چگونه بدون جاب آفر به کانادا مهاجرت کنیم؟
چگونه بدون جاب آفر به کانادا مهاجرت کنیم؟
فرصت‌های زیادی برای مهاجرت به کشور کانادا وجود دارد. اما آیا می‌توانید بدون جاب آفر به کانادا مهاجرت کنید؟

 این یک سوال کلی است ولی جواب آن به طور خلاصه، بله است! کانادا برنامه‌های مهاجرتی گوناگونی دارد که برخی ازین برنامه‌ها این امکان را برای شما فراهم می‌سازد. ما در این مقاله شما را با بهترین برنامه‌های مهاجرت به کانادا بدون جاب آفر که می‌توان برای آن‌ها اقدام کرد آشنا خواهیم کرد؛ از برنامه‌های اقتصادی فدرال تا چندین مورد از برنامه‌های نامزدی استانی (PNP)، با هم، مناسب ترین مسیر برای مهاجرت به کانادا را پیدا خواهیم کرد.

آیا برای مهاجرت به کانادا به جاب آفر نیاز داریم؟

اگر آماده‌اید که فصل جدیدی از زندگیتان را در کانادا آغاز کنید اما هنوز مشغول به کار نشده‌اید، نگران نباشید چرا که سیستم مهاجرتی کانادا امکان مهاجرت بدون جاب آفر را برای شما فراهم می‌کند. با توجه به گزینه‌های زیادی که برای تحقق رویای کانادایی شما وجود دارد، تنها کافیست اطمینان حاصل کنید که شرایط لازم برای مسیری که برای آن درخواست می‌دهید را برآورده می‌کنید.

گزینه‌های مهاجرت به کانادا بدون جاب آفر شامل برنامه‌های سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry) این کشور و چندین جریان نامزدی استانی (Provincial Nominee Streams) است که در ادامه به معرفی هر کدام خواهیم پرداخت.

روش اکسپرس اینتری (Express Entry)

سیستم اکسپرس اینتری محبوب‌ترین گزینه برای اقامت دائم کاناداست. دلیل اصلی این موضوع زمان پردازش سریع آن است که حدود شش ماه زمان می‌برد. این سیستم آنلاین که توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) راه‌اندازی شده، به کارگران ماهر خارج از کانادا (اسکیل ورکرها) این امکان را می‌دهد که درخواست‌های مهاجرت خود را به سه برنامه فدرال ارسال کنند: برنامه کارگر ماهر فدرال، برنامه تجربه کانادایی، و برنامه تجارت‌های ماهر فدرال. در ادامه به معرفی هر کدام می‌پردازیم.

مهاجرت کانادا بدون جاب آفر

برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)

برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP) برای افراد ماهری است که به دنبال اقامت دائم کانادا هستند. برای واجد شرایط بودن این برنامه، شما باید حداقل الزامات مربوط به تجربه کاری در حیطه های شغلی مشخص شده، تسلط به یکی یا هر دو زبان رسمی کانادا، تحصیلات و عوامل دیگر را برآورده کنید. امتیازها بر اساس این عوامل اختصاص داده می‌شوند و شما باید حداقل ۶۷ از ۱۰۰ را در جدول ارزیابی آن کسب کنید.

شما باید یک پروفایل آنلاین اکسپرس اینتری جداگانه ایجاد کنید تا برای دعوت به درخواست اقامت دائم در نظر گرفته شوید. این پروفایل نیز بر اساس سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) اندازه‌گیری می‌شود که امتیاز CRS شما از حداکثر ۱,۲۰۰ محاسبه می‌شود. پس از تخصیص امتیاز CRS، پروفایل شما وارد یک استخر شده و بر اساس امتیازش رتبه‌بندی می‌شود. اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا به طور منظم قرعه‌کشی‌های اکسپرس را برگزار می‌کند (معمولاً هر دو هفته یک بار) که دعوتنامه‌های درخواست (ITA) برای اقامت دائم کانادا به پروفایل‌هایی با بالاترین امتیازهای رتبه‌بندی شده صادر می‌کند. اگر یک ITA برای شما صادر شود، شما ۶۰ روز فرصت خواهید داشت تا درخواست اقامت دائم کانادا را تکمیل و ارسال کنید.

نگران نباشید اگر در یک قرعه‌کشی انتخاب نشدید. پروفایل شما به مدت یک سال در استخر اکسپرس اینتری باقی خواهد ماند. این به شما زمان کافی می‌دهد تا امتیاز CRS خود را به حداکثر برسانید و در قرعه‌کشی بعدی ITA را  کسب کنید.

برنامه کلاس تجربه کانادایی (CEC)

کلاس تجربه کانادایی اکسپرس اینتری برای کارگران ماهر با تجربه کاری بالا در کانادا است که می‌خواهند اقامت دائم کانادا را به دست آورند. برای درخواست این برنامه نیازی به جاب آفر ندارید. برای واجد شرایط بودن در CEC، شما باید:

  • حداقل یک سال تجربه کاری ماهر در کانادا در سه سال قبل از درخواست خود داشته باشید.
  • تجربه کاری کانادایی خود را با کار تحت وضعیت اقامت موقت (TR) کسب کرده باشید.

شما نمی‌توانید برای کلاس تجربه کانادایی درخواست دهید اگر:

  • در کانادا درخواست پناهندگی داده‌اید.
  • اجازه کار در کانادا را ندارید.
  • تجربه کاری خود را بدون وضعیت اقامت موقت کسب کرده‌اید.
  • خوداشتغال هستید.
  • فقط تجربه کاری دانشجویی دارید.

برنامه تجارت‌های ماهر فدرال (FSTP)

برنامه تجارت‌های ماهر فدرال اکسپرس اینتری برای افراد ماهری است که به دنبال اقامت دائم کانادا هستند. بر اساس اطلاعات IRCC، شما باید یک جاب آفر یا گواهینامه صلاحیت داشته باشید. همچنین باید در یکی یا هر دو زبان رسمی کانادا مسلط باشید و تجربه‌ای در تجارتی که در آن مهارت دارید داشته باشید. جاب آفر شما باید برای یک موقعیت تمام‌وقت و حداقل به مدت یک سال معتبر باشد. گواهینامه صلاحیت شما باید توسط یک مقام استانی، قلمرو یا فدرال کانادا در تجارت مربوطه صادر شده باشد.

توجه داشته باشید که در حالی که ممکن است برای برخی از این برنامه‌های اکسپرس اینتری نیازی به جاب آفر نداشته باشید، اما داشتن جاب آفر می‌تواند شانس شما را برای دریافت دعوت‌نامه برای درخواست (ITA) افزایش دهد. شما می‌توانید برای ساخت پروفایل و بهینه سازی پروفایل اکسپرس اینتری خود از موسسه حامی کمک بگیرید.

مهاجرت به کانادا بدون پیشنهاد شغلی

روش برنامه های نامزدی استانی (PNP)

دومین روش مهاجرت به کانادا بدون جاب آفر برنامه های استانی کاناداست. هر استان و قلمرو کانادا برنامه نامزدی استانی (PNP) مخصوص به خود را دارد که به آنها این امکان را می‌دهد که افرادی که مهارت‌ها و تجربیات لازم برای زندگی در آن استان را داشته باشند، به کانادا دعوت کنند. این برنامه اغلب به افراد گزینه‌ای سریع را برای مهاجرت ارائه می‌دهد و اگر بتوانند به طور دائمی در استانی که آنها را دعوت کرده است، ساکن شوند می‌توانند اقامت دائم کانادا را کسب کنند. چندین دسته از PNPها نیاز به جاب آفر برای درخواست ندارند. در ادامه، بهترین برنامه‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید و نحوه درخواست برای آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

اسکیل ورکر ساسکاچوان

یکی از بهترین روش‌های استانی مهاجرت به کانادا بدون جاب آفر، ویزای اسکیل ورکر ساسکاچوان است. دو زیر برنامه این استان یعنی شغل‌های مورد نیاز و اکسپرس اینتری در برنامه کارگران ماهر بین‌المللی (اسکیل ورکر) ساسکاچوان نیاز به جاب آفر ندارند. در عوض، شما باید تجربه‌ای در شغل مورد نیاز را داشته باشید. برای زیر برنامه اکسپرس اینتری، باید یک پروفایل اکسپرس انتری را تکمیل کرده و علاقه‌تان به سکونت در استان را اعلام کنید و حداقل ۶۰ از ۱۰۰ را در آزمون ارزیابی نقاط ساسکاچوان کسب کنید. شما می‌توانید برای اخذ ویزای اسکیل ورکر ساسکاچوان روی برنامه استانی ساسکاچوان کلیک کنید.

اکسپرس اینتری آلبرتا

برنامه اکسپرس اینتری آلبرتا برای کاندیداهایی طراحی شده است که می‌توانند کمبود نیروی کار استان را برطرف کنند و واجد شرایط برنامه کارگران ماهر باشند. به عنوان بخشی از سیستم اکسپرس اینتری، درخواست‌ها تحت این برنامه از زمان پردازش سریع‌تری برخوردارند، اما بهترین قسمت این است که شما فقط به یک نمره CRS حداقل ۳۰۰ نیاز دارید تا برای این برنامه قبول شوید. در حالی که برای این برنامه نیازی به جاب آفر نیست، اگر یک جاب آفر بگیرید، می‌توانید نمره CRS خود را افزایش داده و درصد قبولی درخواست اقامت دائم خود را بطور قابل توجهی افزایش دهید.

اولویت‌های سرمایه انسانی انتاریو

درخواست‌ها تحت این برنامه تنها به دو تا سه ماه زمان پردازش نیاز دارند. این برنامه برای کاندیداهایی طراحی شده است که در استخر ورود اکسپرس دارای تجربه کاری در یکی از مشاغل اولویت‌دار استان هستند. هنگام ایجاد پروفایل آنلاین اکسپرس اینتری خود، باید علاقه‌تان به سکونت در انتاریو را نیز اعلام کنید. اگر از طریق برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP) درخواست می‌دهید، باید حداقل ۶۷ امتیاز از کسپرس را کسب کنید.

مهاجرت کانادا بدون پیشنهاد شغلی

جمع بندی

همانطور که در این مقاله گفتیم، مهاجرت به کانادا بدون نیاز به جاب آفر امکان‌پذیر است و برنامه‌های مختلفی مانند اکسپرس اینتری و برنامه‌های نامزدی استانی (PNP) این فرصت را برای مهاجران فراهم می‌آورند. هر یک از این برنامه‌ها شرایط خاص خود را دارند که به متقاضیان اجازه می‌دهد با توجه به مهارت‌ها و تجربه‌های کاری خود به کانادا مهاجرت کنند. موسسه حامی می‌تواند به شما کمک کند تا از طریق این برنامه‌ها به کانادا مهاجرت کنند و مسیرهای مختلفی را برای اخذ اقامت دائمی در این کشور بدون نیاز به جاب آفر و در سریع ترین زمان به آن‌ها معرفی کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]