مترو پرند تا ساعتی دیگر افتتاح می‌شود
مترو پرند تا ساعتی دیگر افتتاح می‌شود

مترو پرند تا ساعتی دیگر توسط رئیس جمهور امروز پنجشنبه ۲ آذر ماه ۱۴۰۲ افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، ایستگاه مترو پرند پس از ۱۸ سال انتظار، صبح امروز پنجشنبه ۲ آذر ماه ۱۴۰۲ و تا ساعتی دیگر توسط رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

 

 

مطالعات پروژه خط مترو تهران – پرند در سال ۱۳۸۴ توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز شد، عملیات اجرایی این پروژه سال ۱۳۹۰ شروع شد و در سال ۱۳۹۱ اجرای کل طرح به شهرداری تهران واگذار شد؛ بخشی از این طرح در محدوده حد فاصل ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب به طول چهار کیلومتر در ابتدای سال ۱۳۹۵ و بخش دیگر از ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی(ره) به طول ۲۶ کیلومتر در مردادماه سال ۱۳۹۶ تکمیل شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

پروژه تکمیل خط مترو تهران-پرند در بخش حدفاصل فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند، به دلیل عدم تامین به موقع منابع مالی و نیز دسترسی به منبع برق پایدار ومطمئن، با فراز و نشیب‌های فراوانی در طول سال‌های اخیر مواجه شد و تاریخ افتتاح آن مکرراً به تعویق افتاد.

ایستگاه شهر پرند آخرین مرحله در توسعه جنوبی خط یک است که با تلاش‌های دولت سیزدهم و مدیریت شهری دوره ششم، پس از رفع مشکلات زیرساختی و تامین برق، امروز افتتاح می‌شود و با بهره برداری از آن، روزانه بیش از ۱۵ هزار نفر از پرندنشینان با مترو تردد خواهند کرد که باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های روزانه مسافران خواهد بود.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]