بهترین هتل های یزد به پیشنهاد تریپ
بهترین هتل های یزد به پیشنهاد تریپ
هنگام سفر، همواره انتخاب اقامتگاه مناسب که همه ویژگی‌های دلخواه ما را داشته باشد، کاری سخت و طاقت‌فرسا بوده است.

از آنجا که یزد یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران محسوب می‌شود و سالانه پذیرای گردشگران از سراسر ایران و دنیا است، در این مقاله تصمیم داریم لیست بهترین هتل های یزد را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر قصد سفر به شهر تاریخی یزد را دارید؛ اما انتخاب هتل برایتان سخت و دشوار است، مطلب زیر را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

بهترین هتل های ۵ ستاره یزد

در لیست بهترین هتل های یزد در ابتدا به سراغ هتل‌های پنج ستاره این شهر می‌رویم. در حقیقت، یزد در حال حاضر فقط یک هتل پنج ستاره به نام صفائیه دارد. این هتل از لحاظ ظاهری بسیار زیبا است و امکانات خوبی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. در ادامه به معرفی هتل صفائیه یزد خواهیم پرداخت.

هتل پارسیان صفائیه؛ تنها هتل پنج ستاره یزد

هتل پارسیان صفائیه، تنها هتل پنج ستاره یزد و لوکس‌ترین اقامتگاه در این شهر است. ساختمان هتل قدیمی نیست؛ اما سبک معماری آن شباهت بسیاری به خانه‌های دوره قاجار دارد. رستوران، کافی‌شاپ و سالن برگزاری سمینار، همایش و جشن از جمله امکانات موجود در هتل پارسیان صفائیه هستند.

این هتل پنج طبقه، ۱۹۵ اتاق دارد و در منطقه خوش‌آب‌وهوای صفائیه واقع شده است. به همین دلیل فاصله آن تا مراکز تاریخی و جاهای دیدنی یزد نسبتا طولانی است و برای دسترسی، باید از وسایل نقلیه استفاده کنید. اما از طرفی، تنها ۱۳ کیلومتر با فرودگاه بین‌المللی یزد فاصله دارد. بنابراین، اگر قصد سفر هوایی را دارید، می‌توانید با بلیط هواپیما تهران یزد تریپ سفر راحتی داشته و در این هتل اقامت کنید.

  • آدرس هتل پارسیان صفائیه یزد: صفائیه، خیابان تیمسار فلاحی
  • شماره تلفن هتل پارسیان صفائیه یزد: ۰۳۵۳۸۲۶۰۲۱۱

بهترین هتل های سنتی یزد

یزد یکی از معدود شهرهای ایران به شمار می‌رود که بافت سنتی آن به‌خوبی حفظ شده است. بسیاری از خانه‌های قدیمی این شهر نیز تغییر کاربردی داده و به هتل تبدیل شده‌اند؛ ازاین‌رو، هتل‌های سنتی متعددی در یزد به چشم می‌خورند که هر کدام زیباتر از دیگری هستند. در ادامه تعدادی از بهترین هتل های سنتی یزد را به شما معرفی می‌کنیم تا برای اقامت در این شهر زیبا با مشکل مواجه نشوید.

هتل داد؛ از بهترین هتل های یزد از نظر مسافران

هتل چهار ستاره داد، در دل بافت تاریخی شهر بنا شده و یکی از بهترین هتل های یزد از نظر مردم است. این هتل کار خود را از سال ۱۳۰۷ با کاربری مهمان‌پذیر و بنگاه باربری آغاز کرد و تا سال‌ها به فعالیت ادامه داد؛ تا اینکه در سال ۱۳۸۶ و پس از بازسازی کامل، به‌عنوان هتل چهار ستاره داد بازگشایی شد.

این هتل سه طبقه، ۸۸ اتاق دارد و شامل امکاناتی همچون رستوران، کافی‌شاپ روباز، گالری، تاکسی سرویس، فروشگاه صنایع دستی، استخر، آژانس مسافرتی و اینترنت رایگان است. با اقامت در هتل داد یزد، به یک قرن پیش سفر خواهید کرد. این هتل در دل بافت تاریخی واقع شده و به جاذبه‌هایی همچون مجموعه امیرچخماق، آتشکده زرتشتیان، زندان اسکندر و مسجد جامع یزد نزدیک است. ضمن اینکه تا فرودگاه یزد نیز فاصله بسیار کمی دارد و برای اقامت مسافرانی که از شهرهای دورتر سفر کرده و با خرید بلیط هواپیما مشهد یزد به شهر بادگیرها سفر می‌کنند، بسیار مناسب است.

  • آدرس هتل داد یزد: میدان شهید بهشتی، خیابان دهم فروردین، پلاک ۲۱۴
  • شماره تلفن هتل داد یزد: ۰۳۵۳۶۲۲۹۴۰۰
هتل داد؛ از بهترین هتل های یزد از نظر مسافران

هتل داد؛ معروفترین و بهترین هتل یزد از نظر مسافران

هتل باغ مشیر الممالک؛ قدیمی ترین باغ هتل ایرانی

مشیرالممالک، اولین هتل باغ ایرانی است که در سال ۱۳۸۲ بهره‌برداری شد. قدمت این هتل به دوره قاجار برمی‌گردد و معماری آن بسیار چشم‌نواز است. حوض‌های آب و درختان تنومند سرسبز موجود در محوطه باغ مشیرالممالک، زیبایی فضا را دوچندان کرده‌اند. جالب است بدانید که این مجموعه در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این هتل چهار ستارۀ سه طبقه، ۱۰۶ اتاق با امکانات رفاهی مدرن دارد و استانداردهای بین‌المللی در آن رعایت شده است. مجموعه خان، باغ دولت آباد و آتشکده زرتشتیان فاصله کمی تا هتل باغ مشیرالممالک دارند. همچنین فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی یزد نیز در نزدیکی این اقامتگاه واقع شده است. با اقامت در این هتل زیبا، خاطره‌های خوشی را برای خود رقم خواهید زد.

  • آدرس هتل باغ مشیرالممالک یزد: خیابان انقلاب، بلوار مشیرالممالک
  • شماره تلفن هتل باغ مشیرالممالک یزد:  ۰۳۵۳۵۲۳۹۷۶۳

هتل دربار؛ از جدیدترین هتل های یزد

هتل دربار یزد، فعالیت خود را از سال ۱۴۰۰ آغاز کرد؛ اما قدمت ساختمان آن به دوره قاجار برمی‌گردد. این هتل سنتی دو طبقه، ۱۶ اتاق با امکانات کامل دارد و برای اقامت بسیار مناسب است. حیاط هتل و تخت‌های چوبی که دورتادور حوض چیده شده‌اند، فضایی دنج و آرامش‌بخش ایجاد کرده‌اند.

هتل دربار یزد به جاذبه‌هایی همچون آب انبار رستم گیوه، آسیاب آبی، زندان اسکندر و خانه لاری‌ها نزدیک است. از جمله امکانات این هتل نیز می‌توان به رستوران، پارکینگ و اینترنت رایگان اشاره کرد. این هتل تازه‌تاسیس، در همین زمان کوتاه، توجه‌های بسیاری را به خود جلب کرده و مکان مناسبی برای اقامت در شهر یزد به شمار می‌رود.

  • آدرس هتل دربار یزد: بلوار بسیج، جنب آب انبار رستم گیوه
  • شماره تلفن هتل دربار یزد: ۰۹۱۳۶۵۱۸۷۳۷

بهترین بوتیک هتل های یزد

شهر یزد، بوتیک هتل‌های بسیاری دارد. اغلب این بوتیک هتل‌ها، خانه‌های قدیمی هستند که پس از بازسازی به محلی برای اقامت مسافران تبدیل شده‌اند و امکانات مناسبی دارند. در ادامه، شما را با تعدادی از بهترین بوتیک هتل های یزد آشنا خواهیم کرد. کلیه این هتل‌ها امتیاز بالایی از طرف مسافران کسب کرده‌اند.

بوتیک هتل شاه ابوالقاسم؛ قدیمی اما مجهز

خانه تاریخی ملک‌زاده در سال ۱۳۹۸ بازسازی و به بوتیک هتل شاه ابوالقاسم تبدیل شد. این هتل سنتی چهار ستاره، شامل دو طبقه و ۱۶ اتاق مجهز، دو حیاط اصلی، پنج دری، نارنجستان، قنات، هشتی و مطبخ است. از جمله امکانات بوتیک هتل شاه ابوالقاسم نیز می‌توان به رستوران سنتی و کافی‌شاپ، حمام و سرویس بهداشتی، صرافی، خشکشویی و سرویس اتاق اشاره کرد. با اقامت در این هتل با جاذبه‌های گردشگری همچون موزه فهادان، زندان اسکندر، مسجد جامع، آسیاب آبی، خانه لاری‌ها و بقعه دوازده امام فاصله کمی خواهید داشت.

  • آدرس بوتیک هتل شاه ابوالقاسم یزد: خیابان سید گلسرخ، کوچه شاه ابوالقاسم، بعد از مدرسه احرامیان، جنب کافه هنر
  • شماره تلفن بوتیک هتل شاه ابوالقاسم یزد: ۰۳۵۳۶۳۰۳۰۳۰

بوتیک هتل هومان؛ خانه اولین تاجر طلا

خانه زرگان که متعلق به اولین تاجر طلا در یزد بوده است، بیش از ۱۵۰ سال قدمت دارد. این خانه طی سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ بازسازی شد و با نام بوتیک هتل هومان فعالیت خود را آغاز کرد. از جمله امکانات این هتل می‌توان به رستوران سنتی، کافی‌شاپ، اینترنت نامحدود، خدمات حمل‌ونقل، پارکینگ اختصاصی و پذیرش ۲۴ساعته اشاره کرد. در بوتیک هتل هومان، اقامت در اتاق‌های سنتی با تجهیزات مدرن را تجربه می‌کنید و فاصله کمی تا اغلب جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهر یزد خواهید داشت.

  • آدرس بوتیک هتل هومان یزد: خیابان قیام، کوچه لب خندق، کوچه ریسمانیان
  • شماره تلفن بوتیک هتل هومان یزد: ۰۳۵۳۶۲۷۵۵۰۵
بوتیک هتل هومان؛ خانه اولین تاجر طلا

بوتیک هتل هومان؛ از زیباترین هتل های سنتی یزد

بوتیک هتل خانه بلند؛ اقامتگاهی در بافت تاریخی شهر

هتل خانه بلند یکی از بهترین بوتیک هتل های یزد محسوب می‌شود که در دل بافت تاریخی امیرچخماق قرار گرفته است. این هتل سنتی، دو طبقه و چهار اتاق دارد و کلیه اتاق‌ها شامل امکاناتی از جمله سیستم گرمایشی و سرمایشی، حمام، سرویس فرنگی و تلویزیون هستند. برای صرف صبحانه نیز می‌توانید به رستوران مجموعه مراجعه کنید.

با اقامت در بوتیک هتل خانه بلند یزد به جاذبه‌های گردشگری همچون مجموعه امیرچخماق، خانه لاری‌ها، زندان اسکندر، موزه آب، مجموعه خان، مسجد جامع و بازارهای سنتی یزد نزدیک خواهید بود.

  • آدرس بوتیک هتل خانه بلند یزد: میدان امیرچخماق، خیابان سلمان، کوچه گازرگاه، نرسیده به حسینیه گازرگاه، کوی نایب علی
  • شماره تلفن بوتیک هتل خانه بلند یزد: ۰۹۱۳۰۱۳۱۳۶۳

بهترین هتل های ارزان یزد

هرچه هتل لوکس‌تر و مجهزتر باشد، معمولا قیمت بالاتری دارد. قیمت بهترین هتل های یزد نیز در مقایسه با هتل آپارتمان‌ها و متل‌ها بیشتر است. در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین هتل های ارزان یزد بپردازیم. هتل‌هایی که علاوه‌بر قیمت مناسب، امکانات قابل‌قبولی دارند و مهمان‌ها، آن‌ها را تایید می‌کنند.

هتل موزه فهادان؛ اولین هتل موزه ایران

فهادان، یکی از بهترین هتل های شهر یزد و اولین هتل موزه ایران است. ساختمان این هتل بیش از ۲۵۰ سال قدمت دارد و در گذشته به خانه تهرانی‌ها معروف بوده است. این هتل چهار ستاره که یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر یزد به شمار می‌رود، درست مقابل زندان تاریخی اسکندر قرار گرفته و فاصله آن با سایر اماکن توریستی از جمله خانه ملک‌زاده و خانه لاری‌ها، کمتر از پنج دقیقه است.

هتل موزه فهادان، شامل دو طبقه و ۳۰ اتاق است و از امکانات آن می‌توان به رستوران، پارکینگ و اینترنت رایگان اشاره کرد. قطعا اقامتی به‌یادماندنی را در این هتل تجربه خواهید کرد.

  • آدرس هتل موزه فهادان یزد: خیابان امام خمینی، خیابان فهادان، مقابل زندان تاریخی اسکندر
  • شماره تلفن هتل موزه فهادان یزد: ۰۳۵۳۶۳۰۰۶۰۰

هتل لاله؛ از زیباترین هتل های یزد سه ستاره

هتل لاله یزد که در گذشته با نام خانه گلشن شناخته می‌شد، شامل دو طبقه و ۴۰ اتاق است. این هتل سه ستاره پس از بازسازی، در سال ۱۳۸۲ به بهره‌برداری رسید و قدمت آن مربوط به دوره قاجار است. معماری هتل لاله کاملا دست‌نخورده باقی مانده و مشابه خانه‌های قدیمی، شامل اُرُسی، ایوان، حیاط مرکزی، پنج‌دری و هشتی است. با اقامت در این هتل، فاصله بسیار کمی تا مراکز خرید یزد و آب‌انبار تاریخی گلشن خواهید داشت. اتاق‌های تمیز، رستوران، پارکینگ و اینترنت رایگان، از جمله امکانات هتل لاله یزد به شمار می‌روند. اقامت در این هتل، مساوی با سفر در دل تاریخ است و خاطره شیرینی را برایتان به جای می‌گذارد.

  • آدرس هتل لاله یزد: بلوار بسیج، جنب آب انبار تاریخی گلشن
  • شماره تلفن هتل لاله یزد: ۰۳۵۳۶۲۲۵۰۴۸

هتل فیروزه؛ از بهترین هتل های یزد با قیمت مناسب

فیروزه، یکی از بهترین هتل های یزد با قیمت مناسب است. این هتل فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵ در ساختمانی تاریخی با قدمت بیش از یک قرن آغاز کرد. هتل فیروزه دو طبقه دارد و شامل یک حیاط مرکزی است. حال‌وهوای سنتی و قدیمی هتل، مهمانان را به گذشته‌های دور می‌برد و حس آرامش را در آن‌ها زنده می‌کند. هتل فیروزه یزد، پیش از افتتاح بازسازی شده و بسیار تمیز و مجهز است.

  • آدرس هتل فیروزه یزد: چهارراه مسجد جامع، خیابان مهد، جنب بانک رفاه
  • شماره تلفن هتل فیروزه یزد: ۰۳۵۳۶۲۷۲۹۰۱

سفر هوایی به یزد با پروازهای تریپ

حال که با بهترین هتل های یزد و آدرس آن‌ها آشنا شدید، می‌توانید برنامه سفری دوست‌داشتنی را بریزید و با اقامت در شهر بادگیرها، حال‌وهوای زندگی در میان آثار تاریخی را تجربه کنید. در حین این برنامه‌ریزی، در نظر داشته باشید که سفر هوایی اگرچه قیمت بالاتری دارد؛ در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند و انرژی‌تان را برای رسیدن به مقصد نگه می‌دارد. اما اگر بتوان بلیط هواپیما یزد را با قیمتی ارزان خریداری کرد، علاوه بر سفری آسان و راحت، از نظر اقتصادی نیز مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

آژانس گردشگری تریپ با بیش از ۱۷ سال تجربه در عرصۀ توریسم و با برگزاری باکیفیت‌ترین پروازهای خارجی و داخلی به صورت مستقیم و بدون واسطه، مرجع مطمئن شما برای کسب تجربه‌های جدید است. برای اطلاع از جدیدترین قیمت تور و پروازهای داخلی و خارجی، به وبسایت www.trip.ir مراجعه کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 2 میانگین: 5]