بروزرسانی بزرگ واتس آپ در راه است
بروزرسانی بزرگ واتس آپ در راه است

ورود با استفاده از Passkey بالاخره به نسخه آیفون واتساپ آمد و چندین قابلیت جدید هم به نسخه آزمایشی اندروید اضافه شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دیجیاتو، واتساپ در هفته‌های اخیر روی افزودن امکانات و قابلیت‌های متعددی تمرکز کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلترهای ساماندهی چت‌ها و پشتیبانی از سایر پیام‌رسان‌ها مانند تلگرام اشاره کرد. اکنون به‌نظر می‌رسد که ویژگی جدیدی برای ارسال پیام بدون نیاز به ذخیره کردن شماره مقصد به‌عنوان مخاطب در حالت آزمایشی قرار دارد و قابلیت ورود بدون نیاز به رمز عبور هم به‌تدریج در اختیار دارندگان آیفون قرار می‌گیرد.
بسیاری از پلفترم‌ها و سرویس‌های آنلاین مشغول حذف نیاز به رمزعبور برای ورود کاربران به حساب‌های خود هستند. این ویژگی به افراد اجازه می‌دهد تا با استفاده از حسگرهای بیومتریک مثل فیس‌آی‌دی و تاچ‌آی‌دی به داخل اکانت خود بروند و دیگر نیازی به تایپ رمز عبور نداشته‌باشند. واتس‌اپ نیز در همین راستا اقدام به شروع پشتیبانی از Passkey در دستگاه‌های مبتنی بر iOS کرده است و به‌روزرسانی جدید آن، امکان گفته شده را به آیفون اضافه می‌کند. در این حالت، رمزی اختصاصی برای هر اپل آی‌دی ایجاد می‌شود که روی آی‌کلاد Keychain ذخیره می‌گردد. اپل ادعا دارد که شیوه نوین ورود به حساب‌های کاربری، از امنیت بیشتری نسبت به رمز عبور برخوردار است و می‌تواند نرخ وقوع حملات فیشینگ و سرقت هویت را کاهش دهد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]