تاریخ چهارشنبه سوری ۲۳ یا ۲۹ اسفند؟ / اشتباه نکنید!
تاریخ چهارشنبه سوری ۲۳ یا ۲۹ اسفند؟ / اشتباه نکنید!

چهارشنبه سوری امسال سوالات زیادی را در خصوص تاریخش در ذهن افراد ایجاد کرده است، در این مطلب تاریخ دقیق چهارشنبه سوری سال ۱۴۰۲ را برایتان آماده کرده ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بسیاری از افراد گمان می کنند که جشن چهارشنبه سوری، سه شنبه آخر سال مصادف با ۲۹ اسفند است اما شب عید تاریخ اصلی جشن چهارشنبه سوری نیست و این جشن زودتر برگزار می شود. در ادامه این بخش تاریخ اصلی چهارشنبه سوری امسال(۱۴۰۲) را اعلام می کنیم.
تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم شمسی سال ۱۴۰۲ برابر با روز سه شنبه ۲۲ اسفند است. جشن چهارشنبه سوری، در واقع سه شنبه آخر سال نیست بلکه شب چهارشنبه آخر سال است. آخرین چهارشنبه سال، چهارشنبه ۲۳ اسفند است در نتیجه جشن چهارشنبه سوری در روز سه شنبه ۲۲ اسفند برگزار می‌شود.
اگر به تقویم های ملی و رسمی نیز مراجعه کنید، تاریخ دقیق چهارشنبه سوری امسال برابر با روز سه شنبه ۲۲ اسفند مصادف با ۱۲ مارس سال ۲۰۲۴ و ۱ رمضان سال ۱۴۴۵ است.
چهارشنبه سوری چه روزی است؟ چهارشنبه سوری یکی از جشن‌های سنتی و با اصالت ایرانیان است که قبل از نوروز برگزار می‌شود. عنصر اصلی این جشن آتش است. چهارشنبه سوری یا جشن سوری که در زبان عامیانه به آن چارشنبه سوری می‌گویند، نخستین جشن از مجموعه جشن‌ها و مناسبت‌های نوروزی است که با آداب و رسوم خود به صورت دسته جمعی در اقصی نقاط کشور برگزار می‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]