رهاسازی ماهی قرمز در منابع آبی طبیعی ممنوع است
رهاسازی ماهی قرمز در منابع آبی طبیعی ممنوع است

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: ماهی قرمز از گونه‌های غیر بومی و مهاجم بوده و رهاسازی آن در منابع آبی طبیعی به محیط زیست استان آسیب می‌زند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا،  حمزه عشوری امروز ۱۳ فروردین ماه در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید به اینکه مردم و گردشگران از رهاسازی ماهی قرمز عید نوروز در منابع آبی طبیعی جدا خودداری کنند، اظهار کرد: گونه غیر بومی کاراس یا ماهی قرمز به دلیل ویژگی‌های زیستی همچون بکرسایی، تحمل شرایط بد زیست محیطی و رقابت غذایی با گونه‌های بومی، تهدید زیستی جدی برای منابع آبی و گونه‌های بومی استان محسوب می‌شود.
وی از مردم گیلان، مسافران و گردشگران خواست در پایان تعطیلات نوروز و خصوصا در روز انس با طبیعت این گونه‌های غیر بومی را در طبیعت رهاسازی نکنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت با اشاره به اهمیت آموزش و فرهنگ سازی بین مردم، گفت: در این زمینه نیازمند آموزش همگانی از طریق رسانه‌ها، صدا و سیما، سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی و فعالان فضای مجازی هستیم.
عشوری با اشاره به اهمیت تعیین مکان‌های مشخص برای دریافت ماهی قرمز توسط دستگاه‌های مرتبط، تصریح کرد: شهرداری‌ها و دستگاه‌های مرتبط با معرفی مناطق مستعد برای جمع آوری گونه غیربومی ماهی قرمز با مشارکت مردم می‌توانند این خطر را از محیط زیست طبیعی استان دور کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]