شرکت دانگ فنگ از جدیدترین خودرو پیکاپ کانسپت خود با نام دانگ فنگ ای پای مدل ۲۰۲۴ – Dongfeng Yipai Concept pickup رونمایی کرد. این خودرو وانت مفهومی از نظر ظاهری به محصول انقلابی ایلان ماسک یعنی پیکاپ سایبر تراک شدیداً شباهت دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گجت نیوز، شرکت دانگ فنگ جزو پرکارترین برندهای چینی در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ بود که با دست پر و تعداد زیادی خودرو کانسپت به روی صحنه آمده است. در آخرین مطلب از سری به سراغ خاص‌ترین پیکاپ کانسپت چینی می‌رویم و مشخصات فنی آن را بررسی می‌کنیم.
مشخصات فنی کانسپت دانگ فنگ ای پای ۲۰۲۴، رقیب چینی سایبرتراک
خودرو پیکاپ کانسپت دانگ فنگ یک وانت تمام برقی است که بر مبنای پلتفرم اسکیت برد این شرکت توسعه پیدا کرده و به لطف این پلتفرم می‌تواند به معماری سیستم برق ۸۰۰ ولت دی سی دست پیدا کند و همچنین از شاسی مدرن و فوق پیشرفته مبتنی بر کنترل سیمی بهره می‌برد.

شاسی‌های مبتنی بر سیستم کنترل سیمی ‌توانند قابلیت‌هایی نظیر کنترل فرمان یا کنترل دقیق سیستم تعلیق و همچنین کنترل فوق پیشرفته ترمزها را صرفاً با استفاده از موتورهای الکترونیکی و کابل‌ها در اختیار راننده قرار دهند و تمام مکانیزم‌های هیدرولیکی را حذف کنند. به لطف این سیستم راننده می‌تواند کنترل بسیار دقیق‌تری را روی تمام این اجزا داشته باشد.

پیکاپ کانسپت دانگ فنگ ای پای ۲۰۲۴ روی معماری برق ۸۰۰ ولت دی سی توسعه پیدا کرده و به لطف این معماری می‌تواند از ۴ موتور برقی با مجموع قدرت بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار بهره‌مند شود. همچنین به لطف پکیج باتری‌های ۱۰۰ کیلووات ساعتی شعاع حرکت این محصول به طور قطع از ۵۰۰ کیلومتر بیشتر خواهد بود. همانطور که در تصاویر و عکس‌های پیکاپ کانسپت دانگ فنگ ایپای ۰۲۴ مشاهده می‌کنید این خودرو در قسمت عقبی خود میزبان یک فضای فوق العاده خاص و منحصر به فرد است و همچنین در قسمت چراغ‌های ال ای دی خود می‌تواند کلمات و عبارات دلخواه را به نمایش بگذارد.

از آنجایی که پیکاپ دانگ فنگ ای پای ۲۰۲۴ یک وانت کانسپت است فعلاً در مورد اینکه چه زمانی نسخه نهایی آن راهی بازار شود اطلاع خاصی نداریم اما با توجه به رقابت شدید این شرکت با محصولات تسلا در چین حدس می‌زنیم که برای جنگ با پیکاپ معروف سایبرتراک برنامه‌های بزرگی در سر دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]