کدام سلبریتی‌ها برای کوروش کمپانی تبلیغ کردند؟
کدام سلبریتی‌ها برای کوروش کمپانی تبلیغ کردند؟

شرکت کوروش کمپانی که مدعی شده بود گوشی‌های آیفون ۱۳ را با قیمت ۲۰ میلیون تومان به دست مصرف‌کننده می‌رساند به تازگی با دستور پلیس تعطیل شده و مدیر این شرکت متواری شده است. تعدادی از هنرمندان و ورزشکاران به تبلیغ این شرکت پرداخته بودند و زمینه اعتماد شمار زیادی از مشتریان به کوروش کمپانی از این طریق فراهم شد و حالا این چهره‌ها تحت فشار مالباختگان قرار گرفته‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، کوروش کمپانی که دفتر آن در غرب تهران است در هفته‌های اخیر با این ادعا که گوشی‌های تلفن همراه را با حذف تمامی واسطه‌ها به ایران وارد می‌کند مشتریان زیادی را جذب خود کرده بود. این شرکت از مشتریان آیفون مبلغی را دریافت می‌کرد و به آنها وعده می‌داد گوشی مد نظر آنها را در تاریخ معینی به دست‌شان برساند. در واقع کورش کمپانی از روش شرکت های پانزی استفاده می‌کرد که در این روش سود کار از محل فعالیت اقتصادی به دست نمی‌آید بلکه پول مردم دست به دست می‌شود و شرکت‌ها با دریافت پول از مردم به وعده‌های قبلی خود ترتیب اثر می‌دهند و این روش را تا آنجایی ادامه می‌دهند که با کمبود ورود سرمایه از سوی مردم مواجه شوند.
این شرکت در ماه‌های اخیر موفق به انجام تعهداتش نشده و به همین دلیل مدیر شرکت متواری است و پرونده‌ای علیه او در پلیس امنیت اقتصادی تشکیل شده و پلیس به دنبال دستگیری او و همدستانش است.
چرا مردم به کوروش کمپانی اعتماد کردند؟
گوشی‌هایی که کوروش کمپانی وعده می‌داد آنها را تنها با دریافت ۲۰ میلیون تومان به دست مشتریان می‌رساند در بازار با قیمت ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسند و این موضوع در ذهن بسیاری از مشتریان تردید ایجاد می‌کرد اما کوروش کمپانی با سوءاستفاده از نام‌های مشهور عرصه هنر و ورزش سعی کرد برای خود اعتبار بخرد.
یک نگاه اجمالی به صفحه اینستاگرام کوروش کمپانی نشان می‌دهد که تعداد قابل توجهی از چهره‌های شناخته شده به دفتر این شرکت مراجعه کرده و احتمالاً یک گوشی تلفن همراه به‌عنوان هدیه دریافت کرده و در ازای آن به تبلیغ کوروش کمپانی پرداخته‌اند.
اما آنچه که ماجرای تبلیغ برای کوروش کمپانی را خاص می‌کند، تحقیق نکردن در خصوص ماهیت این شرکت و راستی‌آزمایی ادعای فروش گوشی‌های آیفون با قیمت ۲۰ میلیون تومان است. مشخص نیست چرا هنرمندان و ورزشکارانی که به تبلیغ کوروش کمپانی پرداخته‌اند به این وجه ماجرا توجهی نکرده‌اند. البته شاید آنها در توجیه کارشان بگویند که کوروش کمپانی تا قبل از همکاری با آنها پرونده قضایی نداشته و از این رو آنها کار غیر قانونی انجام نداده‌اند.
چهره‌هایی که کوروش کمپانی را تبلیغ کردند
تنها ساعاتی پس از اعلام پلمپ دفتر کوروش کمپانی و متواری شدن مدیر این شرکت، تصاویر متعددی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد چهره‌های مشهوری به تبلیغ از این شرکت پرداخته‌اند. موجی از انتقادات روانه این چهره‌ها شده و حتی گروهی از مالباختگان صفحاتی را در فضای مجازی علیه این چهره‌ها را راه‌اندازی کرده‌اند.
یکی از ورزشکارانی که به شدت از او انتقاد شده علیرضا بیرانوند است. بیرانوند پیشتر تصویری از خود در کنار مالک کوروش کمپانی منتشر کرده و نوشته بود: «داداش هر کی از طرف من اومد دست خالی ردش نکنی ها گفته باشم» بسیاری از کاربران نوشته‌اند به خاطر بیرانوند به کوروش کمپانی اعتماد کرده‌اند و حالا نمی‌دانند چه کار باید انجام دهند.

اما بیرانوند تنها چهره با هواداران میلیونی نیست که کوروش کمپانی را تبلیغ کرده است. الهام حمیدی، الهام پاوه‌نژاد، مریم مومن، هادی ساعی، یوسف تیموری، محسن ابراهیم‌زاده، اکبر عبدی، منوچهر هادی، یوسف صیادی، رضا شفیعی‌جم و سید جواد هاشمی از دیگر چهره‌های تبلیغ‌کننده این شرکت هستند که تصویر ثبت شده از برخی از آنها در کوروش کمپانی در حال دست به دست شدن است.

مالباختگان این پرونده با فعالیت خود در فضای مجازی سعی می‌کنند این چهره‌ها را وادار به توضیح کنند و تا به این لحظه الهام حمیدی تنها چهره‌ای است که به موضوع همکاری‌اش با کوروش کمپانی واکنش نشان داده است. الهام حمیدی در صفحه اینستاگرامش نوشته است: «بابت اتفاق پیش آمده بسیار متاسفم و من هم مثل شما فریب خوردم. قبل از معرفی این شرکت توسط مدیربرنامه و دوستانم به صورت حضوری تحقیقاتی انجام شد بابت احراز هویت، سلامت کالا و تحویل به موقع به مشتریان که در اون تایم همه چیز بدون مشکل انجام می‌شد و مدارک کتبی هم برای ما ارسال کردند. متأسفانه در حال حاضر این اتفاق ناراحت‌کننده به وجود آمده. بنده به همراه وکیل خودم پیگیر این موضوع هستیم و تا انتها کنار شما عزیزان حضور داریم»

احتمالا در ساعات آینده چهره‌های دیگری هم به این موضوع واکنش نشان دهند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]