مدیر معاملات خارج از بازار برق ایران گفت: با ابلاغ مقررات عرضه برق نیروگاه‌های مقیاس کوچک و chp (تولید همزمان برق و حرارت) توسط وزیر نیرو، امکان مبادله برق این نیروگاه‌ها در بورس انرژی فراهم شد.

به گزارش اقتصادآنلاین از شرکت مدیریت شبکه برق ایران، بهروز احمدی حدید افزود: پس از حضور نیروگاه‌های حرارتی مقیاس بزرگ و نیروگاه‌های تجدیدپذیر در بورس انرژی، امکان حضور نیروگاه‌های تولید پراکنده و مقیاس کوچک (DG) در بورس انرژی و قراردادهای خارج از بازار برق فراهم شد.
وی با اشاره به سیاست وزارت نیرو مبنی بر توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک در نقاط مصرف و شهرک‌های صنعتی گفت: با همکاری بورس انرژی، شرکت توانیر و انجمن تولیدکنندگان تولید پراکنده برق، زیرساخت‌های لازم برای مبادله برق این نیروگاه‌ها در بورس انرژی ایران طراحی و در حال پیاده سازی است.
مدیر معاملات خارج از بازار برق ایران افزود: در این روش نیروگاه‌های مقیاس کوچکی که بر اساس ابلاغیه وزیر نیرو وارد مدار می‌شوند می‌توانند برق تولیدی خود را در قالب مقررات بورس انرژی عرضه کرده و خریداران نیز می‌توانند ضمن خرید برق، از مزایایی نظیر عدم شمول برنامه‌های مدیریت مصرف در ایام ناترازی برق استفاده کنند.
احمدی حدید در پایان تاکید کرد: نیروگاه‌های متقاضی جهت حضور در بورس می‌بایست علاوه بر انعقاد قرارداد فروش برق با شرکت برق منطقه‌ای نسبت به دریافت پروانه بهره‌برداری (برای تولید برق) معتبر اقدام کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]