتر خواهد بود.

به لطف سرویس‌های گوگل، امنیت یک کسب و کار در وبسایت، در مقایسه با اینستاگرام بالاتر است. شما با داشتن وبسایت، امکان شخصی‌سازی فعالیت‌های خود را دارید و با طراحی یک سایت ویژه خود می‌توانید دسته‌بندی‌های مناسبی برای محصولات یا خدمات خود ارائه دهید.

در یک وبسایت، می‌توانید با انتشار مقالات به روز و علمی متناسب با فعالیت خود، بسیاری از افراد را به وبسایت خود جذب نمایید.

طراحی سایت فروشگاهی با سئوی درست، به شما کمک خواهد کرد که در جستجوهای گوگل دیده شوید و به این ترتیب، مشتریان جدیدی را جذب نمایید.

شما برای شروع پیج اینستاگرام را انتخاب می‌کنید یا وبسایت؟

اگر در نقطه شروع قرار گرفته‌اید، شاید برای شما استفاده از یک پیج اینستاگرام ساده‌تر باشد. البته، اگر نگران هزینه‌ها نیستید، باز هم پیشنهاد ما به شما یک شروع حرفه‌ای و استفاده از یک وبسایت معتبر است. در صورتی که هزینه‌ها برای شما محدودیت ایجاد می‌کنند، استفاده از یک پیج اینستاگرام برای شروع نیز خوب است. با این وجود، فراموش نکنید که یک کسب و کار معتبر، استفاده از وبسایت را حتما در دستور کار خود قرار می‌دهد.

سخن نهایی

در این مقاله، مزایا و معایب مختلف استفاده از هر یک از پلتفرم‌های مهم وبسایت و اینستاگرام را عنوان کردیم. فراموش نکنید که برای شروع استفاده از هر یک از این دو، ابتدا باید مزایا و معایب استفاده از آن‌ها را بدانید و با توجه به نیاز خود یکی را انتخاب کنید. با این حال، در برخی موارد، به دلیل محدودیت‌های مالی یا سختی کنترل و مدیریت یک وبسایت، برخی پیج اینستاگرام را ترجیح می‌دهند. پیشنهاد ما به این دسته از کاربران این است که در ادامه راه خود، حتما استفاده از وبسایت و طراحی وبسایت حرفه‌ای را در نظر داشته باشند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]