۷ هزار برنامه دفاع مقدس در شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود
۷ هزار برنامه دفاع مقدس در شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران از برگزاری ۷ هزار عنوان برنامه در ۲ هزار محله شهرستان‌های استان تهران در طول هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، مجید امیرعبداللهیان معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: ۷ هزار برنامه‌ مختلف در زمینه‌های علمی، ورزشی، فرهنگی، پژوهشی و تبیینی در حوزه جامعه اصناف، اقشار، ادارات، مساجد و پایگاه‌های بسیج در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: در روز ۳۱ شهریورماه برنامه‌های این هفته با رژه نیروهای مسلح در حرم امام راحل(ره)، عطرافشانی قبور مطهر شهدا، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و پیاده‌روی خانوادگی با شعار «قهرمان میدان با پهلوان ماندگار» برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران با اشاره به برگزاری نشست‌ها و همایش‌هایی با محوریت بصیرت‌افزایی، استکبارستیزی و جهاد تبیین، گفت: تکریم خانواده‌های معظم شهدا، برپایی نمایشگاه تجهیزات فرهنگی و بازسازی عملیات والفجر۲ و کربلای ۵ در شهرستان‌های پرند و پردیس از دیگر برنامه‌های این هفته است.

امیرعبداللهیان برگزاری مراسم ویژه فرزندان شهدای مدافع حرم، نامگذاری برخی میادین و خیابان‌ها با نام شهدا، برپایی میز خدمت و ارائه خدمات به عموم مردم، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم و تجلیل از نخبگان و مخترعان بسیجی را بخش‌های دیگری از برنامه‌های هفته دفاع مقدس برشمرد.

وی تاکید کرد: مرمت ۱۲ مسجد، احداث ۲ مسجد، احداث مدرسه ۱۲ کلاسه، برگزاری رزمایش کمک مؤمنانه، آزادی زندانیان، اشتغال‌زایی زندانیان معسر و جرائم مالی و رونمایی از چهار کتاب فاخر دفاع مقدس از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان‌های استان تهران است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران در ادامه تصریح کرد: دفاع مقدس موجب شد مفهوم مقاومت از یک واژه فراتر رفته و اکنون به فرهنگی بی‌بدیل تبدیل شده و اثرات این فرهنگ در کشورهای همسایه، غرب آسیا و کشورهای آفریقایی دیده می‌شود.

امیرعبداللهیان عنوان کرد: با الگوگیری دیگر کشورها از روحیه مقاومت و استکبارستیزی ملت ایران، اکنون فرهنگ مقاومت عمق راهبردی جمهوری اسلامی را به فراتر از مرزها برده و علاوه بر منطقه و آسیا به کشورهای آفریقایی و آمریکای جنوبی رسانده است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال با هدف حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج ولایتمداری، جهاد و شهادت برگزار می‌شود، افزود: از اهداف اجرای این برنامه‌ها، تشریح روحیه مدیریت جهادی برای نسل جوان امروز و تبیین نقش دفاع مقدس در احیای هویت اسلامی ایرانی است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران تاکید کرد: در کنار این اهداف، به دنبال گفتمان‌سازی با رویکرد جهاد تبیین و محوریت ایمان و امید هستیم تا جهاد تبیین به نقطه عطفی در امیدآفرینی در جامعه تبدیل شود.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: در بمباران خبری که دشمن به دنبال ایجاد روحیه یأس و ناامیدی و استحاله فرهنگ مقاومت و دوقطبی‌سازی جامعه است، یکی دیگر از سیاست‌هایی که دنبال می‌کنیم مبتنی بر شعار محوری «ما متحد هستیم» است.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]