معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه نیازمند عزمی راسخ برای تشویق جوانان به ازدواج هستیم، گفت: سن ورود به بازار کار و سن ازدواج برای جوانان ایران باید کاهش یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا، ” سینا کلهر ” شنبه شب در آیین تجلیل از جوانان برتر استان یزد که در جشنواره ” جوانان برتر ایران زمین” » برگزار شد افزود: در حالی سن ورود به بازار کار برای یک جوان در کشورهای پیشرفته ۱۸ سالگی است که این رقم در ایران ۳۰ سال است، بنابراین اولین و مهمترین تلاش باید کاهش جهشی سن ورود این قشر به حوزه کار باشد.
معاون وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: میانگین سن ازدواج در کلان‌شهرهای کشور ۲۹ سال و به نوعی یک فاجعه است بنابراین نیازمند عزم راسخی برای تشویق جوانان کشور به ازدواج هستیم.
کلهر گفت: یکی از دلایل اینکه امروز از تجلیل جوانان صحبت می‌کنیم معطوف کردن توجه‌ها به سرمایه‌های اصلی این سرزمین است.
وی با بیان اینکه گاهی نسبت به جوانان کشور بی‌توجهیم گفت: اگر بعد از ۱۰ سال این مراسم دوباره در حوزه جوانان در حال برگزاری است به همین دلیل است چون گاهی بهترین زمان‌ها، آنتن تلویزیون به افرادی تعلق می‌‎گیرد و ناگهانی در کشور شناخته می‌‎شوند ولی ده‌ها جوان که حتی جزو دانشمندان برتر کشور و جهان هستند در استان خودشان ناشناخته می‌مانند.
این مسئول با تاکید بر اینکه اگر امروز از پیشرفت در کشور حرف می‌زنیم این پیشرفت محصول تلاش همین جوانان است بیان کرد: در ایران بیش از اندازه برای توانمندسازی جوانان وقت صرف می‌کنیم در حالی که بیش از آن نیازمند فرصت‌سازی برای جوانان هستیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]