بهترین صدای زنگ برای بیدار شدن در صبح
بهترین صدای زنگ برای بیدار شدن در صبح

بسیاری از ما صبح‌ها با زنگ موبایلی که کوک کرده‌ایم از خواب بیدار می‌شویم. این زنگ‌ها اغلب، ولی صدای آزاردهنده‌ای دارند، به نحوی که از شنیدن بی‌موقعشان در وقت دیگری از روز مضطرب می‌شویم. اما این افرادی که ملودی‌های ساعت زنگ‌دار ما را می‌سازند چه کسانی هستند؟ آیا آن‌ها انسان‌های مردم‌آزاری هستند که از بیدار کردن بقیه با آهنگ‌های گوش‌خراش و تهاجمی لذت می‌برند؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آفتاب نیوز، بسیاری از ما صبح‌ها با زنگ موبایلی که کوک کرده‌ایم از خواب بیدار می‌شویم. این زنگ‌ها اغلب، ولی صدای آزاردهنده‌ای دارند، به نحوی که از شنیدن بی‌موقعشان در وقت دیگری از روز مضطرب می‌شویم. اما این افرادی که ملودی‌های ساعت زنگ‌دار ما را می‌سازند چه کسانی هستند؟ آیا آن‌ها انسان‌های مردم‌آزاری هستند که از بیدار کردن بقیه با آهنگ‌های گوش‌خراش و تهاجمی لذت می‌برند؟
پژوهشگران استرالیایی برای تعیین بهترین راه بیدار شدن دست به تحقیقی جدید زدند و دریافتند که آلارم‌های ملایم و آهنگین افراد را در صبح به طور موثرتری از حالت خواب‌آلودگی خارج می‌کند، در حالی که بوق‌ها و زنگ‌های هشدار تند شما را بی‌حال‌تر می‌کند.
برای انجام این تحقیق دکتر استوارت مک فارلین از موسسه فناوری سلطنتی ملبورن و همکارانش ابتدا ۵۰ شرکت‌کننده را برای تکمیل یک نظرسنجی در مورد زنگ بیدارباش و شرح وضعیت خواب صبحگاهی انتخاب کردند.هر فرد نوع آهنگ انتخابی‌اش را برای بیدار شدن مشخص کرد و همچنین سطح هوشیاری و خواب‌آلودگی خود را بر اساس معیارهای استاندارد در اختیار تیم ارزیاب مطالعه قرار داد.
بنا بر نتایج این مطالعه که در نشریه علمی «Plos One» منتشر شده است، زنگ‌های تند می‌تواند در اول صبح استرس زیادی را در سراسر بدن ایجاد کند. بیدار شدن با صدایی که خیلی بلند است ضربان قلب شما را افزایش می‌دهد و بنابراین حتی اگر یک خواب شبانه خوب هم داشته باشید، یک بیدار شدن ناگهانی می‌تواند روزتان را خراب کند و نتیجه معکوس بدهد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]