زندگی همه غیرنظامیان در خاورمیانه مهم است
زندگی همه غیرنظامیان در خاورمیانه مهم است

رئیس شورای اروپا با اظهار تاسف از وضعیت وخیم انسانی در غزه و تاکید بر اهمیت فعالیت آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در این منطقه گفت: زندگی هر غیرنظامی در خاورمیانه مهم است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا، ، «شارل میشل» امروز (سه‌شنبه) در نشست عمومی پارلمان اتحادیه اروپا در شهر «استراسبورگ» اظهار داشت: زندگی هر غیرنظامی باید ارزشمند قلمداد شود و همچنین باید از استانداردهای دوگانه اجتناب شود.
آناتولی ترکیه نوشت: وی با تاکید بر اهمیت فعالیت آژانس سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در این منطقه، خاطرنشان کرد که تشدید تنش در خاورمیانه به ویژه در اطراف دریای سرخ، نه تنها یک موضوع امنیتی بلکه یک مساله اقتصادی است.
رئیس شورای اروپا همچنین بر لزوم تلاش برای برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطین و راه حل «دو دولتی» در منطقه تاکید کرد و افزود: اتحادیه اروپا هرگز در این مورد تردید نکرده است.
این در حالی است که در یکصد و بیست و سومین روز از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، این رژیم بامداد امروز بمباران شدیدی را علیه مناطق جنوبی شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه انجام داد.
وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد از هفتم اکتبر و همزمان با آغاز نبرد «طوفان الاقصی» تاکنون، ۲۷هزار و ۵۸۵ فلسطینی در غزه شهید و ۶۶ هزار و ۹۷۸ نفر دیگر هم مجروح شدند.
حمایت از اوکراین
شارل میشل در ادامه یادآور شد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر یک بسته کمکی به ارزش ۵۰ میلیارد یورو برای حمایت از اوکراین توافق کردند.
رئیس شورای اروپا تصریح کرد: از آنجایی که می‌دانیم حمایت از اوکراین تنها حمایت از مردمش نیست، بلکه امنیت و رفاه ما نیز هست، تصمیم شما [کشورهای عضو اتحادیه اروپا] این بود که تهدید نشوید و مصمم باشید تا زمانی که نیاز است از اوکراین حمایت کنید.
بر اساس این گزارش، اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نیز که دیگر سخنرانی این نشست بود، از کشورهای عضو به دلیل «حمایت قاطع» از اوکراین تشکر کرد.
اعتراضات کشاورزان در سراسر اروپا
از سوی دیگر، فون در لاین همچنین در تلاش برای آرام کردن کشاورزان اروپایی، از لغو «مقررات استفاده پایدار» (SUR) در مورد آفت‌کش‌ها خبر داد که هدف آن «کاهش خطرات محصولات شیمیایی محفاظت از گیاهان» بود.
رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا افزود: کشاورزانی که اکنون نگران آینده خود هستند، همچنین می‌دانند که کشاورزی باید به سمت «یک طرح تولیدی پایدارتر» پیش برود تا مزارع آنها در سال‌های آینده سودآور باقی بماند.
بر پایه این گزارش، میشل نیز به نوبه خود بر «نقش کلیدی» کشاورزان سراسر قاره اروپا در امنیت، حاکمیت غذایی و تحولات آب و هوایی اذعان کرد.
گفتنی است که کشاورزان در چندین کشور اروپایی دست به اعتراض زده و خواستار دستمزد بهتر، روند بروکراسی کمتر و بازنگری در مقررات اتحادیه اروپا شده‌اند.
تداوم اعتراض کشاورزان اروپایی به مقررات سختگیرانه گذار به سمت انرژی سبز باعث شد تا اتحادیه اروپا همزمان با عقب‌نشینی، هدف کاهش ۳۰ درصدی گازهای تولیدی در بخش کشاورزی را از نقشه راه جدید خود حذف کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]