راهنمای خرید سیم‌کارت ۹۱۲ | از استعلام تا نحوه‌ی خرید سیم‌کارت دائمی
راهنمای خرید سیم‌کارت ۹۱۲ | از استعلام تا نحوه‌ی خرید سیم‌کارت دائمی
همیشه پیش از خرید هر کالا یا خدمات، تمام وجه‌های نیاز خود را در نظر می‌گیریم تا درست‌ترین انتخاب را داشته باشیم.
فهرست خبر اقتصادی راهنمای خرید سیم‌کارت 912 | از استعلام تا نحوه‌ی خرید سیم‌کارت دائمی

 خرید سیم‌کارت دائمی رند همراه اول نیز از این قضیه مستثنی نیست؛ با توجه به بودجه، هدف خرید و سلیقه‌ی شخصی انتخاب‌های گوناگون داریم. می‌خواهیم در این مقاله شما با تمامی روش‌های خرید سیم‌کارت همراه اول آشنا کنیم تا بهترین خرید را داشته باشید.

استعلام قیمت سیم‌کارت ۹۱۲

معمولا اولویت افراد در خرید خط، بودجه‌ای است که برای این کار مد نظر دارند. قیمت سیم‌کارت کارکرده با خط صفر تفاوتی حدود ۲۰ درصد دارد، هم‌چنین شرایط بازار نیز بر قیمت تاثیر‌گذار است. در نهایت مهم‌ترین عامل رند بودن خط ۹۱۲ است که بیشترین تاثیر در قیمت را دارد.

هدف از خرید سیم کارت دائمی رند

قبل از آنکه سیم‌کارت یک عامل برای برقراری ارتباط باشد، نوع شماره و کد آن به گونه‌ای معرف شما نیز هست. افراد برای مقاصد گوناگون خط می‌خرند، از سرمایه‌گذاری گرفته تا هدیه دادن؛ با در نظر گرفتن این مورد انتخاب برای شما آسان‌تر می‌شود.

  • سرمایه‌گذاری

افرادی که در زمینه سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کنند، به خرید سیم‌کارت‌های دائمی نیز به عنوان یک گزینه نگاه می‌کنند. تجربه ثابت کرده رشد قیمت سیم‌کارت همیشه صعودی بوده است. از آن جایی که خط‌های کد یک و کد دو، حداکثر رشد قیمت را داشته‌اند، می‌توانیم خرید سیم‌کارت کد ۸، کد ۹ و کد ۰ را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنیم؛ هزینه‌ی خرید کم‌تر در نتیجه ریسک کمتر و بازدهی سود در مدت زمان کوتاه، یک توجیح منطقی برای این انتخاب است.

  • اعتبار فردی یا کاری

چه خوشمان بیاید، چه خوشمان نیاید، عقل اکثر آدم‌ها به چشمشان است. برای مثال مطب پزشکی که در بالاشهر قرار داشته باشد این دید را در ناخودآگاه افراد ایجاد می‌کند که پزشک معتبر‌تری است، با این که در این مورد، کار درستی پزشک ملاک است، نه معتبر بودنش!

این مورد در مورد خط کد ۰۹۱۲ نیز صدق می‌کند؛ تاجر‌ها، بازاری‌ها یا افرادی که به هر دلیل مراودات مالی زیادی دارند؛ داشتن یک خط خوش شماره را اعتبار خودشان می‌دانند. داشتن یک خط لاکچری در کنار، مدل ماشین، محل شرکت یا مغازه و… یک جور اصالت شغلی برایش ایجاد می‌کند.

  • برندینگ

در زمینه برندینگ اینبار ۹۱۲ بودن، اهمیت زیادی ندارد. رند بودن شماره، تناسب شماره با شماره‌های دیگر از اولویت بیشتری برخوردار است.

برای تبلیغات گسترده رند بودن به یک اصل تبدیل می‌شود. زمانی که در یک تیزر ۱۰ ثانیه‌ای یا یک بیلبورد، تبلیغ‌شان نشان داده می‌شود؛ مهم است در یک چشم به هم زدن شماره، اسم و نوع خدمات در ذهن مخاطب حک شود. البته تمامی این موارد در صورتی به رشد برند شما کمک می‌کند که تمامی الزامات یک کسب و کار استاندارد را رعایت کرده باشید.

انتخاب پیش شماره سیم کارت دائمی

طبیعتا برای شماره‌ی شخصی، پیش شماره اهمیتی ندارد. مگر این‌که فرد حساسیت خاصی روی شماره‌ی خود داشته باشد. گاهی برای کسب و کار شخص می‌خواهد پیش شماره‌اش نشان دهنده‌ی حدودی جغرافیای کارش باشد. برای مثال شخصی فروشنده‌ی زیتون با کیفیت است، برای نشان دادن اصالت برندش از پیش شماره‌ی ۹۱۱ استفاده می‌کند که مربوط به شمال کشور است.

دلیل علاقه‌ی بیشتر افراد به خرید ۹۱۲ بیشتر به خاطر، اعتبار و محبوبیت اجتماعی این کد است. و در اصل همین موضوع باعث گران‌تر بودن خطوط ۰۹۱۲ نسبت به سایر سرشماره‌ها است. البته اعتبار برند مبنی بر محبوبیت آن نیست. در حال حاضر در سایت همراه اول امکان خرید سیم کارت دائمیِ صفر با پیش شماره‌های ۹۱۱، ۹۱۳، ۹۱۴، ۹۱۵، ۹۱۶، ۹۱۷، ۹۱۸، ۹۹۱ وجود دارد.

روش‌های خرید سیم‌کارت ۹۱۲

پروسه‌ی خرید سیم‌کارت به هیچ عنوان پیچیده نیست، تنها نیاز است خریدار پس از انتخاب شماره، به همراه کارت ملی یا (شناسنامه + برگه‌ی کارت ملی)، به دفتر خرید مراجعه کرده و پس از پرداخت، همان لحظه سند سیم‌کارت به اسم شما صادر می‌شود و سیم‌کارت بین ۲ تا ۲۴ ساعت کاری از سمت اپراتور فعال می‌شود. این خرید هم به صورت اینترنتی هم حضوری امکان پذیر است.

تشخیص صفر یا کارکرده بودن خط

خرید اینترنتی سیم‌کارت

خرید سیم‌کارت همچون خرید ماشین یا خانه؛ به حضور خریدار هنگام سند خوردن نیاز دارد. در خرید اینترنتی شما موظف به فرستادن اسکن رنگی کارت ملی هوشمند هستید و پرداخت هزینه را باید انجام دهید اما باز هم برای گرفتن نسخه‌ی فیزیکی و فعال سازی باید به یک دفتر خدمات معتبر مراجعه کنید.

روش استعلام قیمت سیم‌کارت

با توجه به نوسانات بازار، امکان تعین قیمت ثابت برای خط وجود ندارد. یک سری استاندارد‌ها وجود دارد اما باز هم دقیق نیست. قیمت خطوط ثابت نیز تابع قیمت دلار، میزان درخواست بازار و… است. بهترین کار، قیمت گذاری خط ۹۱۲ توسط کارشناس مرتبط است. دفاتر و شرکت‌هایی که تحت نظارت مستقیم همراه اول قرار دارند؛ استاندارد‌ترین قیمت را ارائه می‌دهند و سلیقه‌ای عمل نمی‌کنند. زمانی که از شخص خرید می‌کنید نباید انتظار قیمت استاندارد داشته باشید. اگر قصد فروش سیم‌کارت خود را دارید فراموش نکنید قیمت فروش ۳۰ درصد کمتر از قیمت اصلی (خرید) است.

نکات پیش از خرید خط دائمی

  • قبل از خرید شماره ملی خود را به ۳۰۰۰۱۵۰ ارسال کنید، تا مطمئن شوید سقف خرید سیم‌کارتتان تکمیل نیست (هر کد ملی امکان خرید ۱۰ سیم‌کارت را دارد.).
  • لازم است حتما یک سیم‌کارت به نام خود داشته باشید، در صورتی که سیم‌کارت اولی باشید باید معرفی‌نامه داشته باشید.
  • اگر سیم‌کارت در یک بازه‌ی زمانی کوتاه چند بار انتقال سند داشته، از پیشینه‌ی آن مطمئن شوید، چرا که انتقال سند بسیار، کمی مشکوک است.
  • اگر سیم‌کارت را برای استفاده‌ی شخصی می‌خواهید، بهتر است نوع صفر (خشک) را انتخاب کنید. در این صورت مزاحم تلفنی و پیامکی کم‌تری خواهید داشت.
مراکز خرید سیم‌کارت همراه اول

خرید سیم کارت ۹۱۲ تا سال ۹۸ از طریق سایت همراه اول امکان‌پذیر بود، آخرین سرشماره‌ای که در سایت رسمی همراه اول ارئه شد؛ کد صفر بود. پس از آن دیگر خط ۹۱۲ در سامانه همراه اول ارائه نشد.

برای خرید سیم کارت ۹۱۲ می‌توانید به دفاتر همراه اول، مغازه‌های خدمات موبایل (موبایل فروشی) و مراکز مجاز فروش مراجعه کنید. هم‌چنین امکان خرید از سایت‌های آگهی مجاز (دیوار، ترب و…) وجود دارد اما خرید از شخص خیلی توصیه نمی‌شود. توصیه‌ی ما این است؛ از شخص ترجیحا خرید نکنید، یا در صورت خرید، هنگام نقل و انتقال سند، دقت کافی را داشته باشید. چرا که احتمال کلاه برداری وجود دارد.

در آخر

از آن‌جایی که هزینه‌ی زیادی برای خط دائمی همراه اول پرداخت می‌کنید، مهم است که با تمامی موارد بالا آشنا باشید تا یک انتخاب درست و در نهایت خرید درستی داشته باشید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]