رایزنی پوتین و شی جین‌پینگ با تاکید بر «دفاع قاطع از حاکمیت»
رایزنی پوتین و شی جین‌پینگ با تاکید بر «دفاع قاطع از حاکمیت»

مشاور ریاست جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) با بیان اینکه تبادلات مالی بین روبل روسیه و یوآن چین بیش از ۹۰ درصد است، گفت: در تماس تلفنی بین روسای جمهوری روسیه و چین، مسائلی پیرامون همکاری اقتصادی و مالی بین دو کشور مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، یوری اوشاکف، مشاور ولادیمیر پوتین در امور سیاست خارجی گفت: همکاری اقتصادی و مالی در تماس تلفنی امروز بین ولادیمیر پوتین و شی جین‌پینگ، روسای جمهوری روسیه و چین مورد بحث قرار گرفت. تبادلات تجاری و مالی بین دو کشور و بر اساس یوآن و روبل بیش از ۹۰ درصد است. دو طرف برای بیشتر شدن این تبادلات، به دنبال همکاری بیشتر هستند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مشاور رئیس‌جمهوری روسیه در امور خارجی همچنین خاطرنشان کرد: پوتین و همتای چینی او مخالفت مشترک خودشان با مداخله آمریکا در امور داخلی سایر کشورها و اعمال فشار سیاسی و نظامی را اعلام کردند.
رهبران چین و روسیه در تماس تلفنی خود تاکید کردند که پکن و مسکو باید قاطعانه از حاکمیت خودشان دفاع کنند.
وی گفت: دو طرف مخالفت خود را با مداخله آمریکا در امور داخلی سایر کشورها را اعلام کردند و گفتند چین و روسیه نیز فشارهای سیاسی و نظامی آمریکا را نمی‌پذیرند. مهمتر از همه، پوتین و همتای چینی او اعلام کردند ایالات متحده عملا سیاست مهار دوگانه روسیه و چین را اجرا می‌کند.
اوشاکف در ادامه افزود: پوتین و شی جین‌پینگ آمادگی مشترک خود را برای پیشبرد پروژه‌های مشترک انرژی با وجود تحریم‌ها اعلام کردند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]