صید ماهی در رودخانه‌ها و تالاب‌های خوزستان ممنوع شد
صید ماهی در رودخانه‌ها و تالاب‌های خوزستان ممنوع شد

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که صید ماهی در رودخانه‌ها و تالاب‌های خوزستان همزمان با فصل تکثیر و تخم‌ریزی ماهیان ممنوع است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هرگونه صید، حمل، عرضه و فروش ماهی رودخانه‌ای طبق مقررات حفاظت محیط زیست از ۲۰ اسفند جاری تا تاریخ صدور مجوز صید در سال ۱۴۰۳ که مقارن با فصل تکثیر و تخم‌ریزی ماهیان است در همه منابع آبی شهرستان‌ها اعم از رودخانه، تالاب، دریاچه و آب بندهای طبیعی و… ممنوع اعلام می‌شود.
در این اطلاعیه از صیادان خواسته شده که به منظور حفظ ذخایر آبزیان و منابع طبیعی خدادادی در فصل ممنوعه از هرگونه فعالیت صید و صیادی خودداری کنند.
همچنین با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و به منظور جلوگیری از خرید و فروش آبزیان توسط برخی افراد سودجو که با صید و فروش غیرقانونی جانوران وحشی مانند مار، مارماهی، لاک پشت و سمندر علاوه بر نابود کردن نسل این گونه جانواران، به دلیل وجود بیماری‌های مشترک انسان و حیوان که موجبات انتقال بیماری را به خصوص برای کودکان که علاقه زیادی به موجودات کوچک آبزی دارند، فراهم می‌کند، به هم استانی‌ها اطلاع داده می‌شود به منظور حفظ نسل، پیشگیری از انتقال امراض و جلوگیری از قاچاق حیات وحش، از خرید هر یک از این گونه‌ها خودداری کنند.
شهروندان در صورت مشاهده تخلف با شماره‌های ۱۵۴۰ یا ۷۱-۳۷۷۳۷۷۶۹ اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان و ادارات محیط زیست شهرستان‌ها تماس بگیرند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]