پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 53789
  • 03 ژانویه 2024 - 20:11
  • 34 بازدید
  • ۰ دیدگاه

متقاضیان خودرو با این خبر نگران شدند / موج تحویل ندادن محصولات شرکت های خودروساز به راه می افتد؟

متقاضیان خودرو با این خبر نگران شدند / موج تحویل ندادن محصولات شرکت های خودروساز به راه می افتد؟
متقاضیان خودرو با این خبر نگران شدند / موج تحویل ندادن محصولات شرکت های خودروساز به راه می افتد؟

اکو ایران : تغییر نقش شورای رقابت در بحث قیمت گذاری خودرو در مبدا، ثبت نام کنندگان برای محصولات تولیدی شرکت های خودروساز را نگران کرده است. متقاضیان نگرانند در موعد مقرر محصولات ثبت نامی خود را از شرکت های خودروساز تحویل نگیرند.

به گزارش اکو ایران، شورای رقابت، تعیین قیمت محصولات تولیدی شرکت های خودروساز را به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان واگذار کرد و خود در جایگاه ناظر قرار گرفت. این اتفاق سبب شده تا متقاضیان نگران زمان تحویل محصولاتی باشند که برای آنها نام نویسی کرده اند.

پیش بینی می شود با توجه به تغییر مرجع قیمت گذاری از شورای رقابت به سازمان حمایت شرکت های خودروساز مذاکرات خود برای افزایش قیمت خودروهای تولیدی را با مدیران صمت و سازمان حمایت آغاز کنند.

تجربه نشان داده هر زمان شرکت های خودروساز منتظر دریافت مجوز افزایش قیمت محصولات تولیدی خود هستند اولین کاری که می کنند مسیر عرضه محصولات خود به بازار را تا حد امکان باریک کرده تا بتوانند محصولات تولیدی خود را با قیمت های جدید برای متقاضیان فاکتور کنند.

این مساله با واکنش منفی متقاضیانی که برای محصولات شرکت های خودروساز را در سامانه یکپارچه نام نویسی کردند یا محصولات خودروسازان را پیش خرید کردند روبرو می شد اما خودروسازان چندان توجهی به انتقادهای مطرح شده نمی کنند و برای اینکه بتوانند از زیان حاصل از فروش محصولات تولیدی خود کاسته و خودروهای تولیدی را با قیمت های بالاتر عرضه کنند به هر وسیله متوسل می شود.

پیش بینی می شود با توجه به اینکه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان ذیل وزارت صمت قرار دارد و شرکت های خودروساز نیز مدیرانی را بالای سر خود می بینند که با هماهنگی صمت انتخاب می شوند این گمانه تقویت می شود که لیست قیمت دو خودروساز بزرگ کشور در آینده نزدیک بروز رسانی شود. ایران خودرو و سایپا در آخرین صورت های مالی منتشر شده خود مربوط به نیمه اول سال جاری از زیان انباشته حدود ۱۶۲ هزار میلیارد تومانی خبر داده اند.

بخشی از این زیان انباشته از محل قیمت گذاری محصولات تولیدی خودروسازان توسط شورای رقابت به آنها تحمیل شده است. مدیران خودروساز امیدوارند تا بتوانند هر چه سریعتر لیست قیمتی جدیدی را به دست بیاورند. اما به نظر می رسد این امیدواری سبب نگرانی متقاضیان خرید خودرو از کارخانه شود. باید منتظر ماند و دید خودروسازان چه زمانی سرعت فاکتور کردن محصولات خود را کم کنند و آیا سیاست گذار خودرویی اجازه این مساله را به آنها می دهد یا نه؟   

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان 01 مه 2024

بازار خودرو با این خبر بهم می‌ریزد / سیگنال منفی وزیر صمت به خودروسازان

اکو ایران : تیم کارشناسی برای بررسی وضعیت ارز تخصیص یافته به خودروسازان خصوصی تشکیل شد.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.