افزایش ۱۷۰ درصدی ارزش واردات کالاهای اساسی از گمرکات
افزایش ۱۷۰ درصدی ارزش واردات کالاهای اساسی از گمرکات

در ۴ ماهه نخست امسال یک میلیون و ۳۵۵ هزار تن کالای اساسی به ارزش ۷۶۴ میلیون و ۱۱۸ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد.

به گزارش بازار، امیر جمشیدی سرپرست حوزه نظارت گمرکات با اعلام این خبر گفت: این میزان کالاهای اساسی وارد شده از طریق این گمرکات در ۴ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۵۱ درصد و از حیث ارزشی ۱۷۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

جمشیدی در خصوص ۵ قلم عمده کالاهای اساسی وارداتی از طریق گمرکات مازندران در ۴ ماه نخست سال جاری بیان داشت: در این مدت چربی‌ها و روغن‌های حیوانی نباتی با ۳۲۱ میلیون و ۲۸۶ هزار دلار، ذرت دامی با ۲۸۳ میلیون و ۴۲۰ هزار دلار، جو دامی با ۱۳۵ میلیون و ۵۲۵ هزاردلار، گندم با ۱۸ میلیون و ۳۸۹ هزاردلار و خوراک آماده دام با ۵ میلیون دلار، ۵ قلم عمده کالای اساسی وارداتی بودند.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران با اشاره به اینکه مجموع واردات کالا در ۴ ماهه نخست امسال از طریق گمرکات مازندران یک میلیون و ۴۴۸ هزار تن و به ارزش ۸۴۹ میلیون و ۳۰۷ هزار دلار بوده، افزود: ۹۴ درصد از وزن و ۹۰ درصد از ارزش کل واردات به کشور از طریق گمرکات مازندران به کالاهای اساسی اختصاص داشت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]