ادعای یک رسانه در مورد  پهپادهای ارتش آمریکا
ادعای یک رسانه در مورد  پهپادهای ارتش آمریکا

فاکس نیوز با اشاره به رقابت پنج شرکت که مدل‌های پهپادی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را برای پیوستن به نیروی هوایی آمریکا ارائه می‌دهند، اذعان کرد: وزارت دفاع ایالات متحده به دنبال توسعه هواپیماهای هدایت شونده با هوش مصنوعی جدید و ارزان قیمت است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا، پروژه هواپیمای رزمی مشترک (CCA) بخشی از یک برنامه ۶ میلیارد دلاری است که حداقل هزار پهپاد جدید را به نیروی هوایی ایالات متحده اضافه می کند.
فاکس نیوز با استناد به گزارش وال استریت ژورنال نوشت: این پهپادها در کنار جت های هدایت شونده توسط انسان مستقر می شوند و پوششی برای آنها ایجاد می کنند. آن ها قادرند به عنوان اسکورت با قابلیت های تسلیحاتی کامل عمل کرده و می توانند به عنوان پیشاهنگ یا مرکز ارتباطی نیز فعالیت کنند.
این گزارش از بوئینگ، لاکهید مارتین، نورثروپ گرومن، جنرال اتمیکس و صنایع اندوریل به عنوان شرکت هایی نام برد که به این چالش پیوسته اند. نکته قابل توجه این که جنرال اتمیکس پهپادهای ری اپر (Reaper) و پریدیتر (Predator) را که ایالات متحده در عملیات های متعددی در خاورمیانه به کار گرفته، تهیه کرده است و اندوریل یک تازه وارد در این زمینه شناخته می شود که در سال ۲۰۱۷ توسط مخترعی به نام پالمر لاکی، تأسیس شد.
بوئینگ تنها شرکتی است که از گزینه پیشنهادی خود با عنوان خفاش روح پرده برداری کرده است. طول این پهپاد بین ۲۰ تا ۳۰ فوت است و می تواند تنها کمی پایین تر از سرعت صوت پرواز و بیش از ۲ هزار مایل دریایی را طی کند. بر اساس اطلاعات وب‌سایت بوئینگ، این هواپیما برای کار با هواپیماهای نظامی موجود و «تکمیل و گسترش مأموریت‌های هوابرد» طراحی شده است. از دیگر ویژگی های این هواپیما می توان به “هشدار اولیه تاکتیکی” و سایر قابلیت های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی اشاره کرد، اما نکته برجسته و مهم آن، به گفته سازنده اش، “طراحی کم هزینه” است.
فاکس نیوز افزود: کاهش هزینه یکی از عناصر هوش مصنوعی است که پنتاگون را برای پیگیری این پروژه جذاب می کند. کاتلین هیکس، معاون وزیر دفاع آمریکا در آگوست ۲۰۲۳ تصریح کرد که وسایل نقلیه خودمختار مجهز به هوش مصنوعی، واحدهای قابل مصرف «کوچک، هوشمند و ارزانی» را در اختیار ارتش ایالات متحده قرار می‌دهند و این موضوع به «تغییر بسیار آهسته نوآوری‌های نظامی ایالات متحده» کمک می‌کند.
آندوریل نیز دستکم یک پهپاد مجهز به هوش مصنوعی به نام رود رانر (Roadrunner) را به نمایش گذاشته است. این، یک پهپاد جنگی با موتور جت است که از ناوبری هوش مصنوعی استفاده می کند و به عنوان یک “تهدید هوایی بسیار کم هزینه و به طور فزاینده ای پیچیده و پیشرفته” شناخته می شود.
در ادامه این گزارش آمده است: جنرال اتمیکس یک سال پیش به طور فعال اکوسیستم پروژه هواپیمای رزمی مشترک (CCA) خود را با نمایش سیستم هواپیمای بدون سرنشین آونجر (Avenger) ترکیب شده با هواپیماهای “دوقلو دیجیتال” برای شرکت در ماموریت‌های رزمی خاص انجام داد.
این شرکت فاش کرد که در اواخر سال ۲۰۲۲ آزمایش هایی را انجام داده است که به طور بالقوه نشان می دهد این شرکت می تواند علاوه بر رابطه سالم با پنتاگون، ‌برتری های دیگری نیز داشته باشد.
جنرال اتمیکس با اشاره به این آزمایش‌ها تاکید کرد که این شرکت ابزار جدید و نوآورانه ای را برای پلتفرم های نظامی نسل بعدی برای تصمیم گیری در شرایط پویا و نامطمئن دنیای واقعی فراهم می کند.
در قسمت دیگری از این گزارش آمده است: لاکهید مارتین توانایی ادغام هوش مصنوعی در هواپیماهای خود را به نمایش گذاشته است، هواپیمای آموزشی ویستا ایکس-۶۲ ای (VISTA X-۶۲A) خود را دریافت کرده و آن را با سیستم عامل های هوش مصنوعی که در اوایل سال ۲۰۲۳ به مدت ۱۷ ساعت خلبانی هواپیما را هدایت می کرد، به روز کرده است.
کریستوفر کوتینگ، مدیر تحقیقات دانشکده خلبانی آزمایشی نیروی هوایی ایالات متحده در بیانیه‌ای مطبوعاتی در وب‌سایت لاکهید مارتین تاکید کرد: هواپیمای آموزشی ویستا به ما این امکان را می‌دهد که توسعه و آزمایش تکنیک‌های هوش مصنوعی پیشرفته را با همسو با طرح‌های جدید جنگنده های بدون سرنشین پیش ببریم.
فاکس نیوز در پایان گزارش خود نوشت: نورثروپ گرومن هنوز هیچ جنگنده تنظیم شده با هوش مصنوعی را که بتواند برای پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) ارسال کند، مشخص نکرده و یا نمایش نداده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]