دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 34726
  • 18 اکتبر 2023 - 14:12
  • 127 بازدید
  • ۰ دیدگاه

شوک صعودی دلار و طلا به بازار سکه/ سکه به ۲۹ میلیون تومان می‌رسد؟

شوک صعودی دلار و طلا به بازار سکه/ سکه به ۲۹ میلیون تومان می‌رسد؟
شوک صعودی دلار و طلا به بازار سکه/ سکه به ۲۹ میلیون تومان می‌رسد؟

اکوایران: به عقیده‌ معامله‌ٰگران، در صورتی که نرخ دلار افزایشی شود فشار خریداران سکه امامی بیشتر خواهد شد. دلار در معاملات پشت خطی سه‌شنبه شب در مرز ۵۱ هزار تومان معامله شد.

به گزارش‌اکوایران، بررسی‌ها نشان می‌دهد که روز گذشته هم‌زمان با رشد قیمت دلار و طلای جهانی و سیگنال‌های منفی سیاسی، خریداران بار دیگر وارد بازار سکه شدند و قیمت سکه امامی با افزایش ۴۰۰ هزارتومانی به ۲۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید.

در حال حاضر برخی از تکنیکالیست‌ها باور دارند سکه به کندل فول بادی صعودی رسیده است و اگر قیمت کاهش پیدا نکند و کندل همین شکلی باقی بماند این امر احتمالا به معنای شروع روند صعودی پرقدرت در بازار سکه است.

قیمت طلای جهانی هم در حال حاضر جهش قابل توجهی را ثبت کرده و از مرز ۱۹۲۰ دلار تا ۱۹۴۰ دلار پیشروی کرده است. سکه‌بازان معتقدند این امر احتمالا در بازار امروز کفه ترازوی معامله‌گران افزایشی بازار سکه را سنگین‌تر خواهد کرد.

به ‌نظر می‌رسد تحولات جدید مناقشات نظامی منطقه را می‌توان به عنوان عامل این رشد قیمت دانست. روز گذشته مقامات رسمی کشور در واکنش خود به تداوم تنش‌های نظامی در فلسطین اشغالی، اعلام موضع کرده و از گسترش یافتن جنگ در صورت عدم توقف تنش‌ها سخن گفتند. در نتیجه به‌نظر می‌رسد با اظهارات جدید مقامات مسوول مجددا ریسک‌های سیاسی-نظامی افزایش یافته و نرخ ارز نیز به آن واکنش نشان داده است.

از سوی دیگر، درحالی‌که فرصت اندکی به زمان اجرایی‌شدن بند غروب برجام باقی‌مانده است. اتحادیه اروپا رسماً بار دیگر آب پاکی را بر دست ایران ریخت. شورای اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرده که کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحریم‌های پیشین سازمان ملل علیه ایران در زمینه تسلیحاتی و موشکی که در تاریخ ۱۸ اکتبر به پایان می‌رسد را همچنان حفظ می‌کند.

البته به نظر می‌رسد دومین عاملی که موجب شد قیمت دلار و سکه صعودی شود، سیگنال‌های منفی بود که از کنگره آمریکا به بازار فردوسی مخابره شد و همین امر شامه دلار را تیز کرد. آن طور که در خبرها آمده بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای کنگره از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در نامه مشترکی به «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از او خواستند کمک‌های امنیتی به اسرائیل را افزایش داده و ایران را به دلیل «تأمین مالی حماس» از طریق اعمال تحریم‌ها علیه آن و تلاش برای پایان‌دادن به صادرات نفت ایران پاسخگو کنند. آنها رسماً اعلام کرده‌اند که فوراً، مکانیسم ماشه (بازگردانی یک‌باره تمامی تحریم‌ها علیه ایران) را در شورای امنیت سازمان ملل فعال شود.

فعالان بازار سکه می‌گویند فلز گران بهای داخلی در حال حاضر مرز مقاومتی ۲۹ میلیون تومان را پیش روی خود دارد و از سوی دیگر جناح کاهشی بازار برای عقب‌نشینی سکه تا ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در تلاش است.

به عقیده‌ معامله‌گران، در صورتی که نرخ دلار افزایشی شود فشار خریداران سکه امامی بیشتر خواهد شد. دلار در معاملات پشت خطی سه‌شنبه شب در مرز ۵۱ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه 26 مهر

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
۵ دلیل اصلی ریزش قیمت سکه در بازار 29 آوریل 2024

۵ دلیل اصلی ریزش قیمت سکه در بازار

اکوایران: همزمان با نوسانات کاهشی قیمت دلار و تتر، برخی اخبار سیاسی و اقتصادی هم زمینه‌ساز ریزش قیمت سکه در بازار شده است.

عیار سکه‌های مبادله چند است؟ 29 آوریل 2024

عیار سکه‌های مبادله چند است؟

دلار در بازار ارز به قیمت اسفند پارسال برگشت/ نفس دلار در پشت خط گرفت/ معامله‌گران می‌گویند حجم تزریق بازار ساز بالاست/ ورود پول به صندوق‌های طلا رکورد میانگین سه ماهه را شکست/ عیار سکه‌های مبادله چند است؟

درخشش طلا در سایه‌های اقتصادی/ چگونگی افزایش جذابیت طلا در برابر بی‌ثباتی‌های جهانی! 29 آوریل 2024

درخشش طلا در سایه‌های اقتصادی/ چگونگی افزایش جذابیت طلا در برابر بی‌ثباتی‌های جهانی!

اکوایران: قیمت طلا به دلیل انتظارات کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و تقاضای سرمایه‌گذاری در شرایط بی‌ثباتی جهانی انتظار می‌رود که در کوتاه‌مدت افزایش یابد. در میان‌مدت، پیش‌بینی‌ها نشان از احتمال رسیدن قیمت طلا به بیش از ۲۵۰۰ دلار در هر اونس تا پایان سال ۲۰۲۴ می‌دهند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.