احکام نومعلمان صادر شد
احکام نومعلمان صادر شد

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که فرآیند صدور احکام نومعلمان آغاز شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مصوبه اعضای کمیسیون آموزش، ساعات کاری معلمان مدارس غیرانتفاعی به ۳۰ ساعت در هفته کاهش و بیمه آنها نیز به صورت کامل محاسبه خواهد شد. وی در ادامه از صدور احکام نومعلمان گفت.
حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، گفت: بررسی این طرح در مجلس به پایان رسیده. برای ارزیابی به شورای نگهبان ارسال شده بود که شورا ایراداتی به آن گرفته که در جلسه اخیر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات این طرح بررسی و ایرادات آن برطرف شد.
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که فرآیند صدور احکام نومعلمان آغاز شده است.
ساعات کاری معلمان مدارس غیرانتفاعی
وی درباره ایرادات شورای نگهبان نسبت به طرح اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، گفت: موضوع بیمه معلمان و کادر مدارس غیر انتفاعی و … از جمله ایرادات شورای نگهبان نسبت به این طرح بود که مورد ارزیابی قرار گرفت.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: در جلسه اخیر کمیسیون آموزش با حضور مسئولان آموزش و پرورش و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و طراحان طرح، ایرادات برطرف و اعضا مصوباتی نیز داشتند.
حجت‌الاسلام فلاحی در تشریح یکی از مصوبات اعضای کمیسیون آموزش، اظهار کرد: بر اساس مصوبه اعضای کمیسیون آموزش، ساعات کاری معلمان مدارس غیرانتفاعی به ۳۰ ساعت در هفته کاهش و بیمه آنها نیز به صورت کامل محاسبه خواهد شد.
وی اظهار کرد: مصوبات و گزارش کمیسیون آموزش برای بررسی درجلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه می‌شود. در صورت تصویب نمایندگان، طرح برای بررسی مجدد به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]