درخواست شورای شهر تهران برای کمک فوری به سیستان
درخواست شورای شهر تهران برای کمک فوری به سیستان

عضو شورای شهر با اشاره به وقوع همزمان سیل و زلزله در استان سیستان و بلوچستان تأکید کرد: تعلل در خصوص کمک رسانی به مردم مظلوم و محروم این استان پذیرفته نیست.

حبیب کاشانی، عضو شورادرجلسه امروز شورای شهر تهران   با اشاره به وقوع همزمان سیل و زلزله در استان سیستان وبلوچستان گفت: تعلل ما در خصوص مردم سیستان و بلوچستان پذیرفته نیست. کشوری که در زمینه‌های علمی، ورزشی، صنعتی و دفاعی در جهان حرفی برای گفتن دارد؛ برای یک اتفاق این چنینی نباید تعلل کند. شهرداری تهران که در تمام این سال‌ها و در تمام مشکلات در کنار مردم بوده بتواند تیمی برای امدادرسانی اعزام کند. حادثه‌ای که در این استان اتفاق افتاده بسیار سخت است؛ امیدواریم با اتحاد تمام نیروها کمک رسانی‌های لازم انجام شود تا مشکل مردم مظلوم و محروم سیستان و بلوچستان حل شود.

رئیس ستاد توان افزایی سازمان های مردم نهاد گفت: به نوبه خود جلساتی را با سمن‌ها، سازمان های مردم نهاد و خیریه ها جهت کمک و یاری به مردم سیستان و بلوچستان برگزار کرده و می‌کنیم.

احمد علوی عضو شورای شهر تهران، هم با اشاره به سیل و زلزله در شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان گفت: امروز همه ایران به واسطه بلایای طبیعی در سیستان و بلوچستان دچار درد و رنج شده است و لازم است امروز همه به وظایف خود عمل کنند.

وی افزود: ما به نوبه خود جلساتی را با سمن‌ها، سازمان های مردم نهاد و خیریه ها جهت کمک و یاری به مردم سیستان و بلوچستان برگزار کرده و می کنیم.

 در این جلسه  پرویز سروری، نایب رئیس شورا هم با اشاره به اقدامات انجام شده به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری اظهار داشت: در هفته احسان و نیکوکاری اقدامات خوبی انجام شد؛ برای اولین بار ۱۵۰۰ نفر از کودکان کار در برج میلاد حضور یافته و برخی از خوانندگان مطرح کشور برای آن‌ها به اجرای برنامه پرداختند؛ برنامه‌هایی که در روحیه این عزیزان و آینده سازان کشور که در شرایط مشقت باری زندگی می‌کنند؛ بسیار موثر هستند. امیدواریم این دست برنامه‌ها برای این کودکانی که تکه‌های پیکر کشور هستند؛ تداوم یابد چرا که می‌تواند در کاهش حجم سختی‌های آن‌ها تاثیر گذار باشد. 

سروری در ادامه با تأکید بر اینکه روز ۱۵ اسفند از مناسبت‌های بسیار مهمی است که ما باید در آن به موضوع درخت به طور ویژه بپردازیم؛ بیان کرد: به این مناسبت ما باید توجه ویژه خود را به نقش درخت در هوای پاک و ایجاد فضای مناسب برای زندگی و تفرج مردم معطوف کنیم. خوشحالیم که شورای ششم و شهرداری در حال انجام اقدامات موثری در جهت توسعه فضای سبز و به ویژه کمربند تهران است که فواید و آثار مختلفی از جمله کاهش آلودگی و ایجاد هوای پاک دارد؛ همچنین اقداماتی که در حوزه حریم به منظور جلوگیری از گسترش آن در حاشیه تهران انجام می‌شود. امیدواریم این اقدامات توسعه یافته و شاهد شهری سبز باشیم. 

وی ادامه داد: ما باید این واقعیت را بپذیریم که صرفاً با توسعه فضای سبز هوای تهران، پاک نخواهد شد. بلکه این یک مؤلفه، از مؤلفه‌های تأثیرگذار است. شورای ششم با برنامه ریزی درستی که در حوزه حمل و نقل و برقی سازی انجام داده به علاوه توسعه فضای سبز می‌تواند نقش بسیار مهم و مکملی را در کاهش آلایندگی هوای تهران ایفا کند. امیدواریم شورای شهر همچنان بر این سیاست خود اصرار ورزد و شهرداری در جهت اجرای این سیاست‌ها، اقدامات مؤثرتری انجام دهد. 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]