به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام منابع خبری، رئیس جمهور آمریکا امروز چهارشنبه به وقت محلی برابر با ۱۱ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۹ مهرماه جاری با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای چهارمین بار از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گفتگو کرده است کاخ سفید روز سه شنبه نیز […]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام منابع خبری، رئیس جمهور آمریکا امروز چهارشنبه به وقت محلی برابر با ۱۱ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۹ مهرماه جاری با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای چهارمین بار از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گفتگو کرده است

کاخ سفید روز سه شنبه نیز اعلام کرد جو بایدن رئیس‌جمهور و کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل تماس گرفتند تا درباره حمایت آمریکا از اسرائیل گفت وگو کنند.

به گزارش ایرنا از نیویورک، این سومین تماسی است که بایدن با نتانیاهو از زمان آغاز جنگ میان رژیم اسرائیل و فلسطین در روز شنبه انجام داده است.

پیش از این، شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی برابر با ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۸ مهرماه جاری به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، احتمال ورود به غزه را مطرح کرد و بایدن در مورد این اقدام به نتانیاهو هشدار نداده و خواستار خویشتن داری نشده است.

مقامات آمریکایی می گویند که تصمیم بایدن برای عدم دعوت به خویشتن داری نتانیاهو نشان دهنده شوک و وسعت حمله حماس به اسرائیل است که واکنش بایدن را متفاوت کرده است.

مقامات آمریکایی اذعان کرده‌اند که ورود ارتش رژیم صهیونیستی به غزه، دولت آمریکا را در موقعیت بسیار ضعیفی قرار می‌دهد: آمریکا به طور کلی هنگام وقوع درگیری‌ها در منطقه از همه طرف ها خواسته است آتش بس کنند.

سی ان ان نوشت: مساله دیگر احتمال نگهداری گروگان های آمریکایی در داخل غزه است. رئیس جمهور آمریکا و تیم امنیت ملی او به شدت از احتمال افزایش حمله نتانیاهو به غزه آگاه هستند.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

در این حمله ترکیبی علاوه بر هوا و دریا، تفنگداران حماس با پیشروی در اراضی اشغال‌شده تلفاتی بی‌سابقه را بر صهیونیست‌ها وارد آوردند که به اذعان رسانه های صهیونیستی، یک هزار صهیونیست تاکنون به هلاکت رسیده، ۲۳۸۲ نفر زخمی شده اند که ۲۲ نفر از آن‌ها امیدی به زنده ماندنشان نیست و ۳۴۵ نفر دیگر هم در وضعیت وخیم و خطرناک هستند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]