پناهیان: حجاب در جامعه مستحکم‌تر شده است
پناهیان: حجاب در جامعه مستحکم‌تر شده است

حجت الاسلام پناهیان گفت: تعداد محدودی از افراد در جامعه بی حجاب هستند و بر اساس تحقیقات انجام گرفته در ماه‌های گذشته، محجبه‌ها مستحکم‌تر شده‌ و کار فرهنگی نیز بیشتر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در اجتماع زنان عاشورایی استان تهران که پیش از ظهر امروز در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، با اشاره به نقش زنان در عاشورا اظهار کرد: زنان در کربلا نقش بالایی داشتند و رنج و محنتی که حضرت زینب(س) کشید بیشتر از شهدای کربلا بود زیرا پس از روز عاشورا سختی‌های زنان شروع شد و مقام و ارج این بانوی صبر و استقامت نیز بالاتر از شهدا است.

وی با اشاره به مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان در تاریخ اسلام، گفت: در روز غدیر خم، بنابر تدبیر پیامبر گرامی اسلام(ص) همه زنان نیز با حضرت علی(ع) بیعت کردند و در این روز بزرگترین مشارکت سیاسی زنان رقم خورد که نشان دهنده توجه اسلام به زنان است.

دشمن بیشتر از اسلحه، از کارهای فرهنگی می‌ترسد

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه بنیانگذار روضه‌های خانگی حضرت زهرا(س) است، افزود: جلسات روضه‌های خانگی زنان سرچشمه ایمان و معرفت است و بانوان باید از طریق گسترش این جلسات نقش خود را در مقابله با دشمن ایفا کنند چرا که دشمن بیشتر از اسلحه، از کارهای فرهنگی و مذهبی می‌ترسد.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به تلاش‌های دشمن برای تغییر سبک زندگی زنان کشورمان، بیان کرد: دشمنان ما جزو احمق‌ها هستند و تلاش‌هایشان درخصوص ترویج بی حجابی بیهوده است زیرا در مدت اخیر حجاب در جامعه مستحکم‌تر شده است.

تحول دانشجوی غیر محجبه‌  با شهادت آرمان

وی ادامه داد: فقط تعداد محدودی افراد بی حجاب را نبینید زیرا بر اساس تحقیقات انجام گرفته، محجبه‌ها بیشتر شده و بانوان باحجاب مستحکم‌تر شده‌اند و کار فرهنگی نیز بیشتر شده است اما رسانه‌های ما ضعیف هستند و این کارها دیده نمی‌شود. دانشجوی غیر محجبه‌ای داشتیم که با شهادت آرمان علی وردی متحول شد و به زیارت کربلا رفت.

استاد حوزه و دانشگاه  تصریح کرد: دشمنان فقط به بی حجابی متوقف نمی‌شوند و اهداف شوم آنها ادامه دارد. آنها فرماندهان داعش هستند و نسبت به ظلم به بانوان کارهایی انجام می‌دهند که فقط سربازان یزید این کارها را کرده‌اند.

 زن‌های دنیا از فرهنگ مبتذل خسته‌اند

حجت الاسلام پناهیان در رابطه با توجه به قرآن تاکید کرد: زنان از مردان فرهنگ‌سازتر هستند و لذا مادران باید قرآن را بیش از این در زندگی دختران جاری کنند و باید تحولی در رابطه مادران با دختران پدید بیاد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن با هیجانات ناشی از هرزگی و ابتذال به میدان آمده است و زن‌های دنیا از فرهنگ مبتذل خسته‌اند، شما با هیجانات نورانی قرآنی به مقابل این دشمنان بروید و مجالس امام حسین(ع) و ائمه را که پدیدآورنده نشاط است گسترش دهید.

پایان پیام/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]