چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 12422
  • 31 جولای 2023 - 21:12
  • 192 بازدید
  • ۰ دیدگاه

رشد قیمت خودرو در روز صدور مجوز وارداتی‌ها + جدول

رشد قیمت خودرو در روز صدور مجوز وارداتی‌ها + جدول
رشد قیمت خودرو در روز صدور مجوز وارداتی‌ها + جدول

اکوایران: صدور مجوز استاندارد خودروهای وارداتی پس از گذشت دو ماه از زمان اظهار آنها از ساعاتی پیش آغاز شد تا به این طریق وضعیت هزار و ۲۳۵ دستگاه خودرو وارداتی در گمرک غرب کشور مشخص شود.

به گزارش اکوایران؛‌ روز گذشته رییس سازمان ملی استاندارد در بازدید از خودروهای وارداتی در گمرک غرب تهران، از شرکت سایپا خواست با دادن تعهد در رابطه با برخی نواقص نسبت به ترخیص خودروهای وارداتی اقدام کند، خبری که موجب شد تا از امروز گام اول نسبت به تعیین تکلیف این خودروها برداشته شود. خبر اعلام شده موجب شد تا بازار شکل انتظاری به خود گیرد بطوریکه برخی از پرطرفدارهای ایران خودرو رشد قیمت غیرمحسوس داشتند و برخی دیگر بدون تغییر در بازار قیمت‌گذاری شدند. سردگمی در بازار خودرو در حالی رقم خورده که برخی از فعالان بازار این وضعیت را به رشد نرخ دلار هم نسبت می‌دهند و معتقدند در کنار انتظار برای تعیین وضعیت خودروهای وارداتی دلار هم در این آشفتگی اثرگذار بوده است.

با توجه به شرایط بازار می‌توان گفت احتمالا از فردا شاهد واکنش بازار به آخرین خبر خودروهای وارداتی خواهیم بود و فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند در صورتی که نرخ دلار افزایشی نباشد شاهد تغییر قیمت خودرو خواهیم بود.

براساس ارزیابی بازار امروز «هایما S5 پلاس»، «دنا پلاس توربو اتومات» و «۲۰۷ پاناروما اتومات» رشد یک تا ۵ میلیون تومان در بازار داشتند و بیشترین رشد به «هایما S5 پلاس» رسید.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «۲۰۷ پاناروما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز بیشتر پرطرفدارهای ایران خودرو بدون تغییر راهی بازار شدند با این شرایط «سمند سورن پلاس» در بازار ۵۶۰ میلیون تومانی ماند و تغییر قیمت نداشت. اما امروز «هایما S5 پلاس» رشد ۵ میلیونی داشت و در بازار یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان قیمت خورد. رصد بازار نشان می‌دهد در بازه زمانی مورد بررسی «رانا پلاس» و ۴۹۴ میلیون تومان قیمت خورد. در میان خانواده دنا هم امروز «دناپلاس» در بازار تغییر قیمت نداشت و ۶۲۵ میلیون تومان قیمت خورد، اما «دنا پلاس توربو اتومات» رشد ۳ میلیونی قیمت داشت و در بازار ۸۱۶ میلیون تومان قیمت گذاری شد. از سوی دیگر در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «۲۰۷ پاناراما اتومات» هم افزایش یک میلیونی را تجربه کرد و در بازار ۷۹۹ میلیون قیمت خورد و به مرز ۸۰۰ میلیونی بازگشت.

ایران اکو 9

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
«پژو پارس» ۷۵ میلیون ارزان شد! کانال «دنا اتومات» تغییر کرد + جدول قیمت 14 مه 2024

«پژو پارس» ۷۵ میلیون ارزان شد! کانال «دنا اتومات» تغییر کرد + جدول قیمت

اکوایران: خودروهای داخلی و مونتاژی در چهارمین روز هفته جاری ریزش قیمت را تجربه کردند و با این شرایط اغلب پرطرفدارهای داخلی شکل کاهشی به خود گرفتند و تعداد معدودی از آنها هم تغییر قیمت نداشتند.

جایگزین های دنا پلاس مشخص شد / ثبت نام کنندگان این خودرو، پیشنهاد ایران خودرو را می پذیرند؟ 14 مه 2024

جایگزین های دنا پلاس مشخص شد / ثبت نام کنندگان این خودرو، پیشنهاد ایران خودرو را می پذیرند؟

اکو ایران : ایران خودرویی ها سه محصول را به عنوان دنا پلاس با موتور توربو شارژ و گیربکس اتوماتیک به متقاضیان پیشنهاد دادند.

بازار خودرو خود را آماده میزبانی از رقیب لندکروز می کند؟ / خودروساز ژاپنی ترسید 14 مه 2024

بازار خودرو خود را آماده میزبانی از رقیب لندکروز می کند؟ / خودروساز ژاپنی ترسید

اکو ایران : شرکت زیر مجموعه خودروسازی BYD قصد دارد تا محصولی برای رقابت با لندکروز روانه بازار کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.