واقعیت‌های عجیب درباره قهوه
واقعیت‌های عجیب درباره قهوه

شاید فکر کنید قهوه محبوب ترین نوشیدنی گرم در جهان است؛ در حالی که بسیاری قهوه را برای شروع روز خود ترجیح می دهند، پرمصرف ترین نوشیدنی جهان، به غیر از آب، چای است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، روزیاتو نوشت: واقعیت های غافلگیرکننده تری هم وجود دارد که ممکن است باعث شود شما کمی متفاوت به قهوه خود نگاه کنید. در ادامه نکات جالب بیشتری درباره این دمنوش تلخ محبوب بخوانید.
۱ – مصرف مسکن با قهوه باعث بهبود اثربخشی آن می شود.
اگر تا به حال توانسته اید سردرد خود را با یک فنجان قهوه از بین ببرید، فقط از کافئین به عنوان یک مسکن موثر استفاده کرده اید، کاری که شرکت های داروسازی نیز انجام می دهند. اگر به مواد تشکیل دهنده مسکن های رایج توجه داشته باشید، بسیاری از آنها ممکن است دارای کافئین باشند؛ زیرا اثربخشی این داروها را تا ۴۰ درصد افزایش می دهد.
۲ – فنلاندی ها بیشترین میزان قهوه را در جهان مصرف می کند.
برزیل بزرگترین تولید کننده قهوه در جهان است و پس از آن ویتنام و هند قرار دارند. اما وقتی صحبت از مصرف به میان می‌آید، فنلاندی ها بیشتر از مردم هر کشور دیگری قهوه می نوشند و اکثر فنلاندی ها سالانه ۱۲.۵ کیلوگرم قهوه مصرف می‌کنند. تنها کشور دیگری که در آن هر فرد بیش از ۱۰ کیلوگرم قهوه در سال مصرف می کند، سوئد است.
۳ – قهوه قدمت زیادی دارد و بزها آن را کشف کرده اند.
افسانه‌ها حاکی از آن است که یک گله‌دار بز اتیوپیایی به نام کالدی، زمانی که بزهایش دانه های درخت قهوه را می‌خوردند و شب‌ها نمی‌خوابیدند، قهوه را کشف کرد. کالدی این را به راهب صومعه محلی گفت که او نیز به خواص پر انرژی آن و همینطور افسانه قهوه و کشت آن پی برد. از نظر تاریخی، کشت و تجارت قهوه در شبه جزیره عربستان در قرن پانزدهم آغاز شد.
۴ – بسیاری تلاش کرده اند قهوه را ممنوع کنند، اما موفق نشده اند.
بسیاری از رهبران بارها سعی کرده اند قهوه را ممنوع کنند و آن را عصیانگر احساسات عمومی خوانده اند. در قرن شانزدهم در مکه و همچنین در ایتالیا چنین تصمیماتی گرفته شد، اما همیشه کسی که در قدرت بود، قهوه را بیش از حد دوست داشت که آن را ممنوع کند. سوئد نیز در قرن هجدهم سعی کرد آن را ممنوع کند، اما کاری از پیش نبرد و قهوه ماندگار شد.
۵ – کافئین ممکن است باعث اوردوز شود.
اوردوز کافئین بسیار بسیار نادر است، اما اگر نوشیدنی های کافئین دار بسیاری (معادل ۳۰ فنجان قهوه) در مدت کوتاهی مصرف شود، ممکن است اتفاق بیافتد. گفته می شود، بیش از ۴۰۰ میلی گرم کافئین می تواند باعث عصبانیت، بی خوابی و حتی تحریک پذیری شود. برای دریافت این مقدار، باید بین ۴ تا ۸ فنجان قهوه، بسته به قدرت آن، بنوشید.
۵ – قهوه‌ی Decaf با قهوه‌ی caffeine-free فرق دارد.
ممکن است طعم قهوه را بیشتر از انرژی زایی اش دوست داشته باشید، اما قهوه Decaf که ترجیح می دهید ممکن است همچنان حاوی کافئین باشد. به طور متوسط، یک فنجان قهوه Decaf در مقایسه با ۷۰ تا ۱۴۰ میلی گرم کافئین در یک فنجان قهوه معمولی، حاوی ۷ میلی گرم کافئین است. بنابراین اگر به کافئین حساسیت دارید یا می خواهید آن را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید، قهوه‌ی caffeine-free جایگزین ایده آل و بدون کافئین است.
۷ – گران ترین قهوه جهان از مدفوع حیوان به دست می آید.
گران ترین قهوه جهان، Kopi Luwak، از دانه های قهوه استخراج شده از مدفوع حیوانی به نام گربه زباد در اندونزی تهیه می‌شود. این حیوان رسیده ترین دانه های قهوه را می خورد و دانه های نیمه هضم شده و تا حدودی تخمیر شده را در مدفوعش می مانند، که سپس جمع آوری، شسته، برشته و آسیاب می شود.
۸ – نوشیدن قهوه می تواند عمر شما را طولانی کند.
زمانی قهوه در لیست مواد سرطان‌زا قرار داشت و تصور می‌شد که باعث سرطان می‌شود. امروزه، مطالعات ثابت کرده افرادی که به طور متوسط ۱ تا ۴ فنجان در روز قهوه می خورند، طول عمر بیشتری دارند. همچنین با مصرف قهوه ۸ تا ۱۵ درصد کاهش خطر مرگ و میر مشاهده شده است و مطالعات دیگری ثابت می‌کند مصرف کنندگان قهوه از سلامت قلبی عروقی بهتری برخوردار هستند.
۹ – درون قهوه آسیاب شده حشره وجود دارد.
در مورد تمام مواد غذایی که ما مصرف می کنیم، اکثر آژانس های مواد غذایی، از جمله FDA، اجازه می دهند تا درصدی ناخالصی و نواقصی وجود داشته باشد. طبق آئین نامه FDA، مجاز است در پودر قهوه به ازای هر ۴۵۰ گرم، ۱۰ میلی گرم حشرات یا حتی مدفوع یا موی حیوانات وجود داشته باشد.
۱۰ – قهوه می تواند سایز سینه شما را کاهش دهد.
اگر می خواهید سایز سینه خود را کاهش دهید، قهوه، یا بهتر است بگوییم کافئین موجود در آن، ممکن است جواب دهد. یک مطالعه جدید نشان می دهد که کافئین ممکن است اندازه سینه را در زنان کاهش دهد و هر چه قهوه بیشتر مصرف شود، تأثیر آن قوی تر است. اما این تنها در صورتی صادق است که شما یک ژن خاص برای آن داشته باشید، بنابراین تنها زنان خاصی می توانند از این روش به نتیجه برسند.
آیا این مقاله باعث شد که قهوه دیگری بنوشید یا به طور کامل آن را کنار بگذارید؟ چه حقایق دیگری درباره قهوه می دانید؟

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]