قم پیشتاز حذف مجوزهای کاغذی شد
قم پیشتاز حذف مجوزهای کاغذی شد

تا روز بیست و سوم بهمن مجموعاً ۲۱ هزار و ۸۰۸ فعال اقتصادی، مجوزهایشان را الکترونیکی کرده و شناسه یکتا دریافت کرده اند. از این میزان، یک هزار و ۸ نفر در قم و ۵ هزار و ۶۹۱ نفر در تهران شناسه یکتا دریافت کرده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، تا روز بیست و سوم بهمن مجموعاً ۲۱ هزار و ۸۰۸  فعال اقتصادی، مجوزهایشان را الکترونیکی کرده و شناسه یکتا دریافت کرده اند. از  این میزان، یک هزار و ۸ نفر در قم و ۵ هزار و ۶۹۱  نفر در تهران شناسه یکتا دریافت کرده اند.
با توجه به تعداد صاحبان پروانه کسب  استان قم در کارزار تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیک از سایر استان ها پیشی گرفته است.

بر اساس حکم ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزها، باید همه مجوزهای کاغذی تا پایان سال ۱۴۰۲ به مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) تبدیل شوند. به منظور اجرای قانون در ماه های اخیر مراکز فناوری اطلاعات اکثر دستگاه ها به غیر از وزارتخانه های صمت، کشور و آموزش و پرورش اجرایی شده است.بدین ترتیب بستر نرم افزای جهت اجرای قانون تسهیل صدور مجوزها و تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیک مهیا نشده است.
یادآور می شود که امکان تبدیل غیرحضوری و رایگان مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا از طریق درگاه ملی مجوزها برای صاحبان کسب و کار از دی ماه ۱۴۰۲ مهیا و عملیات تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا آغاز شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]