تعطیلی دولت برای اقتصاد گردشگری ایالات متحده تقریباً یک میلیارد دلار در هفته هزینه خواهد داشت
تعطیلی دولت برای اقتصاد گردشگری ایالات متحده تقریباً یک میلیارد دلار در هفته هزینه خواهد داشت

بر اساس تحلیل جدید انجمن گردشگری ایالات متحده، اقتصاد گردشگری ایالات متحده ممکن است به ازای هر هفته تعطیلی دولت نزدیک به یک میلیارد دلار از دست بدهد. این گروه تجاری به نظرسنجی اخیر ایپسوس اشاره کرد که نشان می‌دهد از هر ۱۰ آمریکایی، ۶ نفر در صورت تعطیلی، سفر خود را لغو می‌کنند یا از پرواز اجتناب می‌کنند

اقتصادآنلاین-آرش نصیری؛ از آنجایی که کنگره ایالات متحده به سمت ضرب الاجل ۳۰ سپتامبر پیش می‌رود، به نظر می‌رسد مقامات صنعت گردشگری نگران تعطیلی دولت هستند. جف فریمن، رئیس و مدیر عامل انجمن مسافرتی ایالات متحده، گفت: «هر روز که بگذرد ۱۴۰ میلیون دلار برای اقتصاد گردشگری هزینه خواهد داشت، دورنمای غیرقابل قبولی که کنگره باید قبل از دیر شدن و افزایش خسارات از آن اجتناب کند.» «تعطیلی دولت، دلیل دیگری بر ناتوانی واشنگتن در یافتن راه حل‌های معقول برای مشکلاتی است که آمریکایی‌ها را در سراسر کشور تحت تأثیر قرار می دهد.»

بر اساس گزارش دفتر بودجه کنگره غیرحزبی، آخرین تعطیلی دولت فدرال که از اواخر سال ۲۰۱۸ تا اوایل سال ۲۰۱۹ به مدت ۳۴ روز در زمان دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به طول انجامید، ۱۱ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور خسارت وارد کرد.

بخش قابل توجهی از این خسارت را شهرهایی که به پارک‌های ملی و بناهای تاریخی به عنوان جاذبه‌های اصلی گردشگری متکی هستند، متحمل شدند. آخرین تعطیلی دولت، جاذبه‌های محبوب کشور آمریکا را تعطیل کرد از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به دریا، پارک‌های سکویا و کینگز کانیون در کالیفرنیا، طاق دروازه در سنت لوئیس و فورت سامتر در چارلستون اشاره کرد. در حالی که سایر جاذبه‌ها باز ماندند اما بدون خدمات کلیدی مانند مراکز بازدید، زباله‌برداری و تمیز کردن سرویس‌های بهداشتی.

بازدیدکنندگان بالقوه پارک ملی با اشاره تلخی که به مواردی چون «آشغال» و «مدفوع» داشتند از بازدید خود منصرف شدند. به گفته وبسایتِ یوسمیتی، یکی از پربازدیدترین پارک‌های ملی کشور، این مکان اردوگاه‌های خود را «به دلیل مسائل مربوط به زباله‌های انسانی و کمبود کارکنان» تعطیل کرد. در حالی که محیط بانان مرخص شده بودند، خرابکاران به پارک ملی درخت جاشوا حمله بردند و برخی از درختان معروف چند صد ساله را قطع کردند.

پس از پایان تعطیلی ۲۰۱۸-۲۰۱۹، سرویس پارک‌های ملی اعلام کرد که ۵۰۰ میلیون دلار ضرر کرده است. با این حال، این رقم تحت الشعاع ۲۰ میلیون دلار تخمینی در روز برای از دست دادن مشاغل کوچک واقع در دروازه پارک‌ها قرار گرفت. این‌ها شهرهایی مانند گاتلینبورگ، تنسی. بار هاربر، مین؛ و موآب، یوتا، هستند که به ترتیب بر هزینه‌های گردشگری بازدیدکنندگان از پارک‌ ملی کوهستان‌های گریت اسموکی، آکادیا و آرچز متکی هستند.

شاید هیچ شهری به اندازه واشنگتن دی‌سی تحت تأثیر آسیب‌های تعطیلی دولت فدرال قرار نگیرد چرا که جذابیت گردشگری آن به واسطه ده‌ها موزه و بنای تاریخی که توسط دولت اداره می‌شود دوچندان است. در طول آخرین تعطیلی، ۱۹ موزه اسمیتسونیان حدود ۳.۴ میلیون دلار درآمد ناخالص را فقط از فروشگاه های هدیه، امتیازات و نمایش فیلم های IMAX از دست دادند. گالری ملی هنر حدود ۱.۲ میلیون دلار درآمد ناخالص از مغازه‌ها و رستوران‌های خود را از دست داد. پس از در نظر گرفتن ضررهای وارده به مشاغل مرتبط با سفر مانند هتل‌ها و رستوران‌ها، یک اقتصاددان تخمین زد که منطقه بزرگ واشنگتن دی سی در طول تعطیلی ۲۰۱۸-۲۰۱۹  حدود ۱.۶ میلیارد دلار از فعالیت اقتصادی از دست داده است.

فریمن می‌گوید وقتی دولت تعطیل می‌شود، دردسرهای گردشگری تشدید می‌شود. بسیاری از عملکردهای مرتبط با دولت – مصاحبه با ویزای بازدیدکننده، تمدید گذرنامه، و تأخیر در پردازش ورود جهانی – تحت تأثیر قرار می‌گیرند، که بیشتر مسافران را از ترک خانه و خرج کردن پول باز می‌دارد.

پیت بوتیگیگ، وزیر حمل و نقل ایالات متحده، با حضور در چندین برنامه خبری صبح یکشنبه، تاکید کرد که تعطیلی دولت، کارمندان مهم فدرال مانند کنترل‌کنندگان ترافیک هوایی و افسران اداره امنیت حمل‌ونقل را بدون حقوق به حال خود رها می‌کند.

بوتیگیگ روز یکشنبه به سی‌ان‌ان گفت: «تعطیلی فقط در بخش حمل‌ونقل شامل تعطیلی آموزش کنترل ترافیک هوایی دقیقاً در لحظه‌ای است که کشور نیاز مبرم به تعداد بیشتر و نه کمتر کارکنان ATC دارد.»

بوتیگیگ اضافه کرد: «این بدان معناست که به دلیل کنسلی‌های بالاتر از حد نرمال، کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی که برای کار به برج‌ها می‌روند، دستمزد دریافت نمی‌کنند. به این فکر کنید که شغلی که در بهترین روزها به شدت استرس‌زا است،اکنون از آن‌ها می‌خواهیم که با استرس اضافی ناشی از عدم دریافت چک در محل کار حاضر شوند.»

فریمن از گروه تجارت مسافرتی ایالات متحده گفت: «این وضعیت کاملاً قابل اجتناب، معیشت و مشاغل در سراسر اقتصاد ایالات متحده را تهدید می‌کند.» در نهایت، اگر قانونگذاران نتوانند یک لایحه بودجه راه‌گشا را تصویب کنند، مسافران، مشاغل و کارگران بهای آن را خواهند پرداخت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]