رشد قیمت خودرو؛ ورود خانواده کوییک به کانال ۴۰۰ میلیونی‌ + جدول
رشد قیمت خودرو؛ ورود خانواده کوییک به کانال ۴۰۰ میلیونی‌ + جدول

اکوایران: ارزیابی‌ها از رشد ۴ تا ۳۰ میلیون تومانی قیمت خودروهایی داخلی در بازار امروز حکایت دارد؛ رشدی که تغییر کانال برخی از خودروهای داخلی را به همراه داشت.

به گزارش اکوایران؛ رشد قمیت خودروهای داخلی در بازار امروز در حالی رقم خودرو که بازار در روزهای اخیر تق و لق بود و امروز اما با توجه به شرایط جوی رشد قیمت محصولات داخلی پیش‌بینی نشده بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد رشد قیمت امروز نسبت به پیش از تعطیلات شکل گرفته است. فعالان بازار خودرو دلیل خاصی برای این افزایش اعلام نمی‌کنند و معتقدند با توجه به تعطیلات روزهای اخیر و شرایط جوی افزایش قیمت امروز چندان منطقی به نظر نمی رسد.  

انتخابات پیش‌رو یکی دیگر از عواملی است که بازار خودرو را افزایشی کرد ، روندی که خلاف جهت دوره‌های قبل رقم خورده است. در کنار رشد قیمت خودروهای داخلی، امروز نرخ دلار هم شکل افزایشی داشت، عاملی که شاید بتوان افزایش قیمت داخلی‌ها را به آن نسبت داد.

رصد بازار نشان می‌دهد از میان محصولات ایران خودرو و سایپا تنها یک خودرو بدون تغییر در بازار قیمت‌ گذاری شد و سایر محصولات رشد قیمت داشتند. با این شرایط امروز در میان سایپایی‌ها شاهد عبور خانواده کوییک از کانال ۴۰۰ میلیون بودیم و از سوی دیگر در روزهای اخیر «ساینا دنده‌ایS» هم با افزایش ۵ میلیونی قیمت جایگاه خود را در کانال ۴۰۰ میلیونی‌ها محکم کرد. از سوی دیگر در میان ایران خودرویی‌ها امروز شاهد رشد ۳۰ میلیونی «هایماS8» در بازار بودیم و خانواده دنا هم افزایش ۲۰ تا ۲۵ میلیونی را تجربه کردند.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو قیمت خودروهای «پژو۲۰۷ دنده‌ای»، «هایماS8»، «تارا اتوماتV2 »، «پژو ۲۰۶ دنده‌ای»، «دنا پلاس ۶ دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT » مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، در بازار و نسبت آخرین روز هفته گذشته «پژو ۲۰۶ دنده‌ای» ۵۷۵ میلیون تومان  قیمت‌گذاری شد و تغییر قیمت نداشت. اما «هایما S8» در بازار یک میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان قیمت خورد و رشدی ۳۰ میلیونی را تجربه کرد. ارزیابی بازار همچنین نشان می‌دهد در میان ایران خودرویی‌ها «تارا اتوماتV2» هم۹۱۰ میلیون قیمت‌گذاری شد و رشدی ۱۹ میلیونی را تجربه کرد.

از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز خانواده دنا با رشد در بازار قیمت‌گذاری شدند، با این شرایط «دنا پلاس ۶ دنده توربو» ۸۷۳ میلیون تومان قیمت خورد و رشدی ۲۵ میلیون تومانی داشت و «دنا پلاس توربو اتومات» هم با افزایش ۲۰ میلیونی در بازار ۹۴۵ میلیون قیمت‌‌گذاری شد. بررسی‌‌ها همچنین نشان می‌دهد امروز «پژو ۲۰۷ دنده‌ای» هم در بازار ۷۴۹ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و افزایش ۱۴ میلیونی داشت.

قیمت محصولات سایپا

در میان محصولات سایپا قیمت خودروهای «شاهینG»، «تیبا صندوقدارSX»، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییک دنده‌ایR»، «کوییک دنده‌ایS» و «ساینا دنده‌ایS» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، «شاهینG» در بازار ۶۹۳ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و رشد چهار میلیون تومانی داشت. خانواده کوییک هم امروز رشد قیمت داشتند وارد کانال ۴۰۰ میلیونی‌ها شدند، با این شرایط «کوییک‌R دنده‌ای» در بازار ۴۰۰ میلیون تومان قیمت خورد و رشد ۵ میلیونی داشت «کوییک دنده‌ایS» هم با افزایش۱۰ میلیون در بازار ۴۰۵ میلیون تومانی شد. از سوی دیگر خانواده تیبا هم امروز پس از چند روز ثبات قیمت در بازار طعم رشد قیمت را چشیدند و با این شرایط قیمت «تیبا صندوق‌دار» امروز ۳۸۲ میلیون تومان قیمت خورد و افزایش ۶ میلیونی را تجربه کرد، «تیبا هاچ بک EX» هم ۳۹۲ میلیون تومانی شد و رشد ۵ میلیونی داشت. بررسی بازار همچنین نشان می‌دهد «ساینا دنده‌ای S» هم امروز با رشد ۵ میلیونی ۴۱۰ میلیون تومان قیمت‌‌گذاری شد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]