«نسیم مهربانی» نیاز مدارس و دانش‌آموزان ۱۶ استان را مرتفع می‌کند
«نسیم مهربانی» نیاز مدارس و دانش‌آموزان ۱۶ استان را مرتفع می‌کند

وزیر آموزش و پرورش گفت: در مرحله اول اجرای طرح ملی نسیم مهربانی ، ۲۶ کاروان اقلام مورد نیاز مدارس و دانش‌آموزان به ارزش ۳ هزار میلیارد ریال به ۱۶ استان کم‌برخوردار کشور ارسال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهریار، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش امروز دوشنبه در مراسم آغاز طرح ملی نسیم مهربانی (ارسال اقلام مورد نیاز به مدارس کمتر توسعه یافته) که در اردوگاه شهید منتظری شهرستان شهریار برگزار شد، اظهار کرد: عدالت آموزشی از برکات شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه عدالت، آرمان اصیل انقلاب اسلامی است، گفت: یکی از برکات شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران، عدالت آموزشی است. در این راستا پیش از انقلاب سرانه فضای دانش‌آموزی برای هر دانش‌آموز چیزی حدود یک و نیم متر مربع بوده است، اما امروز به فضل الهی به بیش از پنج متر و ۲۰ سانتیمتر مربع رسیده‌ایم و در سند تحول بنیادین، افق‌های بلندتری مورد نظر است.

صحرایی تاکید کرد: پیش از انقلاب کمتر از نیمی از جمعیت دانش‌آموزی ایران به آموزش و پرورش دسترسی داشتند اما الان افتخار این است که امروز بیش از ۵۰۰ مدرسه یک نفره در کشور وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طرح ملی نسیم مهربانی کاری مشترک بین وزارت آموزش و وزارت اقتصاد و دارایی است، خاطرنشان کرد: این کار نمونه دیگری از تمرکز دولت بر عدالت برای اداره امور است و امروز قرار است اموال جمع‌آوری شده به دست محروم‌ترین دانش‌آموزان کشور برسد.

این مسئول اضافه کرد: اولین حرکت مشترک وزارت اقتصاد و آموزش و پرورش و سازمان جمع آوری فروش املاک تملیکی درجهت ارسال اقلام مورد نیاز دانش آموزان در مناطق کمتر توسعه یافته صورت گرفت.

وی گفت: در مرحله اول اجرای طرح ملی نسیم مهربانی که با همت این وزارتخانه و همکاری وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا برگزار می‌شود، ۲۶ کاروان اقلام مورد نیاز مدارس و دانش‌آموزان به ارزش ۳ هزار میلیارد ریال به ۱۶ استان کم‌برخودار کشور ارسال می شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: کالاهای این طرح شامل پوشاک، لوازم التحریر، وسایل ورزشی است که با حفظ احترام و کرامت دانش آموزان در مناطق کمتر توسعه یافته توزیع شد.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]