کاهش کیفیت شبکه ریلی آلمان
کاهش کیفیت شبکه ریلی آلمان

بر اساس گزارش وضعیت شبکه ریلی که توسط مدیر شرکت زیرساخت DB InfraGO که وظیفه ساخت و نگهداری از خطوط ریلی آلمان را برعهده دارد منتشر شده، شبکه ریلی این کشور در وضعیت بدتری نسبت به سال قبل است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از Rail Journal، این گزارش تصریح کرده که هزینه کلی جایگزینی شبکه ریلی آلمان در نتیجه تورم  هنگفتی که از زمان همه گیری کووید-۱۹ در بخش ساخت و ساز مشاهده شده، ۷۵ درصد افزایش یافته که این موضوع با تأثیرات اقتصادی تهاجم روسیه به اوکراین تشدید شده است.
براساس این گزارش، وضعیت شبکه ۳۳۰۰۰ کیلومتری آلمان در سال ۲۰۲۲ بد بوده و طی چند سال گذشته بدتر شده است. این گزارش از یک سیستم درجه‌بندی استفاده می‌کند که در آن ۱ «به معنای کاملاً جدید»، ۴ «ضعیف» و ۵ «ناکافی» است. به طور کلی، شبکه  ریلی آلمان با امتیاز ۳.۰۱ در سال ۲۰۲۲ ارزیابی شده است که از ۲.۹۳ در سال ۲۰۲۱ بدتر است.
تجزیه و تحلیل جغرافیایی نشان داده که شبکه ریلی در آلمان غربی سابق اکنون در وضعیت بدتری نسبت به شبکه باقی مانده در حال استفاده (پس از بسته شدن بسیاری از خطوط روستایی) در آلمان شرقی سابق است. بازسازی گسترده خطوط اصلی در آلمان شرقی سابق به عنوان یک اولویت سه دهه پس از اتحاد مجدد آلمان انجام شده است.
با این حال، کمبود بودجه فدرال برای پروژه‌های ریلی که اخیراً اعلام شده است، می‌تواند ترمیم شبکه ریلی را دشوار کند، به‌ویژه در زمانی که هزینه‌های ساخت و ساز در حال افزایش است. در گزارش DB IG محاسبه شده که هزینه کلی جایگزینی شبکه ریلی آلمان ۵۵۵.۸ میلیارد یورو است که در مقایسه با هزینه ۳۱۷.۲ میلیارد یورویی در سال ۲۰۲۱، ۷۵ درصد در ۱۲ ماه افزایش یافته است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]