۳ دلیل تحصیل پزشکی در چین که نمی دانستید
۳ دلیل تحصیل پزشکی در چین که نمی دانستید
تحصیل پزشکی در چین یکی از گزینه‌های تحصیلی بسیار مناسب و ایده‌آل برای بسیاری از علاقه‌مندان به رشته پزشکی است.

تحصیل پزشکی در چین یکی از گزینه‌های تحصیلی بسیار مناسب و ایده‌آل برای بسیاری از علاقه‌مندان به رشته پزشکی است. در چند سال اخیر کشورهایی همانند چین تلاش می‌کنند تا همگام با سیستم آموزش عالی کشورهای پیشرفته حرکت کرده و اعتبار بین‌المللی خود را افزایش دهند. به همین دلیل توجه بیشتری به بخش آموزش عالی می‌کنند. سرمایه‌گذاری برای جذب دانشجویان بین‌المللی، به‌کارگیری اساتید معتبر بین‌المللی، پیروی از استانداردهای آموزشی جهانی و فراهم‌سازی امکانات رفاهی برای دانشجویان بخشی از این تلاش‌ها هستند. به همین دلیل شاهد هستیم که اعتبار دانشگاه‌های چین در سطح جهان افزایش‌یافته و بسیاری از دانشجویان بین‌المللی تحصیل در چین را انتخاب می‌کنند.

مهاجرت تحصیلی به چین

کشور چین یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های اقتصادی جهان است که بخش عظیمی از گردش‌های مالی، اقتصادی و بازارهای تولیدی جهان را در اختیار دارد. به‌موازات پیشرفت‌های اقتصادی، سیستم آموزش عالی چین نیز توانسته اعتبار خود را در جهان افزایش دهد. اعتبار بالای دانشگاه‌های چین، برخورداری از زیرساخت‌های آموزشی و تکنولوژی مدرن و هزینه تحصیلی مناسب برخی از مزایای تحصیل در چین هستند.

به همین دلیل شاهد افزایش مهاجرت تحصیلی به چین هستیم. تحصیل پزشکی در چین هم یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای ادامه تحصیل در چین است که مزایای ویژه خود را دارد. برای اطلاع از شرایط تحصیل پزشکی در چین بهتر است با مؤسسات و دفاتر مهاجرتی معتبر مشورت کنید. مؤسسه علم ویرا یکی از دفاتر مهاجرتی موفق است که می‌تواند در زمینه مهاجرت تحصیلی به چین اطلاعات کافی در اختیار شما قرار دهد.

3 دلیل تحصیل پزشکی در چین که نمی دانستید

مزایای تحصیل در چین

دانشگاه‌های کشور چین و از جمله دانشگاه‌های پزشکی این کشور از برترین دانشگاه‌های جهان هستند و برای افزایش اعتبار جهانی و بازدهی عالی خود بسیار تلاش می‌کنند. فراهم‌سازی بهترین امکانات آموزشی رفاهی برای دانشجویان و به‌ویژه دانشجویان خارجی، همکاری‌های علمی با مراکز معتبر علمی جهان و تخصیص بورسیه‌های تحصیلی برخی دیگر از مزایای تحصیل در چین هستند. تحصیل پزشکی در چین یک ویژگی منحصربه‌فرد دیگر برای دانشجویان ایرانی دارد و آن اینکه بسیاری از دانشگاه ‌های چین مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند.

به دلیل آنکه چین کشوری بسیار پرجمعیت است و از طرف دیگر یادگیری زبان چینی دشوار است احتمالاً بسیاری از دانشجویان ایرانی پزشکی بعد از پایان تحصیل در چین به ایران بازمی‌گردند. در این صورت این گروه از فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی چین به‌راحتی در ایران جذب بازار کار خواهند شد. همچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین‌المللی که به زبان چینی تسلط ندارند وجود دارد. به طور خلاصه برخی از مزایای تحصیل پزشکی در چین عبارت‌اند از:

  • امکان اخذ بورسیه پزشکی چین
  • اعتبار بین‌المللی دانشگاه‌های پزشکی چین
  • مناسب‌بودن هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی
  • مقرون‌به‌صرفه بودن شهریه دانشگاه‌های پزشکی چین
  • موردتأیید بودن توسط وزارت بهداشت ایران
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی و چینی

سه دلیل مهم تحصیل پزشکی در چین

اگر هنوز تردید دارید که برای تحصیل پزشکی کدام کشور را انتخاب کنید ما تحصیل پزشکی در چین را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شاید بپرسید چرا؟ در ادامه مهم‌ترین دلایل تحصیل پزشکی و مهاجرت تحصیلی به چین را بررسی خواهیم کرد.

۱٫ تعدد دانشگاه ها و حق انتخاب بیشتر

چین از بزرگ‌ترین کشورهای جهان است که تلاش می‌کند نه‌تنها بهترین امکانات آموزشی و رفاهی را برای شهروندان خود فراهم کند؛ بلکه شرایط استانداردی را فراهم کرده که دانشجویان خارجی نیز بتوانند در این کشور تحصیل کنند. به همین دلیل در چین، چند صد دانشگاه و دانشکده پزشکی با بهترین امکانات آموزشی وجود دارد که در بالاترین سطوح استاندارد جهانی به دانشجویان آموزش می‌دهند.

بسیاری از مهم‌ترین دانشگاه‌ های چین مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند و این یک مزیت عالی برای دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در چین است. همچنین بسیاری از این دانشگاه‌ها در فهرست بین‌المللی آموزش پزشکی (IMED) هستند.

۲٫ طول دوره تحصیل

از دیگر دلایل مهم تحصیل پزشکی در چین کمتر بودن طول دوره تحصیل است. مدرک پزشکی اغلب دانشگاه‌های پزشکی چین به‌صورت لیسانس پزشکی و لیسانس جراحی (MBBS) ارائه می‌شود. طرح MBBS روندی سریع برای پزشک شدن است و طول این دوره ۵ سال است. یعنی یک دوره تحصیلی برای پزشک‌شدن که در دانشگاه‌های کانادا و آمریکا ۸-۷ سال طول می‌کشد، در چین ۵ سال است که با دوره کارآموزی ۶ سال می‌شود.

پس می‌بینید که دانشجویان مشغول به تحصیل در چین پزشکی با دریافت مدرک معتبر پزشکی چین زودتر جذب بازار کار خواهند شد. به همین دلیل است که علم ویرا پیشنهاد می‌کند اگر می‌خواهید زودتر وارد حرفه پزشکی شوید تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های چین را انتخاب کنید.

۳٫ آشنایی با دانش پزشکی مخصوص چینی

پزشکی از قدیمی‌ترین علومی است که مردمان چین از هزاران سال قبل در آن تبحر ویژه داشتند. در حقیقت پزشکی و طب چینی سابقه‌ای بس دیرینه در این کشور دارد. یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل تحصیل پزشکی در چین این است که دانشگاه‌های چین علاوه بر آموزش علم پزشکی مدرن، دانشجویان را در زمینه طب سنتی چینی و تکنیک‌های باستانی مانند طب سوزنی آموزش می‌دهند.

موردی که در هیچ‌کدام از دانشگاه‌های کشورهای پیشرفته نمونه آن را نمی‌توان پیدا کرد. به‌عبارت‌دیگر با یک تیر دو نشان می‌زنید. پس می‌بینیم که مهاجرت تحصیلی به چین برای تحصیل پزشکی مزایای زیادی همراه دارد.

آشنایی با دانش پزشکی مخصوص چینی

برترین دانشگاه‌ های پزشکی چین

همان‌طور که گفته شد بسیاری از دانشگاه‌های چین نه‌تنها از اعتبار بالایی در سطح جهانی برخوردارند؛ بلکه مورد تأیید وزارت بهداشت ایران نیز هستند. این موضوع که دانشگاه های چین مورد تایید وزارت بهداشت ایران باشند از نظر اشتغال به کار در ایران اهمیت زیادی دارد. مؤسسه مهاجرتی علم ویرا تلاش می‌کند مهم‌ترین و جدیدترین اطلاعات درباره دانشگاه‌های معتبر پزشکی چین را که مورد تأیید ایران نیز هستند را در اختیار شما قرار دهد. برخی از مهم‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌ها برای تحصیل پزشکی در چین عبارت‌اند از:

شرایط سنی تحصیل در چین

یکی از موارد مهم برای ادامه تحصیلات دانشگاهی، محدودیت سنی است. در این مورد باید گفت که در اغلب دانشگاه‌های پزشکی چین شرایط سنی مشخصی وجود دارد که متقاضیان باید آن را دارا باشند. از جمله شرایط سنی تحصیل در چین برای آغاز تحصیل پزشکی ۱۸ تا ۲۴ سال است.

اگر سن شما بیشتر از این است نگران نباشید؛ زیرا در برخی دانشگاه‌های چین مانند دانشگاه پزشکی چین و دانشگاه جیانگشو متقاضیان با سن بالاتر مانند ۲۸ یا ۳۰ سال نیز می‌توانند برای تحصیل پزشکی در چین درخواست دهند. مؤسسه مهاجرتی علم ویرا در این زمینه می‌تواند راهنمایی‌ و اطلاعات کامل را در اختیار شما قرار دهد.

جمع‌بندی

تحصیل پزشکی در چین از گزینه‌های مناسب برای تحصیل در یک دانشگاه بین‌المللی با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه است. اعتبار بالای دانشگاه‌های پزشکی چین، آموزش دانش پزشکی در بالاترین سطح کیفی بین‌المللی و امکان اخذ بورسیه تحصیلی برخی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در چین پزشکی است. از طرف دیگر تعداد زیادی از دانشگاه ‌های چین مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند که مزیتی بسیار عالی برای دانشجویان ایرانی است که قصد دارند با مهاجرت تحصیلی به چین، رشته پزشکی را در این کشور دنبال کنند.

تیم مهاجرتی علم ویرا متشکل از مشاوران، حقوق‌دانان و وکلای باتجربه، تلاش می‌کند اطلاعات کامل مربوط به بهترین مسیرهای قانونی مهاجرت تحصیلی به چین را در اختیار متقاضیان قرار دهد. هزینه تحصیل، زبان تحصیل، شرایط برخورداری از بورسیه پزشکی چین، بازار کار و اطلاعات دیگری که آگاهی از آن‌ها می‌تواند تحصیل در چین را برای شما هموارتر کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]